Hallo Teddy, Onze zoon is nu ruim 9 weken oud en al die tijd heb ik fulltime gekolfd. De laatste tijd gaat het me een beetje tegenstaan om constant te moeten kolven dus ben ik minder gaan kolven (om de 6uur) Dit ging eigenlijk prima tot ik een beetje slordig werd in de tijden en de productie wat terugliep. Nu kolf ik weer om de 3 a 4uur en loopt de productie weer zoals eerst. Voordat ik weer ga werken wil ik het kolven afgebouwd hebben maar het liefst zou ik dan nog 2x kolven op een dag zodat onze kleine man in ieder geval nog 2 voeding borstvoeding krijgt. Is dit mogelijk of is de kans dan groot dat de melkproductie stopt? En als ik ervoor zou kiezen om het kolven volledig af te bouwen, heb je dan tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Alvast bedankt! Groetjes Petra
Hoi Petra, Bij slechts 2 x kolven ben ik heel bang dat de productie helemaal stopt. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen en weer meer gaan kolven als je nog niet toe bent aan kolven. Als je af wilt bouwen ga je de tijd tussen twee kolfbeurten steeds verder oprekken. Je kunt Phytolacca Decandra D6 (VSM) slikken om het afbouwen te helpen. Dit middel remt nl. de productie. Succes,