Ik heb besloten het kolven af te gaan bouwen. Momenteel zitten we toch 50/50 bv/kv per dag, omdat m'n productie (wéér) terug gelopen is door ziekte. Ik zie het niet zitten om voor de zesde keer te gaan cluster kolven . Zoontje heeft sowieso 6 maanden exclusief bv gehad, helaas de 6 maanden ongecorrigeerd niet gehaald met enkel bv,aar ik vind het goed zo. Momenteel kolf ik 4 a 5 keer per dag. Opbrengst wisselt van 150cc tot 60cc. Ik heb nog nooit last gehad van stuwing. Ik heb net na 12 uur pas gekolft, geen volle of strakke borsten. Kan ik dan gewoon stoppen en als het nodig is de druk eraf kolven of toch een kolfmoment laten vallen elke paar dagen? Iemand tips?
Hier hetzelfde: vorige week begonnen met het fulltime afkolven. Mijn productie was ook zo tussen de 50 tot 150 per keer. Ik heb tijdens het afbouwen ook alleen maar gekolfd als ik mijn borsten voelde. Soms zat hier meer dan 6 uur tussen. En zo langzaam voelde ik mijn borsten helemaal niet meer. Ik heb er ongeveer een weekje over gedaan, om af te bouwen. De kolfspullen liggen nu opgeruimd en ingepakt in de kast!
Ik deed gewoon n paar uur iedere keer extra ertussen en zo liet ik 1 x kolven per 2/3 dagen vallen... Uiteindelijk een à twee weken over gedaan om af te bouwen! Super knap trouwens, jij mag terecht ook heel trots zijn op jezelf! Xxx
Bedankt voor de reacties. Fijn dat het afbouwen zo soepel is verlopen, es22! Soefdeboef, via die weg geen last gehad van stuwing oid? Ik heb nog een restje in de diepvries die ik nog op wil maken samen met verse melk (vind alleen diepvriesmelk zo onwijs smerig ). En even offtopic, maar jeetje! 39 weken ! Super zeg! Geniet van die laatste dagen (of misschien nog wel weken??)! Ik merk nu wel dat ik het kolven nog niet helemaal kan missen . Aan de ene kant is het ook best lastig te stoppen, maar goed. Niet meer teveel bij nadenken. Het is goed geweest. Ga mijn kolf straks verkopen en daarvoor een mooie witgouden armband voor mezelf kopen! Dat heb ik wel verdiend, denk ik zo.
Dat heb je zeker verdiend! Ik vond het ook Lastig om te stoppen, maar had ook geen zin en puf meer om t op te krikken qua productie ( heb ik overigens nooit gedaan )... Het is zeker goed geweest een half jaar BV is prachtig, helemaal op die intensieve manier van Ft kolven! Ik vond het ook wel heerlijk die extra tijd die ik toen weer voor mezelf en de kleine had, toen ik gestopt was en dat mijn lijf weer (meer) van mij werd en ik niet altijd hoefde te denken om de kolf en alles mee te slepen als ik ergens heen ging! Dus hou dat ook voor ogen hè?! Lfs.
Bij fulltime kolven afbouwen heb je meer mogelijkheden als bij livevoedingen afbouwen. Het hangt een beetje af van wat je zelf prettig vindt en van wat bij je past. Je kunt het aantal keren op een dag gelijk houden, maar per keer dat je kolft minder kolven, dus korter. Of je kunt het aantal keer dat je op een dag kolft rustig aan terugbrengen. Net als bij livevoeden moet je wel uitkijken dat je het niet te snel doet, geleidelijk aan afbouwen en echt per voeding die je minder kolft een week uittrekken is beter voor je lichaam.
Het afbouwen is goed gelukt. Eigenwijs als ik ben, gewoon niet neer gekolft tot ik op ploffen stond. Dat is twee keer gebeurt, maar ze zitten nu ook best vol. Ik heb nog 120cc in de koeling staan, Q drinkt 170cc. Zal ik 50 bijkolven of 50cc extra kv geven een keer? Weet niet of ik het afbouwen verpruts door nog een keer te kolven..
Even inbreken en een vraagje tussendoor, heeft de tijd dat je gekolft hebt, ook nog invloed op het rimte van afbouwen of maakt dit niks uit, ik ga nog niet stoppen, pas met 18 maanden maar ben alvast aan het kijken hoe dit aan te pakken aangezien in nog steeds een behoorlijke productie heb...