Hoe kom je erachter welke kolf je het beste kunt gebruiken? Heeft een lactatiedeskundige misschien verschillende kolfen die je kunt proberen/passen? Ik heb nu een avent handkolf, want ik wil alleen maar af en toe kolven dus dacht dat dit handig was. Maar volgens mij past het gewoon niet bij mij, het doet pijn en de tepel wordt rood. (bij live voeding overigens nog nooit ergens last van gehad). Ik wil dus een andere kolf, maar ga er natuurlijk niet eentje kopen met het risico dat die ook niet goed is. Bij wie moet ik hiervoor zijn?
Bij de borstkolfwinkel van moedermelknetwerk kun je volgens mij alle kolven uitproberen. Van medela zijn er verschillende maten borstschilden. Mijn lk verkoopt alleen medela en zou wel mee kunnen kijken voor de maat. Je zou een lk in de buurt kunnen bellen voor advies.
Je kunt ook kolven huren bij de thuiszorgwinkel. Ik weet niet of ze alle merken hebben, maar ik zou daar ook eens gaan kijken en iets een paar dagen huren.
Alleen de winkel is helaas niet om de hoek. Weet iemand of er ook in de buurt van Den haag zo een winkel is?
Ik heb zelf een medela symphony, gehuurd via de thuiszorgwinkel op advies van lactatiedeskundige uit het ziekenhuis. Ik heb hierbij een wat groter borstschild, 30 mm ipv de standaard 25 mm. De kolf kost me 2 euro per dag. Mijn kindje lag in begin op kinderafdeling,dus het was fijn om het met electrisch te kolven. Heb ook de avent handkolf,maar nog niet uitgeprobeerd.