Hoi hoi, Vanochtend werd ik wakker met behoorlijk volle borsten, omdat Sam onverwachts had doorgeslapen. Mijn linkerborst zat pijnlijk vol. Ik heb hem daar aangelegd en hij heeft gewoon gedronken. Sinds die voeding voelt mijn linkerborst aan alsof iemand er met een enorm zwaar iets tegenaan is gebotst. Er is niets te zien, maar mijn hele borst, vooral onder mijn tepel doet heel erg pijn. Ik kan hem daar niet aanleggen en kolf de borst heel voorzichtig op de laagste stand af. Dit is nog steeds erg gevoelig. In die borst zit een siliconen prothese (ik heb van nature maar 1 borst, mijn nepperd produceert ook weinig melk, 50cc per 4 uur. Mijn echte borst heeft de rest van de productie overgenomen) Zou die prothese in combinatie met de stuwing voor die pijn kunnen zorgen? Of heb ik iets anders fout gedaan? Het voelt echt als een enorme blauwe plek zeg maar. Hopelijk kun je me helpen, Groetjes Marieke
Hoi Marieke, Een borst die gestuwd is geweest voelt vaak aan als een beurse (blauwe) plek. De melk hoopt zich op in een volle borst en trekt zich soms terug in het omliggende weefsel. Dit geeft irritatie en pijn. Zolang er zich geen harde plekken in je borst bevinden is er op zich niks aan de hand. Dat beurse gevoel houdt wel een aantal dagen aan. Voor mijn gevoel heeft het niks met de siliconen prothese te maken. Mocht er toch een harde of rode plek komen, evt. in combinatie met koorts, dan is het zaak om de borst goed te legen. Bij langer dan 24 uur koorts moet je de huisarts bellen.