het is einde verhaal denk ik

Discussion in 'Borstvoeding' started by Marieke1983, Oct 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

ik voel me zwaar kl*te hieronder, maar ik denk dat de bv voor mij einde verhaal is :(

ik wilde 6 maanden volledig gaan geven. in het begin had ik teveel melk, luxe probleem dus. ik wilde zelfs al gaan doneren. (met kolven had ik zo 250-300cc!)
    ik ging aan de gewone pil (ha vond minipil niet veilig genoeg voor mij) daar kreeg ik een bv dip van. na een week had ik weer voldoende voeding. vlak daarna werd ik ongi. opnieuw een flinke dip. weer extra aanleggen en ik had net weer genoeg voeding.

om mijn bv weer beter op gang te krijgen stopte ik met de pil. toen werd ik weer ongi. en die dip kom ik niet meer uit. ik heb afgelopen week 4 regeldagen achter elkaar gehouden, heel consequent gekolfd en vaker gevoed. (Ties kwam ook vaker dus hij werkte goed mee ;) ) maar nu nog kolf ik maar 50cc per keer. ik heb wel íets meer melk, maar niet genoeg voor volledige voedingen :(

ik heb echt alles geprobeerd, het enige wat ik nog kan doen is de ha domperidon laten voorschrijven (iemand hier ervaringen mee??)

over 2 weken moet ik weer werken, als het dan nog niet beter is geef ik de voeding die ik nog heb voor zolang het nog duurt, maar volledig bv geven zal niet meer gaan denk ik :(

ik baal zo erg! Ondanks waarschuwingen van mijn moeder (die ook bij al haar kinderen moest stoppen wegens te weinig voeding) had ik dit niet verwacht. op mijn werk is alles goed geregeld mbt kolven, dus ik dacht wel voor te kunnen gaan met bv, krijg ik dit weer :(

vind het zo jammer! :(

groetjes Marieke

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Jeetje, kan me voorstellen dat je baalt als een stekker :(
    Ik heb ook een periode gehad dat ik niet veel melk meer gekolfd kreeg, toen ben ik ook iedere 2 uur gaan kolven en ook ;s nachts. Dat was slopend want de hele dag draaide om kolven en juist omdat ik er te gefocust op was kwam er weinig melk uit :x
    Gelukkig is het weer helemaal goed gekomen bij mij, misschien als je je er niet zo op focust en voor jezelf het idee hebt, ik probeer het nog een week en anders is het goed zo (ik denk maar hardop hoor) en dan niet alleen maar aan de hoeveelheid cc's denkt maar "gewoon" gaat kolven zonder steeds in je bakje te kijken dan komt het misschien wel weer wat op ;)

Maar wat voor pil gebruikte je? Ik gebruik cerazette omdat deze gebruikt mag worden icm borstvoeding, andere pillen zijn niet goed icm borstvoeding heb ik altijd begrepen...

groetjes Ilse

3. Marieke1983

ik gebruikte de gewone pil. idd niet goed voor je bv productie maar de minipil durfde de ha niet aan omdat ik erg vruchtbaar lijk te zijn.

misschien staat er idd teveel spanning op, maar ik wil het zo graag! ;)

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Hey meid,
    Balen dat de bv niet meer zo lekker loopt. Maar je geeft aan dat je 50cc kolft. Is dit in plaats van een voeding of tussen de voedingen door? En hoe vaak voed je op een normale dag?
    Ik kolf tussen de voedingen door namelijk maar iets van 50cc. En wanneer ik kolf inplaats van een voeding, kolf ik zo'n 120cc. Maar dit is voor mijn kereltje meer dan voldoende. Hij krijgt namelijk nog 8 a 9 voedingen per dag. Misschien dat je gewoon een beetje schrikt omdat je voorheen natuurlijk 200 tot 300 cc kon kolven. In ieder geval heel veel succes en ik hoop voor je dat het gaat lukken om nog door te gaan met het geven van borstvoeding.

Groetjes Mariska

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Is het geen optie om toch de cerazette te gebruiken samen met een condoom?

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Dan zou ik helemaal geen pil gebruiken als je een condoom gebruikt.

Cerazette is in combinatie met borstvoeding erg betrouwebaar.
    Als je cerazette slikt zonder borstvoeding te geven is ie minder betrouwbaar, dit vertelde mijn huisarts me.

groetjes Ilse

7. Marieke1983

in combi met bv? maar ik werd na 4 weken al ongesteld, terwijl ik toen nog wel volledig bv gaf.
    ik gebruik nu idd helemaal geen pil meer, maar condoom. de vruchtbare dagen vermijden we helemaal.

@ikke20, dat is ipv de voedingen, anders zou het idd niet eens zo slecht zijn.dat kolf ik 6x per dag. maar die 50cc is max, soms is het nog minder.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar 6 keer per dag is toch helemaal niet zo vaak bij deze leeftijd... Wat gebeurt er als je om de 1,5-2 uur gaat aanleggen of kolven?

9. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Op zich klinkt dat helemaal zo gek nog niet. Het is namelijk zo dat je kindje meer uit je borsten kan drinken dan jij kan kolven. Je kindje is als het ware de beste "kolf" die je kan hebben. Ik heb ergens gelezen dat ze soms wel tot twee keer meer eruit halen dan wat jij kan kolven.
    Wat ik zou doen is in ieder geval het standaard aantal keren voeden/kolven opvoeren naar minimaal 8 keer per dag. En misschien toch extra aanleggen. Ik weet dat dit heel zwaar is en je moet het natuurlijk nog wel aankunnen. Want door oververmoeit te raken komt de melk ook moeilijker. Wat ik soms doe is als mijn zoontje wakker is aanleggen en dan voordat hij gaat slapen nog een keer aanleggen.
    Als je meer tips wil, kijk dan eens op borstvoeding.nl. Daar vind je adressen van LLL en BVN mensen. Zij kunnen je nog beter tips geven over wat je zou kunnen doen om je productie toch weer op pijl te krijgen. Misschien is het dan raadzaam om eens contact op te nemen met een lactatiekundige.
    In ieder geval heel veel succes!

Groetjes Mariska

10. Marieke1983

dat heb ik die 4 dagen gedaan, toen werd mijn productie wel ietsjes hoger. nu kolf ik 6x per dag.

en met voeden haalt mijn zoon er meer uit, dat weet ik. hij wilde alleen steeds de borst niet meer, omdat hij nogal ongeduldig is aangelegd en hij er te weinig uitkreeg. gisteravond ben ik begonnen met eerst een paar slokjes fles, en dan aan de borst. dat doe ik nu iedere voeding en dan tussendoor kolven.

en ik heb contact gehad met de BVN, maar die hadden alleen dingen die ik al geprobeerd heb.

ik denk dat het probleem deels zit in mijn vermoeidheid en dat ik er zo op gefocused ben die productie omhoog te krijgen. gister zei mijn vriend dat ik het los moet laten en zien wat ervan komt. misschien gaat het dan wel beter!

ik kan morgen ook nog even naar het bv cafe gaan, daar lopen ook lactatiedeskundigen rond, misschien dat zij nog iets weten! :)

11. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Ja, moet je morgen zeker doen, en dan kan je je vragen stellen aan de lactatiedeskundigen. Ik hoop echt voor je dat ze tips hebben waar je verder mee komt!

Groetjes Mariska

12. Marieke1983

ik ben niet naar het bv cafe geweest vanochtend, kwam iets tussen , maar wil wel even melden dat ik vandaag nog geen kv heb hoeven geven! dus ik heb weer even hoop! :)

13. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Super dat het vandaag toch weer goed gaat! Ik hoop vooe je dat het zo blijft.

Share This Page