fles erbij?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door krki, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krki

krki Lid

9 nov 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik ben erg aan het twijfelen om mijn zoontje van morgen 4 maanden een fles kunstvoeding te gaan geven. Hij woog gisteren 6850 gram en was in 1 week 30 gram aangekomen. Vorige week bleek bij het wegen dat hij in 11 dagen 140 gram was afgevallen. Opzich heb ik niet het idee dat hij heel ontevreden is. Het is een erg vrolijk, bewegelijk en druk mannetje. Continu aan het lachen, spelen, brabbelen en aan het ontdekken. Hij wil wel het liefst om de 2 uur aan de borst en drinkt dan beide borsten. Als Ik na het drinken check dan komt er nog wel melk uit maar drinkt hij niet verder. Hoe oude hij wordt hoe vaker hij wil drinken. Slapen doet hij overdag bijna niet. Meestal zo een 4 x ongeveer 40 minuten. Savonds slaapt hij goed. Van ongeveer 7 uur half 8 tot een uur if half 6. Sinds 2 weken komt hij snachts nog zelden voor een voeding. Aan het eind van de middag wil hij het liefst elk uur aan de borst en wordt dan ook minder vrolijk maar dat kan dan natuurlijk ook vermoeidheid zijn. Ik heb het ook met het cb overlegd maar die laten het echt bij mij liggen al vinden ze 30 gram aan komen wel wat weinig. Ik hoor graag jou advies!

Alvast bedankt!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Door een fles kunstvoeding bij te geven ga je uiteindelijk alleen maar minder moedermelk aanmaken. Twijfel je aan de kwaliteit van je moedermelk? Denk je dat je kindje beter groeit op kunstvoeding?

Als ik jouw verhaal zo lees is zijn gewicht het enige wat zorgelijk zou kunnen zijn. Het klinkt of hij het verder hartstikke goed doet.

Blijf hem lekker op verzoek voeden en vertrouw op zijn vermogen om te nemen wat hij nodig heeft. Dat betekent dat je hem einde van de dag ieder uur aanlegt als hij daarom vraagt. We noemen dat clustervoeden. Dat geeft hem het vermogen om de nacht door te slapen.

Dat hij overdag kort slaapt kan zijn omdat hij zijn bedje niet fijn vindt, of omdat hij graag bij jou wil zijn. Heb je al eens een draagdoek of ander draagsysteem overwogen.

Wil je mij voor de volledigheid zijn gewichten doorgeven? Ook zijn geboortegewicht en het laagste gewicht in de kraamtijd.

Deel Deze Pagina