is mijn borstvoeding nog voedzaam?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by cindy100, Oct 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cindy100

cindy100 Actief lid

Oct 16, 2010
    169
    0
    0
    Hallo,

sinds een paar dagen is mijn zoontje van bijna 7 maanden wat onrustiger. Ik had al maanden de ritme van 4 voedingen en sinds een maand 3 voedingen, omdat hij nu ook vaste voeding krijgt.
    Hij is nu sinds een week overdag niet tevreden, zeurderig.. En nu wil hij s avonds 23:00 uur ook drinken. terwijl hij zijn laatste voeding altijd rond 19:00uur kreeg. En hij wordt eerder wakker, rond 6:eek:o s ochtends. Ik ga gelijk twijfelen aan mijn bv, en of de voedzaamheid ervan?? kan het kloppen dat de voedzaamheid minder wordt?
    Ik had vanavond om 19:00 afgekolde melk gegeven van 200cc, zodat ik wist dat hij voldoende binnenkreeg. Maar toch werd hij 23:00 huiliger wakker, was niet te troosten, dus moest ik hem wel aanleggen. Het was ook niet zo dat hij eventjes dronk en in slaap viel. Hij drinkt zoals andere voedingen en is daarna in slaap gevallen.
    Ps zijn 2de onderste tandje komt nu ook door....
    dus help please:(

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Gewoon op vraag voeden, blijkbaar heeft je kindje nu wat meer nodig: kan zijn dat hij net in een groeispurt zit en gewoon wat meer wil. Kan ook zijn dat hij wat onrustiger is door het doorkomen van de tanden. Het zal zich vanzelf wel weer normaliseren.

3. cindy100

cindy100 Actief lid

Oct 16, 2010
    169
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Heb nog een vraag nav mijn eerste vraag.
    Kan het zo zijn dat mijn zoontje gewend is geraakt aan kunstvoeding.
    Want 1 week geleden heeft hij 1 dag kunstvoeding gehad, omdat ik weg moest. Ik heb wel gekolfd tijdens zijn normale voedingstijden. Maar sinds die dag is hij eigenlijk helemaal uit zijn ritme geraakt, en lijkt niet echt tevreden na de bv. Mijn borsten voelen ook zeer slap aan, ook 's ochtends, terwijl ik anders 's ochtends best wel volle borsten had. Ja, ik ben heel erg aan het twijfelen nu... Hoe kan ik daar nu achter komen, of er uberhaubt voldoende melk uitkomt.
    Ik weet het even niet meer. Ik wacht op je reactie, alvast bedankt!

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Nee hoor, in principe is kunstvoeding niet voedzamer dan borstvoeding. Het kan een toevallige samenloop zijn.
    Is er nog iets anders gebeurd waardoor je zo denken dat je voeding terug zou lopen: ongesteld geworden of zwanger bijvoorbeeld??
    Is je zoontje wel tevreden als je hem vaker aanlegd? Voeding frequentie omhoog gooien zorgt er goed voor dat je eigen productie weer aantrekt: het zou niet logisch zijn als met 1 dag weg van je kindje je voeding helemaal teruggelopen is zeker niet als je ook nog gekolfd hebt.

5. cindy100

cindy100 Actief lid

Oct 16, 2010
    169
    0
    0
    In principe is er niets gebeurd waardoor mijn productie zou teruglopen. Wel moet ik binnenkort nog ongesteld worden. Ik leg hem nu wel ong 7 keer aan ipv 3. En heb heb ook niet het idee dat er nu meer productie is. Hij lijkt na een voeding niet echt tevreden. Omdat hij de hele dag zeurt kan ik ook niet echt het verschil meer zien of hij tevreden is.
    Is het een idee dat wanneer hij om 23:00 weer wakker wordt, terwijl hij normaal gesproken na 19:00 doorsliep tot 7:00 uur, om hem kunstvoeding te geven. Kijken of hij dan misschien wat langer doorslaapt.

En tot wanneer blijf je eigenlijk melk produceren, kan daar zomaar een einde aan komen.. zonder enige reden.

Alvast bedankt voor je reactie.
    Groet Cindy

6. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Ik zou het gewoon aanleggen als hij zich meldt: dit ook om eventueel terugloop van de voeding juist te voorkomen.

Share This Page