Hallo, Ik ben bezig met het afbouwen van mijn borstvoeding. Uiteindelijk (als het lukt) zou ik graag in de avond zelf willen blijven voeden. Ik zit nu op dit schema: 8:00 borst 11:00 borst 14:00 fles 17:00 borst 19:00 fles 21:00 borst 23:00 borst Welke eerstvolgende voeding zal ik laten vallen? Wat is wijsheid.. Ik had misschien eerder die van 11:00 - 17:00 - 21:00 moeten vervangen door de fles maar toen dacht ik er nog niet zo overna. Kan ik mijn flestijden zomaar verschuiven eventueel? Groetjes Emma
Persoonlijk denk ik echt dat als je überhaupt nog even borstvoeding wilt geven, of dus de avondvoeding wilt behouden: dat je dan even deze voedingen vast moet houden. Vijf keer borstvoeding is best weinig rond deze leeftijd en dan krijg je straks rond de 4 maanden nog waarschijnlijk een dip, ik denk dat de kans dan groot is dat het snel klaar is. Hoeft natuurlijk niet(!), maar als je wel een klein deel nog zelf wilt geven dan zou ik niet te snel naar die vier voedingen gaan nu.
Ik ben het eens met abri. Maar als je toch de volgende voeding wilt laten vallen, lijkt het me geen probleem om de tijden te wisselen hoor, je komt dan idd mooi op om en om uit.
Ik had daar al wat over gelezen ja... dat het dan snel terug kan lopen. Super jammer als dat zo is maar dat risico neem ik dan maar. Het is ook zo dubbel. Dan geef ik een flesje en dan denk ik: wel zo handig dit. Maar dan geef ik 'm weer de borst en dan is dat ook weer zo fijn.
Als je echt naar minder voedingen aan de borst wilt zou ik persoonlijk iets gaan schuiven met die fles. Dus bijv in de ochtend eerst aan de borst, dan een fles, dan de borst, dan de fles, dan de borst, dan de fles en dan eindigen met de borst. Al heb je wel kans dat die 21.00 voeding vervalt op een gegeven moment of meer samenvalt met de latere voeding.
Bedankt voor de tips. Aangezien ik nog redelijk wat stuwing heb, hou ik dit even zo aan. Als mn borsten wat rustiger zijn dan ga ik verschuiven zodat ik er nog een fles tussen kan.
Maar waarom wil je dan eigenlijk afbouwen? Niet vervelend bedoeld hoor, doen wat goed voelt, maar zeker als je kindje wat ouder is,zal zelf voeden er alleen maar makkelijker op worden. Of heeft het met je werk te maken? Ik zie dat het doorslapen heeft doorgezet 👍 Knap dat ie al zo'n lange nacht maakt!
Ik zou best door willen gaan met borstvoeding maar inderdaad ga ik binnenkort weer werken. En de vrijheid is ook wel fijn merk ik. Ja super fijn dat ie doorslaapt! Toch word ik nog wakker tussen 4 en 5 (dat deed hij voorheen) en dan ga ik luisteren. Heel stom haha. Vanaf dat moment hoor ik ieder geluidje. Omdat ik ergens verwacht dat ie toch weer voeding wil haha. Dan ga ik maar onder mijn kussen liggen zodat ik niks hoor.