Veel voedingen=veel hormonen=labiel??

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door unexpectedmom, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, mijn vraag is de volgende. Ik voel me nu na 7 maanden nog steds hartstikke labiel. ik geef nog erg veel borstvoeding aan mijn zoon omdat hij nog niet echt een goede eter is. Ik vroeg me af of dat labiele gevoel door de hormonen kan komen omdat ik zoveel bv nog geef.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat goed dat je je zoontje veel borstvoeding blijft geven! tegelijkertijd is het vervelend dat je je zo labiel voelt. Heb je dit continue gehad of is het iets van de laatste maanden? Hoe was je gevoel tijdens zwangerschap, laatste maanden van de zwangerschap bijvoorbeeld? Heb je het idee dat je tot rust komt? Of speelt oververmoeidheid een rol hierin. Het een kan het ander versterken natuurlijk. Let ook goed op je voeding!

Heb je dit gevoel de hele dag door of op 'vaste' momenten: bijvoorbeeld meer in de ochtend of juist ergens midden op de dag? Of heb je het tijdens of na het voeden juist sterker?

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit enkel door borstvoeding komt. In principe is je borstvoeding nu zo goed geregeld (je geeft het immers al 7 maanden!) dat de schommelingen niet zo groot meer hoeven te zijn. Factoren die mee kunnen spelen zijn ben je gevoelig voor somberheid, is je menstruele cyclus weer op gang of kan daar een factor in zitten, en hoe is je situatie. Wanneer je je bijvoorbeeld niet op je plek voelt op je werk, of juist alleen thuis bent en er graag meer uit zou willen kan dit meespelen.

Misschien een goed idee om voor jezelf een en ander op een rij te zetten. Je zou met iemand van het cb, je huisarts of een maatschappelijk werker kunnen praten (dat laatste klinkt heel zwaar maar is eigenlijk gewoon iemand die wat verder van je af staat (is soms makkelijker om dan je verhaal te doen) en door alles door te spreken kom je misschien tot inzicht. Is er reden om verder te kijken (voeding, onnatuurlijk uit balans zijn) kun je gericht hulp zoeken.)

Ik hoop dat je hier mee verder kunt, spreek het uit ergens, blijf niet tobben. Bedenk dat je lichaam nog steeds al het goede maakt voor je kindje! Super goed! Hiermee stoppen wil niet garanderen dat je je beter voelt: ik zou er voor willen pleiten dat je je borstvoeding blijft geven, zeker omdat je kindje nog niet zo makkelijk eet.

Heel veel succes! Laat maar horen als ik meer kan betekenen of mee kan denken.

Deel Deze Pagina