Kindje van 3 maanden, al een ritme?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Danilo, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Ik ben benieuwd of jullie kindje op deze leeftijd een ritme heeft/had. Ik geef volledig bv en in principe op verzoek. Langzamerhand zou ik het fijn vinden om iets meer structuur aan te brengen aangezien ze over vier weken naar de opvang moet (help!) en ik ook nog een gezellig drukke peuter van 2 heb rondlopen. :) Bij mijn andere dochter kan ik me niet goed herinneren hoe dat ging, die kon ik natuurlijk ook mijn onverdeelde aandacht geven.

Wat zijn jullie ervaringen, een paar voedingen "vast"zetten (met marge uiteraard), slaapjes proberen op dezelfde tijd te doen of nog helemaal los laten? Ze hoeft uiteraard nog niet door te gaan slapen hoor, maar ik zoek een klein beetje meer houvast voor de dagindeling.

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Tja ik heb weing tips, hier kwam er pas veeeeel later een beetje een ritme in eerlijk gezegd

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zelfs met fv had ik geen ritme bij de jongste. De oudste had dat wel zelf geregeld, maar de jongste deed lekker zijn eigen zin. Als ik hem op mijn verzoek voedde kwam hij ook nog op zijn eigen tijd.
    Bij de oudste wisselde het ritme ook nog wel elke 2/3 weken, dus daar was ook niet echt een pijl op te trekken..

Maar een opvang is wel wat gewend met die kleintjes. Op het kdv van mijn oudste volgden ze tot een jaar het ritme van de kleine, al wilden ze wel graag dingen als brood/fruit met de groep mee. Daar hebben wij ook ons ritme op aangepast na de 6 maand..

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier toch wel al een redelijk ritme op die leeftijd... Met af en toe nog enige verandering uiteraard!
    Hij begint de dag meestal tussen
    7-8u BV
    Spelen
    Slapen (bed/box/onderweg)
    11.30u BV
    Slapen in bed
    14.30u BV
    Spelen
    Slapen (bed/box/onderweg)
    17u BV
    Vaak langer wakker, bij ons aan tafel met eten en daarna bad/douche
    20u BV
    Slapen

Zoiets met her en der wat wisselingen.
    Dit heeft hij zelf zo gevormd, heb hem in ieder geval zoveel mogelijk gevolgd met af en toe wat sturing ivm ritme grote zus.
    Maar weet van grote zus dat dit ook weer een keer helemaal anders kan zijn.
    Zoonlief is wel stuk relaxter en slaapt ook overal beter. Dochter sliep en slaapt alleen maar in eigen bed.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier vanaf 11 weken een echt ritme en daarmee ook doorslapen

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij ons kwam het ritme vanzelf toe ze naar kdv ging.
    Ze deden wel op verzoek gekolfte melk geven maar de slaapjes gingen daar na dag twee met hun ritme mee. Prima want ben zelf niet zo ritmisch haha

7. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Jongste is nu bijna 3 maanden en begint volgende week op de creche. Ook hier nog niet echt ritme. Heb met de crèche wel afgesproken om minimaal 3 uur en maximaal 4 uur tussen een voeding te laten anders lopen we zo uit de pas. Ben benieuwd hoe dat gaat.

8. leenmar29

leenmar29 Lid

15 mrt 2013
    54
    0
    0
    assen
    Zaterdag is mijn dochtertje 3 mnd en nog nniet echt een ritme. Ze slaapt wel door de nacht. Komt dan om 6:00 en de andere keer om 8:00. Ze krijgt alleen sochtends bv, dan heb ik nog wat maar loopt aardig terug.

ze komt om de 3 uur, en is nog niet langer dan een uur wakker dus slaapt nog best veel na mij idee.
    Het is drinken, spelen in de box, knuffelen of wandelen en weer slapen.

Deel Deze Pagina