Onze zoon krijgt borstvoeding op verzoek. Het ritme wat hij nu heeft hebben wij helemaal niets aan gedaan, zo leuk om te zien dat de natuur zijn werk doet! Hij krijgt over het algemeen 6 voedingen per 24 uur. De laatste voeding is meestal half 9 en de eerst volgende voeding is dan tussen 6 en 7 uur. Soms heb ik zelfs het idee dat hij eerder toe is aan de nacht. Verder groeit hij goed, is tevreden en poept en plast goed. Maar nu twijfel ik, omdat ik regelmatig iets lees over droomvoedingen. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Doen jullie het bij jullie eigen kinderen en wat zijn jullie argumenten om het wel of niet te doen? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Als je kindje goed groeit en genoeg natte luiers heeft zou ik alleen voeden als hij zich meldt en dus niet al slapende voeden.
Rond 19.00 u begonnen we met het slaapritueel: bad, pyjama, voeden! Om 22.30 u als ik ging slapen, gaf ik nog een droomvoeding. Mijn dochter sliep toen!!! inderdaad de nacht door en omdat ik niet ruim in mijn productie zat, deed ik het voornamelijk ook voor mezelf. (Liever voeden, dan kolven) Je kunt kiezen om inderdaad eerder de nacht te beginnen en te voeden op zijn verzoek, dus met een risico dat hij nog een keertje wakker wordt op het moment dat het jou niet uitkomt hij slaapt door of je voedt nog een keer op jouw verzoek (de droomvoeding) Ik denk dat het een kwestie is van uitproberen.
Hier komt mijn meisje 5x per dag. S avonds krijgt ze rond 8/9 uur de laatste voeding (alles op verzoek ook trouwens) en maak ik haar meestal de volgende dag om half 7 wakker omdat ik om 7 uur weg moet om te werken. Droomvoeden heb ik wel eens geprobeerd als ze voor 8 uur kwam voor de avondvoeding (en dan zo rond 23h). Bij haar werkt het niet. Zodra je haar uit bed tilt is ze wakker en is ze alleen maar hysterisch omdat je haar wakker hebt gemaakt. Ze huilt dan alleen maar totdat ze de borst krijgt of een paar minuten weer in bed ligt... Nee hier geen droomvoedingen meer, ik laat haar zelf komen, dat is een stuk prettiger voor onze oren
Ik zou het niet doen zolang je kindje goed groeit en lekker doorslaapt 's nachts. Als de baby nu elke nacht een keer wakker zou worden, dan zou ik wel overwegen om een droomvoeding te geven als je zelf naar bed gaat. Maar bij mijn dochter werkte dat niet. Ze dronk een paar slokjes en werd vervolgens 's nachts alsnog wakker. Dus ik ben er toen weer mee gestopt.
Je wil hem dus eerder naar bed doen 's avonds? Ik zou het gewoon proberen en kijken of hij zich meldt. Meldt hij zich wel 's nachts, zou ik de volgende dag een droomvoeding proberen als jij zelf naar bed gaat.
Ons meisje krijgt sinds een paar weken een droomvoeding om 23u. Voorheen begon ze de nacht rond 19:30u en kwam ze om 3:00u nog een keer voor een voeding. Sinds de droomvoeding slaapt ze door tot 6:00u. Dit vind ik helemaal prima! Wij hebben dit dus gedaan zodat haar slaapritme wat meer tegelijk loopt met die van ons, gezien de gebroken nachten mij toch wel een beetje op begonnen te breken. In jouw geval zou ik eerlijk gezegd niks doen, is toch prima van 20:30u tot 6:00u/7:00u, ik zou ervoor tekenen!