Fulltime kolven tips

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lavendel89, 4 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Kolf je dubbelzijdig?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.109
    113
    Vrouw
    Was bij mij al vrij snel hoog moet ik eerlijk zeggen, ik kolfde om de 3 uur zeker de eerste 1,5-2 maand. Alleen in het weekend sloeg ik 1 sessie over, deed man de voeding. Maar nacht kolven was echt een must voor mij, dat was echt super voor de productie.
     
  3. Lavendel89

    Lavendel89 Niet meer actief

    Ja, medela symphony weer gehuurd en daarvoor met de dubbelzijdige van Ardo
     
  4. Lavendel89

    Lavendel89 Niet meer actief

    Bij mij dus ook in het begin, in het ziekenhuis. Kon er een tweeling mee voeden zowat, daar is m’n enorme voorraad ook nog van... maar zo zonde om die nu aangebroken te hebben. Hopelijk nu weer stijgende lijn.

    Ik ga van het weekend anders weer een paar nachten kolven, kijken wat dat doet
     
  5. Lavendel89

    Lavendel89 Niet meer actief

    Vannacht rond 5.00 een keer extra gekolfd en daarna om 8.00 uur en inderdaad dan is er veel melk... Zit vandaag met kolven al bijna aan de 500 cc. Thanks voor de tips!
     
  6. AprilM

    AprilM Lid

    9 apr 2017
    77
    55
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook een kolver. Ruim een half jaar fulltime gedaan en sinds kort iets afgebouwd en gecombineerd met kunst voeding. Mijn advies: pas ook echt heel goed op jezelf! Om de 2 uren kolven en daarbij je baby daarna nog voeden is ontzettend zwaar. Ik ben op den duur dubbelzijdig elektrisch gaan kolven met kolf bh, zodat je je handen ook nog wat vrij hebt om even wat te te eten en te drinken. Daarnaast 2 kolf setjes aangeschaft, zodat je niet tussen alle kolfbeurten per se hoeft af te wassen (ook ideaal icm werk). Wat voor mij heel verder erg hielp was clusterkolven (10 min kolven, 10 minuten niet en dat dan 3x). Ook de zogenaamde 'boezemvriendjes' hebben mij geholpen. Wat ik ook een goede tip vond was veel huid op huid contact. Een draagdoek of ergonomische drager leent zich daar goed voor.

    Veel succes!
     
  7. Lavendel89

    Lavendel89 Niet meer actief

    Productie was eindelijk weer beetje op orde... word ik weer ongesteld, gelijk een mega dip in melkproductie. Trekt dit vanzelf bij of moet ik dan weer meer gaan kolven? Alle tips zijn heel erg welkom!

    Normaal kon ik nu 220 cc kolven in de ochtend. Nu doe in daar een avond, nacht en ochtend voeding over. Hopelijk komt dit vanzelf weer goed (?)
     
  8. Kattenbak

    Kattenbak Lid

    7 feb 2011
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb het een jaar voltijd gedaan voor mijn zoon.

    De eerste 2 weken ook in de nacht, daar ben ik toen snel mee gestopt omdat ik dit te heftig vond.

    Ik deed de eerste weken inderdaad ook om de twee uur, daarna heb ik dit al snel kunnen omzetten naar 7.00 - 13.00 - 19.00 en 23.00 uur. Ik kolfde ongeveer 750 - 1000 ml per dag.

    In de loop van de tijd heb ik dit kunnen afbouwen tot de laatste 3 maanden naar 2 keer per dag. De laatste maand heb ik om de dag nog wel eens een flesje poedermelk moeten geven. Mijn productie liep terug, maar ik had de kracht en zin niet meer om de productie op te krikken.

    In de eerste weken nog wel moeten bijvoeden, maar dat ging om maximaal 1 voeding per dag.

    Wat bij mij hielp was;

    - Een fijne kolf, ik had al snel de Medela Freestyle gekocht, compact en vrij stil
    - In de eerste weken dronk ik tijdens het kolven meteen een Dopper leeg, later deed ik dit niet meer
    - Ontspannen, ik las altijd een boek tijdens het kolven

    Ik heb een paar keer aan clusterkolven gedaan om de productie omhoog te houden, maar dit was alleen de eerste periode.

    Ik vond het heel pittig om het zo te doen en heb meermaals de neiging gehad dat ding het raam uit te smijten. Uiteindelijk vakanties, buikgriep, werken en een terugkerende cyclus “overleefd”. Het laatste kwam bij mij pas met 11 maanden terug en dit gaf bij mij inderdaad een flinke terugslag van de productie welke ik dus niet meer heb opgekrikt.

    Heel veel succes
     

Deel Deze Pagina