2 vraagjes

Discussion in 'Borstvoeding' started by wietskuh, Sep 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wietskuh

wietskuh Lid

Mar 16, 2009
    30
    0
    0
    Hallo,

Ik heb eigelijk 2 vraagjes...

Vraag 1:
    -----------
    Ik geef borst voeding, maar een 2 week terug had ik het idee dat mijn borstvoeding terug liep dit was echter niet helemaal een verkeerd idee, want mijn zoontje huilde continu en had veel honger, intussen is dit weer over gegaan en kwam mijn borstvoeding weer opgang...

Nu 2 week verder hheb ik een borstkolf gehaald om mijn zoontje ook aan een flesje te laten wennen dit hebben we een paar keer gedaan en dat ging heel erg goed, maar kreeg last van veel borstvoeding (harde borst) na mijn iedee komt dat door het kolven (terwijl ik dit maar 1 x per dag dee), maar we gaven hem alleen het flesje als laatste voeding en dit hebben we 3 a 4 keer gedaan... Maar vandaag ineeens heeeeel erg weinig borstvoeding na mijn idee... mijn zoontje is een beetje onrustig, en heeft vaak honger, maar toch ook moe en slaapt tevreden, maar toch had ik het gevoel dat er niet veel uit kwam ook omdat hij zich kappot zoog, maar hoorde hem niet vaak slikken... dus heb ik vanavond na de laatste voeding gekolft en er kwam maar 10 ml uit terwijl dit voorheen veeel meer was...

Ik wil niet dat mijn mannetje straks honger heeft en ik hem niks kan geven... Wat kan ik doen, of is het te vroeg om mij zorgen te maken>??? Ik heb een pak voeding in huis staan voor het geval dat, maar om hem te gaan gebruiken vind ik best wel raar en misschien nog wel te vroeg..

Vraag 2
    -----------

Ik heb gehoord dat als je zwanger ben je borstvoeding ook ineens kan terug lopen... is dit waar??? want er is bij gemeenschap iets mis gegaan, maar naa ons idee niet iets om ons druk over te maken... Maar nu ik dat zo las en nu ineens zo is dat mijn borstvoeding ineens sterk terug loopt maak ik me zorgen... was vanmiddag ook misselijk, maar hoorde ook dat rond de 6 weken na de bevalling normaal is en dat er in deze tijd ook dagen kunnen komen waarop het allemaal even niet wil....

Ik weet het niet meer... Hoop dat u/jullie mij verder kunnen helpen met dit alles

Liefs mij

2. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hoi hoi

ik zie dat je baby rond de 6 weken oud is? dan zit je duidelijk in de regeldagen!
    kenmerken daarvan zijn: onrustig kindje die vaak aan de borst wil maar daarna nog ontevreden is en je hebt het gevoel dat je borsten al helemaal leeg zijn.
    gewoon net zo vaak aanleggen als hij wil, het is even doorbijten, maar duurt hooguit een paar dagen. zo regelt je kindje zelf dat je meer gaat aanmaken omdat hij vanaf nu meer melk nodig heeft.
    geef aub geen kv, daarmee verstoor je het hele vraag en aanbod principe.
    het lijkt mij sterk dat je nu alweer zwanger zou zijn, zeker als je bv geeft en nog niet ongi bent geworden. alles kan natuurlijk maar toch. omdat je ook rond de 6 weken zit denk ik dat dit allemaal te maken heeft met regeldagen. ik heb ze toen ook gehad!

3. 4days

4days Niet meer actief

Vraag 1
    Ik vroeg me al af hoe oud je zoontje is, maar ik dus 6 weken. ;) Je borstvoeding is nu nog niet stabiel, dus het kan best wat wissel met te veel / te weinig voeding. Het enige wat je kunt doen is: vooral heel goed naar je kindje luisteren. Die weet het het beste. Gewoon aanleggen als hij honger heeft, dan komt het helemaal goed.

Vraag 2
    Ja, door een zwangerschap kan de borstvoeding terug lopen. Dit gebeurt meestal pas laat in de zwangerschap (denk aan 25 weken). Maar het komt ook wel eens voor dat de borstvoeding vanaf het begin sterk terug loopt. Dit zul je alleen zeker weten door een test te doen... Maargoed, zoals ik al bij je vorige vraag zei, omdat de bv nog zo onstabiel is kan het ook zo sterk terug lopen zonder dat je zwanger bent.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik sluit me aan bij de voorgaande adviezen. Veel aanleggen en dan zou het goed moeten komen. Wat het ook kan zijn is dat je cyclus weer op gang komt en bij de menstruatie kun je een bv-dip krijgen door de hormonen. Dat zou zichzelf ook moeten regelen zolang je maar voldoende aanlegt.

Veel succes! :)

5. wietskuh

wietskuh Lid

Mar 16, 2009
    30
    0
    0
    erg bedankt voor de reacties...

en kolven na een voeding doeen of niet doen ?

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

nee laat je kindje gewoon zolang drinken/zuigen als hij wil.

7. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Een kindje is veel effectiever dan een kolf dus die 10cc zou ik me niet teveel zorgen over maken. Als je het gevoel hebt dat alles weer op de rit is zou je best na kunnen kolven als je wil om eventueel een voorraadje op te bouwen, maar voor de voeding zelf zou ik toch gewoon aanleggen.

8. Alita

Alita Niet meer actief

gewoon lekker aanleggen als hij honger heeft hij heeft waarschijnlijk gewoon meer nodig!!! Ik zou even alleen maar live voeden totdat je bv meer stabiel is.

Share This Page