Fulltime kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bloem4, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #21 Zoe123, 3 jun 2014
    Laatst bewerkt: 3 jun 2014
    Helaas,zo werkt het niet.Was het maar een eenvoudig rekensommetje..

Een kolfbeurt minder betekend minder stimulans,en als je bedenkt dat je a. je borsten al minder activeert dan als je kindje aan de borst drinkt en b.je op deze termijn eigenlijk op minimaal 5 voedingen per dag zit (eerder meer), is de kans erg groot dat je productie behoorlijk achteruit zal lopen...Minder stimulans is gewoon minder melk.
    Vergeet ook niet dat kindjes van deze leeftijd clusteren.Dat doen ze om de productie te verhogen. Dus minder gaan kolven op deze termijn is eigenlijk een contra-beweging..

TS, super wat je doet! Ik heb bij de oudste ruim 4 weken gekolfd, het is echt pittig! Hopelijk gaat je dochter toch van mening veranderen :)
    Wat betreft het tepelhoedje, nee het is een rotding, maar...ik heb
    er wel mijn kids mee kunnen voeden. Alle pogingen ten spijt, die tepels, dat werd hem niet. Zelfs mijn zoon,met de zuigkracht van een stofzuiger,kreeg het zonder tepelhoedje niet voor elkaat.Dus als dat het ergstd is ;)
    Succes!

2. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Zoe123, ik denk dat je inderdaad helemaal gelijk hebt. Mijn productie zit natuurlijk ook nog niet aan zijn max aangezien de kleine natuurlijk steeds meer drinken nodig heeft de komende maanden. Ik had alleen ergens een stiekeme hoop om iets minder te kunnen kolven (ook omdat de lk het daar toen over had). Mijn productie is al eens een keer ingekelderd dus ik ga het inderdaad niet riskeren dat dit weer gebeurd.

Haha, ik moet wel om je lachen hoor :D Zuigkracht van een stofzuiger haha. Wel herkenbaar, mijn dochter zoog zo ontzettend hard tot bloedens toe en met als gevolg flinke tepelkloven. (en dat met het tepelhoedje) Het is zo frustrerend dat ze de eerste week echt super aan de borst ging en op de een op andere dag ineens niet meer :( Eigenwijze kindjes ook ;)

Deel Deze Pagina