4 januari 2016 mag ik weer aan het werk en hoop ik 1x per werkdag te kolven. Bij dl heb ik dit nooit hoeven doen, dus ben een beetje zoekende naar een kolftas. Aan de ene kant heb ik weinig zin om er een peperdure tas voor te kopen, maar ik wil wel een handige tas waarin ik de melk weer mee naar huis kan nemen. Er is op mijn werk een kolfruimte met koelkast, maar mijn reistijd naar huis is nog dik een half uur. Wat zijn jullie ervaringen? Speciale tas of een koelelement oid in een 'gewone' tas? Wat zit er verder nog in, naast je kolfapparaat en doekjes?
Bij mijn kolf zat het er allemaal bij, maar als dat niet zo was zou ik een klein koeltasje kopen met koelelement (gewoon van de campingwinkel oid) en die gewoon in een normale tas stoppen. Bij mij zitten er in mijn kolftas wat hydrofielen in (als bescherming voor mijn kleding tijdens het kolven en om de onderdelen af te drogen), extra zoogkompressen voor het geval ik ze smorgens vergeet in te doen, plastic ziplockzakjes waar ik smorgens altijd de onderdelen in meeneem en die zich opstapelen in de tas, een extra flesje, soms wat lekkers. Naar mijn werk neem ik altijd de kolftas mee, als ik een dagje uit ga stop ik de hoognodige onderdelen gewoon erbij in mijn handtas..
Ik had een Medela koeltasje. Passen precies vier flesjes in met een koelelement. Ik vond het ideaal. Kan dan gewoon met je kolf in een normale (iets grotere) tas. bol.com | Medela - Koeltas | Baby
Ik had eerst een aparte tas (ook niet een speciale kolftas maar een schoudertas) met daarin kolfspullen, maar vond het nogal een gedoe om die extra mee te nemen naar mijn werk. Stop nu mn kolfspullen in mijn gewone tas, als ik thuis ben pak ik kolf+toebehoren en koeltasje eruit. Heb er in zitten mbt kolven: - kolf +opzetstukken. Opzetstukken heb ik in een ziplockzakje. - flessen om de melk op te vangen. Gebruik er nu altijd maar 2, maar heb er standaard 4 inzitten. Zitten ook in ziplockzakje. - koeltasje met 2 koelelementen. (heb een sixpack formaat tasje) - hydrofiel +spuugdoekje - hygiëne doekjes - zoogcompressen - tepelcreme - flesje water en iets te eten
Bedankt voor de reacties! Ik ga voor een klein koeltasje, die komt na de bv-periode ook vast nog van pas. Bewaren jullie de afgekolfde melk in 'gewone' drinkflesjes? Of speciale bewaarflessen? Ik kolf meestal per keer zo'n 100 ml. Van Ziplock-zakjes had ik nog nooit gehoord Is dat voor de hygiëne? Waar kopen jullie die zakjes?
Ik kolf momenteel in Beldico flesjes (verkrijgbaar via het moedermelknetwerk of even aan google vragen waar ze ze nog meer hebben), daar past maximaal 150ml in. Handig is dat ze gewoon op mijn kolf en in de koeltas passen en zo de vriezer in kunnen. Na het ontdooien en opwarmen schenken papa en de oppas de warme melk over in de fles waar S uit drinkt. En de ziplock zakjes hebben ze bij de supermarkt en bijv bij IKEA (de paarse zijn het handigste formaat voor kolfspullen) Zoekfunctie - IKEA Daarin blijven ze schoon voor het kolven en blijft mijn tas droog na de laatste kolfbeurt (dan spoel ik het alleen af en gaat alles thuis in de afwas/sterilisator)
Ik heb een plastic bak met deksel met klemmen gekocht waar precies mijn kolf met toebehoren in past. Die zit in een stoffen tas, samen met een theedoek en mijn ereader. Voor de flesjes heb ik een klein koeltasje gekocht waar ik de flesjes in doe met twee koelelementen.
Ik heb ook beldico flesjes, vind ze erg handig. Heb ze van borstkolvenshop de boezem of iets wat daar op lijkt Koop de zakjes bij action! Je wordt er gauw handig in.
Ik gebruik een dakine rugzak (ook handig na de kolfperiode voor dagjes weg/festivals etc) en een toilettas voor de kolfspullen. Deze past precies in de tas, hier zit mijn kolf in, adapter, onderdelen en een hydrofiele doek + spuugdoekje voor het wassen/afkoppelen van de kolf. Koeltasje met 2 elementen en flesjes voor erin (ook beldico). Tegenwoordig kolf ik nog 1 x 100 cc op een dag dus heb een kleinere koeltas (met elementen in de tas, hoe handig tas en al in de vriezer) en heb nog maar twee flessen mee. Daarvoor had ik ze wel alle 6 nodig met twee keer kolven op een dag. Verder heb ik altijd lanoline bij (gebruik het al maanden niet meer haha) en paracetamol in de tas. Verder een flesje water, op het werk pak ik altijd thee/koffie voor tijdens het kolven en heb of een tijdschrift of kijk wat filmpjes op youtube enzo. Ik vind het persoonlijk superstom om een extra tas mee te nemen voor het kolven. Ik reis met de fiets en de trein en heb geen zin in blikken van iedereen. Dus heb voor een betere oplossing gezocht en gevonden! Mijn overige spullen voor de dag (lunch, portomonee, tussendoortjes) zitten dus in dezelfde tas.
Ik heb de Medela Freestyle waar officieel een tas bij zit maar ook ik reis met de fiets en/of het ov en heb geen zin om meerdere tassen mee te slepen. Ik krijg voor kerst een hele mooie grote handtas waar al me werkspullen in kunnen, spulletjes voor de baby en onze oudste zoon en mijn kolf. Tot die tijd gebruik ik nog even de echte kolftas en daar zit in; Kolf zelf + adapter mocht de batterij onverhoopt leeg zijn. Koeltasje met element en flesjes. Spuugdoekjes (2) tegen het lekken. XXL hydrofiel waar ik eventueel onder kan kolven, maar ook waar ik de kolfspullen mee afdroog na het schoonmaken. Deze vervang ik zodra ik thuis ben. Zoogcompressen. Flesje water en theezakjes van borstvoedingsthee. Iets te snacken (fruit of mueslireep). Tijdens het kolven zit ik meestal op mijn telefoon te internetten of te lezen.