contract wordt niet verlengd, en nu?!?!

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Female, Nov 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

het is nu zeker... mijn contract wordt na 31 dec niet verlengd ivm het feit dat ik zwanger ben. ik zal dan 5 mnd zwanger zijn... grote kans dat een baas me dus niet voor max 3 mnd aan zal nemen omdat ik dan alweer met verlof moet...

ik werk nu 3 dagen id horeca omdat fulltime veel te zwaar werd. 2 dg per week zit ik dus in de ziektewet. mocht ik per 1 jan niets vinden heb ik wel recht op een uitkering......

hoe zouden jullie het ongeveer aanpakken in mijn situatie?

hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, het houdt me erg bezig....

bedankt en groetjes!

2. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je mag niet ivm zwangerschap ontslagen worden, dus ik zou er zeker tegen protesteren! Ik heb ongeveer hetzelfde gehad en heb een advocaat in de arm genomen. Heb de rechtzaak tegen mijn (toen) werkgever gewonnen.

3. Female

Female Niet meer actief

ik wordt ook niet ontslagen, mijn contract loopt af en wordt niet verlengd.... :( volgens mij kan dat gewoon hoor, zelfs zonder reden nog...

4. Niet meer actief

Helaas klopt dat female.

Voor einde contract hoeft er niet speciaal een reden te zijn.

5. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Hoi Female,

Vervelend zeg. Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Ik heb nu zwangerschapsverlof en mijn contract loopt tot 31 januari en wordt waarschijnlijk niet verlengd.
    Judith: In dit geval is het idd geen ontslag maar gewoon geen contractverlenging en dat mag een werkgever zo doen.

Als ik zeker weet dat mijn contract niet verlengd wordt ga ik WW aanvragen en volgend jaar zoeken naar een nieuwe baan.
    Succes meid!

Gr Otje

6. Female

Female Niet meer actief

hoi otje! voor jou ook vervelend zeg.... maar jij zit al in je verlof als je contract afloopt.... ik zou normaal gezien als mijn contract afloopt nog 3 maanden moeten werken voor verlof in gaat...

wat zouden jullie doen?

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik zou toch gaan solliciteren, want als je in januari in de ww komt moet dat ook al is er niet direct uitzicht op een baan. Als je verlof begint krijg je gewoon 16 weken verlof van het UWV, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    maar het uwv verlof is toch ook maar 70%

9. Sanny

Sanny Niet meer actief

UWV verlof is 100 %, hetzelfde als normaal zwangerschapsverlof. T UWV betaalt t altijd, baas kost t nooit wat. Mijn contract loopt af als ik 7 maanden zwanger ben en weet niet of ze t verlengen(denk van niet) dus heb op de site van UWV gekeken en voor zover ik t goed begrepen heb is t 16 weken en dan gewoon 100% van t laatst verdiende loon. Daarvoor en daarna is t WW en dan wel 70%.

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik begrijp eruit dat het 100% is van de 4 weken loon wat je voor je bevallingsverlof kruigt.. als je met 7 maanden in de ww gaat, is het naar mijn idee dus ook 70% van je loon van je werkgever..

Het is echt heel onduidelijk.. je kan toch met 7 maanden nergens aangenomen worden.

11. Sanny

Sanny Niet meer actief

Tis inderdaad onduidelijk. Als ik dan zonder werk kom te zitten zou in principe direct mn verlof in kunnen gaan, dus dan is t wel 100 % van mn laatst verdiende loon. Of mn contract wordt verlengd dat kan ook, ze betalen t verlof toch niet zelf dus dat zou kunnen. Denk dat ik over een paar maandjes wel even met t UWV ga bellen, vragen hoe t zit.

12. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij is t zo dat mn contract niet verlengd werd. Ik was toen rond de 4 a 5 maanden zwanger. Meteen CWI ingelicht en UWV voor WW. Ben naarstig op zoek naar een jobbie, maar moet zeggen dat dit absoluut niet mee valt. Ikzelf zit voor 25% in de ziektewet, maar nog geen arts gezien of gehoord.. Nu krijg ik 70% en straks met mn verlof in februari krijg ik 100% zwangerschapsverlof.

13. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    Ok dus even voor de duidelijkheid.. met je verlof krijg je wel 100% van je laatste salaris.. ook wel vreemd eigenlijk toch?

14. Sanny

Sanny Niet meer actief

Zo had ik t ook begrepen idd. UWV betaalt het verlof altijd, ook als je gewoon werk hebt, dus elke vrouw heeft recht op 100% tijdens t zwangerschapverlof. Als je t zo bekijkt is niet vreemd, maar gewoon t recht van elke zwangere vrouw. En daar ben ik wel blij om 8)

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    ja ik ook, ik bn nog niet zwanger.. maar in juli verloopt mijn contract.. dit stelt me wel gerust

16. Niet meer actief

Is het niet zo dat ze je 100% betalen van het geen wat je op dat moment krijgt?

17. Wen

Wen Actief lid

hoi hoi,

ondanks dat je contract gewoon afloopt, mag de reden van het niet verlengen niet zijn dat je zwanger bent. Als jij gewoon goed gepresteerd hebt en je kan aantonen dat je contract alleen niet verlengd wordt omdat je zwanger bent, heb je echt een goede zaak hoor! (toevallig net een cursus over gehad;)) Maar tis de vraag of je het zo ver wilt laten gaan...

Mijn contract loopt af in mijn zwangerschapsverlof. Ik ben ook erg benieuwd wat ze gaan doen? Ik ga in het nieuwe jaar mijn goede nieuws vertellen en ben best bang voor de reacties, maarja...

succes.

18. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dat is dus alleen je verlof GELIJK aansluit op je werk.
    Je moet dus niet eerst even in de WW terecht komen, als is het maar voor 1 dag.
    Het is niet zo dat je eerst 70% krijgt van je laatst verdienden loon, en dat als je verlof in gaat dit nmaar 100% wordt opgetrokken. Dat blijft dan 70%. Helaas.

19. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Je kunt ook gewoon de Commissie Gelijke Behanmdling inschakelen.
    www.cgb.nl Dan beoordelen zij of het terecht is of niet. Zitten ook geen kosten aan verbonden en is minder heftig dan bijvoorbeeld advocaten en rechtszaken e.d.

Share This Page