donderdag sollicitatie gesprek

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door daantje86, 7 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ben al moeder van een zoon van nu bijna 11 maanden. maar we zijn aan het klussen nu voor een tweede omdat wij ze vlak achterelkaar willen hebben. en we willen er maar twee.

maar waar ik nu werk in thuiszorg heb ik niet naar me zin en me contract loopt af op 31 december. nu zag in dat ze bij de slager mensen zochten voor 3 dagen ongeveer 20 uur per week. dat vindt ik super dus heb gelijk gereageerd. maar nu vraag ik me af als ik donderdag op gesprek kom en als ze dan misschien vragen of er ene tweede bij komt op korts ter,mijn moet dan zeggen ja of misschien of nee.

wie kan me helpen?

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ten eerste is dat verboden om te vragen tijdens een sollicitatiegesprek, en als het al gevraagd wordt ben je niet verplicht om te antwoorden.

Ga gewoon als jezelf naar dat gesprek en probeer je prive (klusser de klus) lekker thuis te houden. Je weet immers nooit wanneer het raak zal zijn, probeer je daar dan ook niet druk over te maken.

Succes!
    Groet van Kiki

3. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ben vorige week vrijdag gesoliciteerd bij de c1000 en die vroegen wel maar heb geen antwoord gegeven erop. maar ben nu ook niet aangenomen daar. dus vandaar dat ik het vraag

4. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    10 januari hoor ik of ik aangenomen ben

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

daantje, je kunt de c1000 dan zelfs aanklagen. ik heb namelijk in hetzelfde pakket gezeten.

wij hadden een kinderwens in augustus. ik had een goed betaalde baan onbepaalde tijd voor 40 uur. maar ik wilde minder werken in een ander vakgebied.

naar mijn kinderwens is gelukkig niet gevraagd toen, en heb het er zelf niet over gehad.
    ik ben aangenomen en merkte een week voordat ik moest beginnen dat ik zwanger was. Tijdens mijn proeftijd nopg verteld dat ik zwanger ben en ze feliciteerden me. nu werk ik er nog steeds en ben superblij dat ik die stap heb genomen.

maar nogmaals een bedrijf mag nooit en te nimmer vragen naar gezinsuitbreiding. ik zoek ff juridisch stukje daarover op.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Zwanger solliciteren
    U bent niet verplicht bij een sollicitatie te melden dat u zwanger bent. De potentiele werkgever heeft niet het recht ernaar te vragen. Mondelinge of schriftelijke vragen die direct of indirect verband houden met zwangerschap, bijvoorbeeld vragen over de laatste menstruatie, hoeft u niet te beantwoorden. Ook op vragen over gezinsuitbreiding hoeft u niet in te gaan. Worden deze vragen toch gesteld dan kunt u een klacht indienen doen bij de Commissie Gelijke Behandeling. Deze zal dan uitspreken dat de vragensteller in strijd met de wet heeft gehandeld. U kunt vervolgens een de schadevergoeding claimen.
    Commissie Gelijke Behandeling

bij deze link vind je nog meer info
    http://www.fnv.nl/service/renderer.do/m ... eId/49435/

7. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    dank je wel ga er even achteraan