Trakteren voor beginners

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door BeebieBeeb, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Mijn dochter is jarig geweest en mag trakteren op school. Bij ons mogen ze op school trakteren wat ze willen en mijn dochter mag van mij 'zelf' verzinnen wat ze wil uitdelen. (Mits ik het er ook wel mee eens ben natuurlijk)

Nu heeft ze alleen ook kindjes met een koemelk- en glutenallergie en een islamitisch kindje. Ik zou het leuk vinden als er voor hen ook wat is...(maar heb er dus geen verstand van :D)
    Mijn dochter wil heel graag snoep uitdelen, maar wat voor snoep sluit aan bij deze allergieën of beperkingen?
    Ik had al het idee om even bij Jamin te gaan kijken, maar is er ook nog zulk snoep in de supermarkt te koop?
    Snoep van Katja is gluten en gelatine vrij zag ik al.. nog meer tips? En wat moet ik me in godsnaam voorstellen bij koemelkvrij snoep? Zit dat in veel snoep?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    In veel snoep zit koemelk helaas. Waarom niet iets leuks maken van fruit? Op pinterest zijn leuke ideeen te vinden hiervoor.

HooyoShimbir, tuc en Stampertje1 vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Snoep is koemelk en halal gezien niet zo handig. Er zijn heel veel dingen die niet kunnen. Vraag ook even na (of misschien heb je dat al gedaan) of snoep trakteren wel mag. Hier op veel scholen niet meer in elk geval.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Kun je anders niet een traktatie samen verzinnen en dan bij de betreffende ouders navragen wat voor hun kind mogelijk is? Evt de traktatie gedeeltelijk aanpassen?

BeebieBeeb vindt dit leuk.
  5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Naturel chips? Je hebt suikervrij snoep waar ook geen melk in zit. Van cereal heb je melk en suikervrije cakejes en voor de andere zelf bakken?

DastyQueen en BeebieBeeb vinden dit leuk.
  6. Manque

Manque Niet meer actief

Ik deelde de laatste keer dropveters met Nibbits uit. Klassieker. En doosjes met rozijnen voor de kinders die de chips niet mochten, om wat voor reden dan ook. Dat was prima hier.

Popcorn is ook een goeie, zitten geen gluten of lactose in.

DastyQueen en BeebieBeeb vinden dit leuk.
  7. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.865
    113
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk iets van fruit doen, op Pinterest staan leuke dingen :thumup:

tuc vindt dit leuk.
  8. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier is popcorn altijd favoriet

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Zoals ik al schreef mogen ze bij ons op school zelf weten wat er getrakteerd wordt. Gezond of ongezond. Mijn kind is niet zo'n dagelijkse snoeper, maar wil dus wel heel graag snoepjes uitdelen. Fruit is nl. bij ons zo gewoon aangezien dat hier thuis veel gegeten wordt. Snoep is voor haar nog iets bijzonders. Haar feestje, dus zij mag kiezen.

Krentjes vind ik niet echt passend voor kinderen van 6 en 7. Popcorn lust ze zelf niet.

@tuc Daarom vroeg ik mij ook af of iemand iets weet wat qua snoep wèl mag ;)

@nmv De traktatie zal voor de kids met allergie misschien iets anders worden ja. Ik zou graag eerst zelf iets verzinnen voordat ik het evt. aan de ouders vraag. Ook zie ik de ouders niet allemaal op school dus dat word ook lastig..

10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Nibbits en dropveters zijn hier ook altijd een succes!

Dit jaar voor verschillende soorten (water)ijsjes gekozen.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nibbits mogen met kma niet. Van een doosje rozijntjes zou mijn dochter niet blij worden als de rest chips krijgt.

Bij waterijsjes ook goed nakijken. Raketjes mag mijn jongste van sommige merken niet hebben. Zo ook met perenijsjes

12. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wauw, ik wist niet dat dat zo extreem was! Hier 'gelukkig' alleen rekening houden met noten/pinda's en halal.

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik had hier dus echt nog nooit van gehoord! En ik ben toch echt een klassieker. :roflmao:

14. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik had voor dochter een beker met oogjes smarties erin (kan ook wat anders), mini fruitella/menthos en lolly, een squichy (ali) er in en om de unicorn af te maken een ijshoorn op de kop erop. Wij hebben geen allergiekinderen en halal weet ik eigenlijk niet. Niet bij nagedacht....

15. Kyrest

Kyrest Actief lid

1 aug 2014
    165
    4
    18
    Een jongetje waar ik mee werk eet halal en krijgt Haribo snoep (zo’n grote bak met cola flesjes, aardbeien etc). Geen idee of het aan de rest van de voorwaarden voldoet!

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    :eek: uit welke rimboe kom jij?! Ik ben nog niet oud en ken het wel (en vond het vies, ging naar elkaar smaken)

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    bij de kruidvat kan je bij de schepsnoep ook kijken er staat duidelijk bij waar wel en geen gelatine/gluten in zit
    en inderdaad de katja snoep met de groene veggie sticker kan ook

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Vlakbij R'dam. Niet echt de rimboe dus ;). Maar sinds 1997 niet meer in NL gewoond, dus misschien ben ik gewoon te oud...

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.176
    113
    1997 was mijn basisschooltijd volop bezig

20. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Ik zou even met de ouders overleggen. Die hebben vast wel wat tips voor je.
    Bij mijn zoon zat in gr 1-2 ook een kind met glutenallergie en 1 met lactose intolerantie. De ene moeder gaf tips wat evt allemaal kon (heb toen zelf iets gekocht bij de supermarkt glutenvrij( en de ander had zelf lactose vrije cakejes waarvan ik er 1 kreeg.
    Kinderen hadden zelf wel een trommeltje op school met wat geschikts er in, maar ik vond het leuker voor ze als ze toch iets van de jarige kregen. Had het wel apart ingepakt met wat folie en een strik om kruisbesmetting te voorkomen. Maar zo hadden ze toch iets feestelijks.

Deel Deze Pagina