Als je nog niet bij uitzendbureaus bent geweest, zeker even doen. Weet niet waar je woont, maar er zijn zeker genoeg callcenters die met name dagdiensten draaien.
Ik bedoel t niet lullig maar het is en blijft mijn mening.. Kan je man niet minder uur gaan werken? Schoonmaak? Gastouder? Kun je worden en er zijn gastouders die flexibele uren bieden.
Ik zou de baan doen. Mits het ook voor de opvang goed geregeld kan worden en je niet uiteindelijk alleen maar werkt om de opvang te kunnen betalen. Kinderen worden er (mijns inziens)echt niet slechter van als ze in een kdv of bij een gastouder met heel veel liefde van de leidsters en met andere kindjes hun tijd doorbrengen. Het kan voor jouw als ouder niet wenselijk zijn. Maar soms is het niet anders helaas. De uren dat je wel bij je kindje bent is dan extra fijne quality time.
Mijn man en ik werken beiden fulltime (40upw), allebei van maandag tot vrijdag. Mijn man werkt in twee ploegen, ik overdag. Mijn man kan qua school/onthaalmoeder 1 ding doen, ophalen of afzetten. Ik kan de jongste wel naar de onthaalmoeder brengen maar de oudste naar school doen of ophalen is onmogelijk. Mijn kinderen missen het niet dat we er niet altijd zijn omdat we werken. Ik heb het enkel lastig met het feit dat ik nooit de oudste naar school kan doen of ophalen. Dat is echt jammer. Daarom ga ik kijken om mijn resterende ouderschapsverlof (3 maanden nog over, België) als 1/5. Dan zal ik toch 1 dag per week dit meer dan een jaar kunnen doen. Ik ken trouwens weinig mensen die parttime werken of thuisblijfmoeder zijn. De meesten in mijn omgeving werken beiden fulltime. Veel succes met je beslissing.
Ik werk zelf 36 uur en heb zometeen 3 kleine kids onder de 3, mijn man werkt 40 uur en ze gaan 3 dagen pw naar het kdv, 1 dag thuis met oma en 1 dag ben ik zelf thuis. Werken hoort nu eenmaal bij het leven
Ik zou het zelf niet doen. Je kind moet 5 dagen in de week naar de opvang want op dagen met je man thuis moet en kun je niet rekenen. Ik zat in hetzelfde schuitje en ik heb veel leuke mooie banen van 36 uur of meer laten lopen. Ik heb nu een parttime baan van 24 uur. Wat mezelf betreft zou het dus betekenen: verder zoeken. De markt trekt enorm aan. Succes met je keuze!
Ik ben alleenstaand en werk 36 uur in de week. In mijn baan is dat fulltime. Ik stond aanvankelijk ook niet te trappelen om van 24 uur naar 36 uur te gaan. Maar omdat ik maar net aan rond kwam, moest ik wel. En ik moet zeggen, het heeft mij heel veel opgeleverd. Geen financiële zorgen meer, onafhankelijkheid, trots dat ik voor mijn kinderen kan kopen en doen wat ze nodig hebben etc. Die rust en zekerheid is mij heel wat waard. En op werk vind ik het ook prettig. Ik ben indertijd ook van plek en functie veranderd, carrière gemaakt etc. En misschien moet je het maar zien als investeren in een betere toekomst. Wellicht dat je met je verdiende geld een andere opleiding kunt doen waardoor je op termijn ander werk kunt gaan doen. Je moet nog heel wat jaren werken, dus ik zou dat zeker overwegen.
Ik was hier aangenomen , maar zelf afgewezen omdat ze alleen maar een 0 urencontract boden en ik meer zekerheid wil.Maar ik zou er in ieder geval tot december volop aan het werk kunnen. Je kunt aangeven wat je wil.
Ik zou nooit fulltime willen werken als moeder zijnde als het niet nodig is, zeker niet als de kids dan iedere dag naar de opvang zouden moeten. Maar goed, ieder zijn ding. Als je niet anders kan dan kan je niet anders maar als het financieel niet zou hoeven dan zou ik er niet voor kiezen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin om fulltime te werken als het niet nodig is.
En thuiszorg? Bij ons in de regio heb je De Vierstroom. Daar werkte ik in de vakanties altijd. Een ochtend en een middag shift van 3 uur, 9 - 12 en daarna van 13 - 16. Ik weet alleen niet wat daar allemaal in veranderd is door veranderingen in regeringsbeleid.... Dat was overigens alleen schoonmaakwerk. Ik ben geen verpleegkundige.
Als ik het goed begrijp is het financieel nodig. Ik zou als ik jou was een paar dingen uitzoeken: - Veel bedrijven zoeken werknemers, en worden flexibeler omdat ze weinig werknemers kunnen vinden. Vraag aan het bedrijf wat de reden is dat parttime werken niet mogelijk is, leg je situatie uit, soms is er toch meer mogelijk dan je denkt; - bereken de opvangkosten en teruggave voor 5 dagen t.a.v je inkomsten (vraag ook een bruto netto berekening van je salaris), zodat je zeker weet dat je erop vooruit gaat (kan je nog familie inschakelen als oppas?); - je man kan op zijn werk navragen of een vaste dag 1x in de 2 weken vrij mogelijk is. Hoe doen zijn collega’s het met de opvang? Vragen staat vrij; - welke opleiding voor seizoenswerk heb je gedaan? Bedrijven die dit werk aanbieden hebben wellicht de rest van het jaar ander werk te doen, anders gaan ze failliet...; - uitzendbureaus zou ik zeker benaderen en ook de lokale kranten van de plaats waar je gaat wonen; - zou je werken en leren niet iets vinden? Wellicht zijn daar ook mogelijkheden in. Succes!
Oh sorry ik bedoelde niet dat ik jou raar vond hoor! Ik mijmerde hard op dat ik dat eigenlijk raar vindt dat mensen dat vinden. Het wordt vrouwen zo wel lastig gemaakt En dat wij dus eigenlijk het gevoel hebben ons te moeten verantwoorden (dat moeten we uiteraard niet!)
Mijn keuze zou het ook niet zijn. Je kind zal er vast niet aan onder doorgaan hoor! Maar ik wil haar niet vaker dan 3 dagen in de week wegbrengen. Ik zeg daarmee helemaal niet dat het fout is en soms kan het niet anders.. maar er zijn toch wel meer banen/functies? Zoek je in een specifieke branche? (mogelijk las ik daarover heen hoor!)
Nee ik ben het eens hoor! Persoonlijk vind ik 40 uur ook teveel maar zoals bijv bij ons dat wij beide 4 dagen werken dan wordt er vaak gevraagd aan mij waarom ik niet minder ga werken en aan mijn man waarom hij niet fulltime werkt. Best raar eigenlijk dat beide toch niet helemaal maatschappelijk geaccepteerd is in Nederland
Ja helemaal eens. Ik denk ook zeker niet dat het een probleem is om beide fulltime te werken. We zijn in Nederland best een uitzondering met al dat parttime werken
Wat dat betreft is niks ok hoor. Mensen hebben overal wel commentaar op en denk niet dat je het snel goed kunt doen.
Omdat om een kind liefde te geven en het goed te laten opgroeien, je er niet voortdurend op moet plakken? Zoals ik al zei: ik geloof rotsvast in het idee dat mijn kinderen heel veel baat hebben bij verschillende opvoeders.