Fulltime werken en bekaf!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamajennifer, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Hey!

Ik moet even me verhaal kwijt hoor..

Inmiddels weet me werk ook dat ik zwanger ben, heb het al verteld. Kon er eigenlijk niet meer om heen. Want ik voelde me een paar weken geleden zo misselijk en beroerd dat ik me ziek moest melden. Waardoor ik me mond niet kon houden en het gewoon kwijt moest eigenlijk.

Nu ben ik 9 weken en 3 dagen zwanger en de misselijkheid valt nu wel mee. Het komt met vlagen. Voor in de ochtend en de avond. Maar nu heb ik dus heel veel last van vermoeidheid en hoofdpijn. Ik probeer er niet aan de denken dan gaat het denk ik wel over. Maar het blijft maar aanhouden. Ik heb gewoon echt geen vut meer.. Ben echt zo moe. Dat als ik thuis kom dat ik dan niks meer kan doen.
    Ben gisteravond bij de VK geweest en dit voorgelegd. Zij adviseerd om zoveel mogelijk rust te nemen. Ik moet nu echt aan mezelf en me kindje denken. Ik werk dan fulltime en ik trek het gewoon niet meer op me werk, bedoel fulltime werken op dit moment met deze klachten. Volgens m'n VK moet het over een paar weken over zijn. Ga ik ook wel vanuit.

Ik wil ook mijn rust nemen dat is het niet. Maar heb het er vanmorgen met mijn teamleidster over gehad dat ik per dag 2 uurtjes eerder naar huis wil. Ze heeft in een eerder gesprek aangegeven dat dat gewoon mogelijk is. Nu kan ik echt niet meer. Ben helemaal op, gesloopt.. Nu geeft me teamleidster aan van dat ik niet aan die hoofdpijn en moeheid moet denken, en dat het vanzelf over gaat. Dat kan ze toch niet zeggen. Ik vind eigenlijk dat ze het ook van mijn kant moet bekijken! Zij is behoorlijk aan de botte kant kwa opmerkingen. Ik vind dat ze op dit moment geen meedeleven toont naar mij toe.

Vind eigenlijk wel dat je dat hoort te doen naar je werknemers!

Wat moet ik nou ?

2. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Lastig he. Ik denk dat je echt je grenzen moet aangeven. Misschien kun je tijdelijk wat minder werken. Voel je je straks weer wat fitter dan kun je dan misschien weer wat oppakken.
    Jij en je kindje zijn het belangrijkste! Dus geef het gewoon duidelijk aan wat je wel ziet zitten en wat niet.
    Succes!

3. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Dank je wel Yvonne!

Ik werk via het uitzendbureau en het vrouwtje van het uitzendbureau heeft nu een gesprek met de PR manager over mij.
    Ik had die consulente van het uitzendbureau vanmorgen al aan de telefoon en heb het haar uitgelegd. En die gaat het er met haar over hebben dat ik minder wil gaan werken.
    Ik krijg vanmiddag meer te weten..

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Let op! Ook als uitzendkracht kan je je gedeeltelijk ziekmelden! Je hoeft dus niet gewoon vroeger naar huis te gaan en dus minder uren te schrijven. Laat je intercedent of consulent je goed voorlichten!
    Ik ben tussen de 10e en 15e 50% gaan werken in verband met die (over) vermoeidheid (ben trouwens geen uitzendkracht maar maakt hier niets uit). Vanaf de 15e week voelde ik meer weer prima! Het is echt heel vaak tijdelijk!

5. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Bedankt voor je berichtje.. Dus eigenlijk moet het volgens wel mogelijk zijn dat ik 50% ga werken. Maar ik krijg dan volgens mij maar voor 50% uitbetaald.

6. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Heb een update!

Ik heb me consulente gesproken en die heeft overlegd met me baas gesproken. Ik mag vanaf vandaag elke dag om 4 uur naar huis toe. Ik had eigenlijk gevraagt om elke dag om 15u naar huis te gaan. Maar dat vinden ze te vroeg. Ik ben wel blij dat ik om 16u naar huis mag elke dag.. Maar ik ben echt bekaf! Ik ga al elke dag heel vroeg naar bed toe. Moet ik dan gelijk om 19u naar bed ofzo?
    Zodat ik helemaal niks meer aan me leven heb. Ik heb ook nog een hondje die ik moet verzorgen. En woon op dit moment op mezelf...
    Ik kan toch niet eisen dat ik elke dag om 15u weg ga?

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, ik had precies hetzelfde tijdens de eerste maanden. Ik heb gewoon 100 % gwerkt en was inderdaad neits meer waard toen ik thuis was. Dat nam ik maar voor lief. Het zou vanzelf op een gegeven moment over gaan en dat was ook zo.
    Het is heel vervelend, maar ik zou genoegen nemen met het feit dat je om 16:00 uur naar huis mag. ALs je later in je zwangerschap ineens andere klachten krijgt, dan zul je zien dat je meer begrip van je werkgever krijgt omdat ze weet dat je het niet zomaar aangeeft.
    Het is heel vervelend, maar de zwangerschap wordt niet gezien als ziekte, hoewel je er aardig beroerd van kan voelen.
    Probeer in ieder geval zoveel mogelijk door te gaan, zou mijn advies zijn. Dan maar 's avonds eerder naar bed. Het heeft echt geen consequenties voor je kindje. Over een paar weken voel je je echt wel beter en kun je weer alles aan.

Succes

8. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Kiwi1: Bedankt voor je reactie!
    Ik neem er ook genoegen mee.. Ik heb er net over nagedacht en het is eigenlijk toch wel tof dat ik toch eerder naar huis mag.. Daar mag ik wel blij mee zijn.. Ik ga gewoon door en ga dan voorlopig eerder naar bed.. Tuurlijk ben ik bekaf maar ik doe het gewoon lekker rustig aan! En van me baas mag ik het ook gewoon lekker rustig aan doen!

9. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Het is in ieder geval fijn dat je eerder naar huis mag. Maar hou het voor jezelf goed in de gaten en geef het aan als het weer te zwaar wordt, want jij bent de enige die dat kan doen, anderen kunnen niet voelen wat jij voelt.
    En ik hoop voor je dat de vermoeidheid overgaat. Meestal is dat zo tussen de 12 en 14 weken. Bij mij is het niet gebeurd, dus ik lig al maanden om 7 uur/half 8 te slapen. Maar wie weet barst jij dadelijk van de energie, want dat kan ook! :)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Jennifer,

misschien is het nog even verstandig om met de arbo-dienst van je werkgever of uitzendbureau te overleggen. Als je het echt niet trekt, namelijk, mogen ze je ook echt niet verplichten langer door te gaan dan je kunt...
    De arbo-dienst kan op een gegeven moment gewoon zeggen: OK, ze werkt tot zo laat, en dan moet je werkgever het voor zichzelf gewoon oplossen: dat is dan zijn/haar probleem, niet het jouwe!

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ai.... :confused: ... Dit heb je vast tijdens een emo-momentje geschreven?Ja, tuurlijk moet je dan maar om 19.00 uur op bed... Jij kiest toch voor een kleintje? Waarom zou je werkgever hier dan voor moeten opdraaien? Als jij door om 19.00 uur op bed te gaan prima kunt functioneren.....dan ga je om 19.00 uur op bed. Hoe vervelend dat in het begin ook mag zijn. Wie heeft dat niet?

Tuurlijk, in sommige extreme gevallen zijn vrouwen echt dood en dood moe of de gehele dag hondsberoerd... Maar dan kun je ook gewoon niet veel meer dan in je bed liggen denk ik.

Nog een paar weekjes meis, dan voel je je vast wel wat beter...Misschien is het trouwens wel een idee om na het avondeten even een uurtje op bed te liggen. Daar kun je al enorm van opknappen. En anders is lekker op je bank of in bed fantaseren/dromen over de toekomst op zich toch ook een hele fijne bezigheid?

Groetjes,

Kweenie

Deel Deze Pagina