Fulltime werken/onregelmatig en kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Poppedoes, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppedoes

Poppedoes Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben een paar weken geleden begonnen bij mijn nieuwe baan, part-time.
    Nu is er ook de mogelijkheid om fulltime aan de slag te gaan (iets wat ik nooit eerder heb gedaan). We zouden er financieel erg op vooruit gaan, en we kunnen het goed gebruiken. We kunnen nu net rondkomen, maar daar houdt het bij op.

Maargoed; het is dus onregelmatig, ik kan mijn voorkeuren qua werktijden aangeven, waar wel naar wordt gekeken, maar niet gegarandeerd. Nu wil ik juist de 'impopulaire' werktijden zoals de avonden en weekenden, waardoor ik overdag/doordeweeks meer thuis ben. Dus dat zal wel goed komen.
    Mijn man werkt fulltime tijdens kantooruren. Als hij wil kan hij 6u beginnen en 15u thuis zijn.

Wie heeft hier ervaring mee, en hoe bevalt het bij jullie?

Liefs

Edit: mijn kinderen zijn 2 en 6, en we zijn afhankelijk van kinderopvang.

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik heb fulltime gewerkt met onregelmatige diensten zonder kinderen.
    Vond het toen al niets. Soms moet je wel 6 dagen achtereen. Weekenden werken als juist iedereen vrij is. Tijd bestaat den aan partner, die ik toen wel al had. En dan nu ook kinderen.
    Ik zou het persoonlijk niet willen omdat ik mn structuur kwijt taak en te weinig tijd zou hebben voor kinderen, partner en vrienden.

Wel begrijp ik dat het gezien het inkomen erg fijn is. Misschien kun je het een periode proberen? Dat je ook weer terug kunt naar huidige uren? Mogelijk vind jij het niet zwaar en kun je juist je ritme er in vinden.

3. tuc

tuc Niet meer actief

2 van mijn oppaskindjes hebben die situatie. Juist omdat het onregelmatig is zijn ze overdag veel thuis en kunnen ze full time werken. In een nacht pak je al best wat uren. Zij vinden het beiden ideaal.
    Bij 1 werkt de papa kantooruren en bij de ander werkt papa vroege en late diensten..max tot 23 uur, volgens mij kunnen ze het ook met beide werkgevers regelen dat ze nooit tegelijk een late hebben. Maar anders springt oma in. Dus met nachtopvang zitten ze nooit.
    Ze vertelden wel dat een kdv voor hen geen optie was omdat er hier overal met dagdelen gewerkt wordt en ze heel veel opvang af moeten nemen waar ze geen gebruik van maken.
    Dus zou dat goed uit zoeken en anders aan een go denken.

Edit: moet wel zeggen dat mijn oppaskindjes ukken zijn dus geen kinderen die al naar school gaan.

4. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik denk dat het voor de kinderen wel handig is, maar voor je relatie wat minder omdat je elkaar aflost en minder tijd samen hebt. Als je daar bewust van bent en mee om kunt gaan lijkt het me geen probleem..

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je alleen overdag oppas nodig hebt zou ik een fijne gastouder zoeken. De avonden en weekenden is je man thuis? Ik zou het wel zien zitten, beter fulltime onregelmatig als altijd tijdens kantoor uren in mijn beleving. Ook nachtdiensten?

6. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Ik werk niet fulltime, maar 70 tot 90%. Vind het heerlijk. Mijn rooster is redelijk afgestemd op die van mijn man. Die werkt de ene week vroeg, de andere laat. Op zich valt het voor mij qua dagen nog wel mee. Heb elke week een combi (laat/slaap) en heb dan meteen 15,5 uur te pakken. Dan hoef ik er nog maar tien voor mijn min contract.
    Heb een tijdje regelmatig gewerkt op dagbesteding (fulltime). Vond het werk heel leuk hoor, maar ik ben niet in de wieg gelegd voor zo'n werkweek. Ik vind de onregelmatigheid heerlijk.

7. Poppedoes

Ja juist omdat het onregelmatig is leek het me wel te doen. Wbt dat we elkaar minder zien; ik werk nu al in de avonden en weekenden (overdag veel thuis), en het heeft onze relatie erg goed gedaan om niet meer zoveel op elkaars lip te zitten :) (zien elkaar verder graag hoor :p)

Ik vraag me dus af in hoeverre het niet 'zwaar' is icm kinderen, de jongste slaapt erg slecht overigens..dus ik ben ergens wel bang voor dat het uiteindelijk toch teveel wordt.

Hoognodig is het niet qua financiën (ietwat verkeerd uitgedrukt in mijn OP) we hebben het best goed voor elkaar, maar het lijkt me zo fijn om eens een keer niet extra te hoeven nadenken over bepaalde dingen. Of een mooie buffer te kunnen opbouwen, meer geld voor kinderen apart zetten, maar ook sparen om mooie reizen te kunnen maken (verre/bijzondere reizen, niet 3x pj all in, in een 5* hotel aan de Middellandse zee :p )

Dus ja, noodzaak is het niet, maar de dingen die we kunnen doen daarmee, vind ik wel een waardevolle toevoeging hebben.

8. Poppedoes

De kinderen zullen overigens niet veel op de opvang zitten, dus dat houdt me gelukkig niet tegen.

Deel Deze Pagina