Ik werkte 40u, dus gewoon fulltime en werk nu sinds terugkomst van mijn verlof een 30u. Verdeeld in 3 kantoordagen en een kleine 1,5u thuis werken op mijn twee thuisdagen. Waarschijnlijk gaan wij het zo houden, omdat ouderschapsverlof mij de ruimte geeft dit vol te houden totdat onze kleine meid 2 jaar oud is. Ik moet er eigenlijk niet meer aan denken om nog weer fulltime te gaan werken, wil liever niet zoveel bij haar weg zijn. We hebben haar gekregen omdat wij ervoor gekozen hebben én wij willen haar zo min mogelijk in de opvang doen. Op dit moment is ze dus bij onszelf of bij de opa&oma's, maar niet in opvang ergens buitenshuis.
Ik vind het af en toe wel pittig, hebben een tweeling van 11 maanden en werken beide 4x9 dus zijn ieder een dag vrij. Van de overige 3 dagen gaan ze 1 keer naar mijn schoonouders en 2 keer naar mijn zus. Ik vind het vooral pittig omdat wij beide vroeg beginnen en ik ook nog eens een hele lange reistijd heb. Ik ben blij als ik vrij ben en lekker heel de dag met m'n kinderen door kan brengen.
Ik heb dat een tijd gedaan toen mijn oudsten kleiner waren (baby en kleuter), werkte toen fulltime en uiteindelijk 4x9. Mijn man werkt altijd minimaal 60 uren per week. We hadden als opvang uitsluitend KDV / BSO. Na een tijdje vond ik het echt niet prettig. Altijd haasten, vooral in de ochtend. Na werktijd moe en geen zin meer in koken / vermoeide kinderen verzorgen (mijn man is altijd pas laat thuis 's avonds, dus het ophalen en eten en bad en naar bed komt elke dag op mij terecht). Ik ben toen naar 32 uren gegaan en uiteindelijk zelfs naar 3 dagen per week. Drie dagen is voor mij heerlijk! Ik geniet weer van mijn werk, maar ook van mijn kinderen, doordat ik meer tijd en energie heb. De werktijden zijn redelijk aangepast op de schooltijden, waardoor ze nog maar twee keer per week naar de voorschoolse- en naschoolse opvang gaan. Na school zijn er verschillende keren per week dat ze met een vriendje kunnen afspreken en naar voetbal (2x per week) en zwemles enz kunnen. Ook belangrijk. En daarnaast is er zelfs soms nog tijd voor mezelf over Werken is belangrijk, maar tijd, rust en energie voor mezelf en gezin vind ik ook HEEL belangrijk
Ik ga hier even meelezen. Op dit moment hebben wij 1 dochter van 1 jaar. We willen heel graag een 2e, als het ons gegund is, over een jaartje of zo. Wij hebben beiden een eigen bedrijf, wonen buitenaf dus hebben ook heel veel werk om huis. Mijn man is eigenlijk nooit binnen dus hij kan niet op de kleine letten. Hij zorgt wel vaak dat het eten klaar staat. 1 dag in de week komt mijn moeder oppassen, 1 dag gaat ze naar de opvang, 1 dag neem ik haar mee naar mijn werk en 2 dagen werk ik thuis. Daarnaast hebben wij 2 paarden staan die verzorgd moeten worden. Dan nog een huishouden... Af en toe weet ik nu al niet meer hoe ik het rond moet krijgen. Minder werken of personeel bij aan nemen is geen optie. Ik vraag me wel eens af hoe ik het zou moeten redden met een tweede erbij. Maar dan denk ik maar dat ook dat zich wel weer zal gaan vormen.
tja is zo persoonlijk. ik werk zelf maar drie dagen en ml 4 (2 dagen go) maar een vriendin van mij werkt 4x9, ml fulltime (en veel meer, vaak ook in buitenland doordeweek dus dan doet ze het alleen). 4,5 dag kdv/bso/school. drie kids van 1,3,4. Tja, het zou niks voor mij zijn, maar bij hen gaat het prima en zij vindt het relaxter op werk dan thuis haha
Ik denk dat het best pittig zal worden, maar inderdaad...het zal zich ook wel weer vormen. Bij de eerste gebeurde dat ook. Tuurlijk ben je moe als je kids hebt, maar ik vermoed dat ik met minder werken niet minder moe was geweest. Integendeel...als ik nu bijvoorbeeld een late dienst heb, heb ik af en toe 1 uurtje voor mijzelf (kdv middag begint iets eerder). Das even met de pootjes hoog of op mijn gemak douchen. Ik vind het op mijn werk af en toe ook relaxter dan thuis. Daar kan ik mijn eigen tijd grotendeels indelen. Loopt er niet een klein mensje achter mij aan met allemaal wensen en verwachtingen. Ik ben door het werken een betere moeder denk ik. Ik heb ook echt respect voor moeders die dat kunnen hoor, parttime werken / thuis blijven. Ik moet er persoonlijk niet aan denken...ik kan dat niet. Het is wel eens jammer dat je jezelf voor je gevoel moet verdedigen. Slaat natuurlijk nergens op, maar je doet het toch als ze van die nare vervelende vragen stellen
Ik heb er twee en een derde op komst. Werk 35 uur pw (4 dagen op kantoor, ben 17:30 thuis) en een halve dag thuis. Mijn vriend werkt 32 uur en is 1 dag pw thuis. Dus 3 dagen kinderopvang. Is prima te doen. Ik doe het ochtendritueel (kantoorbaan, dus heb leukere starttijden) en mijn vriend begint vroeger, maar is eerder thuis en heeft het eten klaar staan *Schoonfamilie vind mij een workaholic en dat alles om mijn werk draait en vinden 3 dagen kinderopvang "kindermishandeling" maar daar heb ik lak aan. Mijn kinderen doen het allen fantastisch en als ik alle verhalen van jullie zo lees, dan ben ik dus niet de enige *