Hallo dames Ik hebe ven een vraagje Ik ben nu in verwachting van ons 1ste kindje, pas 4 weekjes dus nog heel prill Maar had een vraagje, Ik heb een lichamelijk zwaar beroep Vanaf wanneer is het verstandig om minder zwaar te gaan tillen ? Ik wil het na mn eerste echo pas vertellen dus ook dan pas op het werk dus vind dit allemaal beeje ingewikkelt hahaha
Hoi, ik ben niet het meest goed voorbeeld hierin eigenlijk. Maar ik heb er -zeker weer bij deze zw.schap- vanaf het begin wel wat beter op gelet. Gelukkig mijn collega's ook. Ik heb het vanwege mijn geschiedenis en mijn werk met bepaalde stoffen wel meteen aan een select groepje verteld. Ik til nu nog steeds niet heel zwaar. Onze hond is 10 kilo, maar die til ik nog wel op. Die geeft ook wat beter mee natuurlijk dan bijvoorbeeld een doos ofzo. Op zich zou je nog best wel wat (zwaardere) dingen moeten kunnen tillen. Doe vooral niets waar je je niet goed bij voelt!
Ik denk dat je daar in gewoon naar je eigen lichaam moet luisteren.. teminsten dat heb ik gedaan .. voor niemand is zwaar tillen natuurlijk goed.. maar hangt er wel vanaf hoe je tilt.. Ik zelf werk in de zorg en heb veel met tillen te maken.. maar door de goede til materialen en technieken te gebruiken heb ik het erg lang vol kunnen houden (zit sinds week in ZW ivm bekken problemen..) Moet wel zeggen dat mijn collega's er soms meer rekening mee hielden dan ikzelf D).. dan was t ja dat moet jij niet doen, doe ik wel ff.. terwijl ik zo iets had van ooh doe ik nog wel ff .. Moet zeggen dat ik het hele dag lopen zwaarder vond dan het werken aan bed, en die 'paar' til dingen die er bij kwamen kijken Oh en zolang je het niet verteld hebt, kunnen je collega's er 'natuurlijk' geen rekening mee houden..maar neem aan dat je dat zelf ook wel bedacht hebt en goed, mijn ervaring is dus dat mijn collega's er goed rekening mee hielden.. beter als mijzelf .. Luister naar je lichaam en dan komt t vast goed!
Hoi! Ik werk zelf in de zorg. Ik verzorg zwaardere bewoners niet meer alleen, ook al deed ik dit voor de zwangerschap wel. Ik heb het eigenlijk vrijwel direct op het werk gemeld, dat dit ivm de zwangerschap is. Maar je kan altijd zeggen dat je last hebt van je rug. Bij mij is er erg veel begrip voor juist omdat in de eerste 12 weken te zwaar tillen een miskraam in het ergste geval kan veroorzaken. Heel veel succes! En een fijne zwangerschap!
Ik heb een duikcentrum en vul normaal gesproken de duiktanks met lucht. Iedere tank is 12 kilo en dan aan iedere hand 1. En die tilde ik dan zo de hele dag wel door. Ik heb ook vanaf het begin tegen mijn man gezegd dat ik die niet meer ga tillen. Na het tillen kreeg ik ook buikkrampen dus nu doe ik dat echt niet meer. De Rijksoverheid zegt er het volgende over: Waar moet ik op letten als ik zwanger ben en werk? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl