Wie is zwanger en zit ook in Accountancyvak?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door knuffell83, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knuffell83

knuffell83 Actief lid

5 okt 2013
    167
    0
    0
    Overijssel
    Hoi,
    Ik was benieuwd wie nog meer zwanger is en ook als accountant werkt (audit afdeling).
    Wat is jou ervaring tot nu toe?
    Groetjes

2. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Niemand lijkt het knuffel :)

Misschien kan je de vraag breder stellen? Of maakt het heel erg uit of je in het accountancy vak zit? Is de ervaring anders dan andere kantoorbanen denk je?

3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi Knuffell!

Nou ik ben nog niet zwanger, maar wel heel hard aan het 'proberen' om zwanger te worden. Ik werk ook op een 'core audit' afdeling! Ik zie dat jij inmiddels zwanger bent, gefeliciteerd! Gaat alles goed en wordt er in je uren een beetje rekening gehouden met je zwangerschap?

4. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Hoi Knuffel, ik werk niet op een accountancyafdeling, maar wel in de financiële wereld. Dat betekent een drukke baan met veel uren en veel deadlines. Hoe ervaar jij dit tijdens je zwangerschap? Toen ik me laatst besefte dat ik nog maar 10 weken te gaan heb tot mijn verlof (die voor minstens de helft als zijn volgepland) kreeg ik het wel even benauwd! Daarnaast merk ik dat het lastig is me te blijven concentreren en dat ik minder (hard nodige) overuren kan maken... Het kost toch allemaal net even wat meer energie!
    Ben ook benieuwd Hoe rekening wordt gehouden met jouw uren na je verlof? Mijn partner kan niet minder dan fulltime werken, dus zal het op mij moeten aankomen. Tot op heden heb ik echter nog geen toezegging dat ik minder dan 32 uur (voorstel is 30 uur) mag gaan werken.. Zijn ze daar bij jou flexibeler in?

5. Dees79

Dees79 Actief lid

3 okt 2011
    343
    1
    18
    NULL
    Tilburg
    Hoi Knuffel,

Ik ben op t moment niet zwanger, maar wel geweest en werk ook bij een accountantskantoor (big 4). Tijdens mijn eerste zwangerschap werd er nauwelijks rekening met me gehouden, waren drukke tijden bij waar ik "gewoon" 12u per dag werkte... Je moet vooral goed op jezelf letten en aangeven als het je teveel is. Ik ben inmiddels geswitcht van afdeling, werk nog wel in deze organisatie maar niet meer in de audit. Moet zeggen dat dat mij iig beter bevalt.

Mocht je vragen hebben, mag je me ook altijd een pb sturen.

Groetjes!

6. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ohhh ik ben ook heel erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Het houdt mij niet tegen hoor overigens, prive gaat toch echt voor. Bij mij komt er nog bij dat ik in Amerika werk (big 4), geen idee hoe ze hier mee om gaan. Vanaf augustus ga ik ook nog promotie maken tot manager. Spannende tijden :)

Naar wat voor afdeling ben je gegaan Dees? Wel heftig zeg als ik zou jouw situatie zie, je hebt een hele heftige periode achter de rug.

Gefeliciteerd Peachy, lijkt mij ook heel lastig te combineren. Pas goed op jezelf, want helaas kijken er niet veel anderen voor je uit.

7. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Dank je USAbaby! Dat komt helemaal goed, ook voor mij geldt dat de kleine altijd voor gaat. Desnoods stop ik tijdelijk met werken. Hoewel dat niet de voorkeur heeft, weet ik dan waar ik het voor doe :)

Deel Deze Pagina