WAZO aangevraagd voor 30-10, nog geen uitsluitsel / toch nog sollicitatieplicht?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Monoqi, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monoqi

Monoqi Lid

3 apr 2015
    21
    0
    0
    Goedemorgen!

Ik zit sinds deze maand in de WW en ik ben op dit moment 34 weken zwanger. Ik heb gelijk begin deze maand op 4 oktober WAZO aangevraagd met het verzoek deze op 30 oktober in te laten gaan (ik ben 10 december uitgerekend)

Nu las ik in de bevestigingsbrief dat de uitspraak maximaal binnen 8 weken na aanvraag is. Dus het wachten op de uitspraak en sollicitatieplicht (voor de maand november) overlappen elkaar.

Nu is mijn vraag: moet ik dan alsnog deze maand aan de sollicitatieplicht voldoen? Ik verwacht nu dus binnen 4 weken bericht over de WAZO.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes

Monoqi

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Monoqi,

Tijdens de periode van je zwangerschapsverlof heb je geen sollicitatieplicht.
    Dit is ook het geval als je WAZO-uitkering nog niet is toegekend.
    Geen zorgen dus.

Ik wil je wel adviseren om zo snel mogelijk je adviseur werk in te lichten dat je per 30 oktober met verlof gaat.
    Dit kun je doen door een bericht via de werkmap op werk.nl te sturen.
    Op deze manier voorkom je dat je toch nog sollicitaties moet verrichten/doorgeven.

Ik wens je een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina