Geen 12 weken echo??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vwpolo1988, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Iedereen,

Ik liep bij de gynocoloog en heb daar 3x een echo gehad van 6w3d, 8w3d en 10w3d. Omdat alles goed was bij 10w3d mag ik nu naar de VK toe. Nou belde ik voor een afspraak en ze zei dat ik pas weer een echo krijg bij 20 weken. Ik dacht dat iedereen standaart een echo kreeg met 12 weken om ook het termijn te bepalen.

Iemand ervaring hiermee??

Groetjes

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Een termijnbepalingsecho is niet altijd met 12 wkn hoor.
    Ik heb die van mij gehad toen ik 10 wkn zwanger was, en moest daarna ook wachten tot de 20 weken echo.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

De termijnbepalingsecho is tussen de 10 en 13 weken, en die heb jij dus gehad. Dus idd geen echo meer...

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

klopt helemaal. hoe jammer ook maar als je een extra echo wil doe je toch een pret echo ;)

5. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke vandaar dus. Dan heb ik de termijnecho al gehad. Volgende week met 13 weken het ik de eerste afspraak bij VK. Voor bloedprikken enzo dan kunnen ze toch ook daar het hartje horen.

6. raspberry

Dat doet de verloskundige doorgaans wel.

7. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Ik heb bij 7 en 9 weken een echo gehad en nu pas volgende week weer de 20 weken echo. Poeh, wat duurt dat lang zeg! Ik wil m'n kindje weer zien, hoe spannend en eng ik de 20 weken ook vind!!!

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik had min of meer hetzelfde (echo 7 en 10 weken), maar omdat ik combinatietest liet doen kreeg ik daar nog wel een extra echo voor met 13 weken. Volgende echo zou eigenlijk pas met ruim 20 weken zijn, maar omdat ik dat zo lang vond duren heb ik met 15 weken ook nog een pretecho laten doen.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb het zelfde gehad als jij. Vrij veel vroege echo's ivm onder behandeling bij de gyn.
    Na 10 weken mocht ik ook naar de VK en heb toen ook geen 12-weken (termijn) echo meer gehad.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik had mazzel, ik had een echo bij de 1e keer, met 9 wkn omdat de datum niet zo duidelijk was, lange onregelmatige cyclus en ovulatietest met succes :) toen met 12 wkn bij vk, dezelfde week in zh voor combinatietest, met 15 wkn bood vk het aan omdat er een vriendin mee was. Erg lief! Toen de 20 wkn.

11. vwpolo1988

vwpolo1988 Actief lid

4 jun 2010
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke zo te horen komt het haast altijd voor in deze situatie. Ik ga nog een geslachtsbepaling doen met 16 weken. Dan hoef ik gelukkig niet 2 maanden te wachten voor een volgende echo.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk niet dat de vlos het hartje al kan horen hoor, het is nog vroeg en hangt ervan af hoe je kindje ligt. vorige zwangerschap hoorden we hem met 14 weken, deze zwangerschap pas met 18 ;)

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier hoorde wij het hartje al met 10 weken. En bij de zwangerschap van ons zoontje met de 9 weken. Ik vind 14 en 18 weken juist erg laat!
    Even over de echo's. Wij hebben een echo gehad met 7 weken en 10 weken. Omdat wij ook geen 10 weken kunnen wachten, hebben we ook een geslachtsbepaling/pretecho met 18 weken.

14. raspberry

14 en 18 weken is idd errug laat. Zit even te denken wanneer wij het hartje voor het eerst gehoord hebben.... met 11 weken hadden we de termijnecho, teruggezet naar 2,5 week, (later gecorrigeerd naar 1,5), denk een week of 2 daarna een afspraak bij de VK weer en hartje gehoord. Even rekenen, dat is dan bij 11 weken geweest.
    Bij de echo, (9 weken dus), hebben we het hartje wel zien kloppen, maar daar hebben ze geen geluid bij ;)

15. xMissyx

xMissyx Actief lid

16 jan 2011
    132
    0
    0
    Friesland
    Ik heb ook alleen een echo gehad met 7 weken en met 9 weken. Dus met 12 weken niet meer. Heb wel een pretecho laten doen met ongeveer 18 weken. Toen de 20-weken echo gehad met 19 weken en afgelopen week (met 27 weken) nog een pretecho laten doen. Denk dat dat de laatste echo is geweest voor ons...

Onze vk heeft ook 'pas' het hartje voor het eerst laten horen met ongeveer 16 weken. De controle ervoor vond ze het nog te vroeg.

16. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreemd hoor. Ik heb ook meerdere echo's gehad van te voren en toch hadden ze echt een termijnecho nodig.
    Was trouwens wel bij de VK voordat zei haar echodiploma had. Zij kon dus geen termijnecho doen.
    Zal bij jou misschien anders zijn omdat de Gynaecologg wel die licentie heeft en misschien de 10 weken echo als termijnecho heeft aangehouden.

Deel Deze Pagina