mijn dochter van 6 weken heeft al vanaf de geboorte een voorkeurshouding. Ze doet altijd haar hoofdje naar rechts. nu is ons opgevallen dat haar rechter oorlelletje (en oor opzich ook) iets meer naar binnen staan zegmaar (de kant van haar gezicht op) ook is haar rechter oor veel soepeler dan haar linker. die voelt al een stuk steviger aan. Ze heeft geen plat hoofdje. Cb had gezegt als het erger wordt dat we dan naar een kinderfysiotherapeut konden. Ik wil dit graag vermijden en eerst zelf is dingen proberen. Osteopaat zijn we al geweest, volgens die mevrouw was er niets aan de hand/aan te doen verder. Haar anders in haar bedje en box leggen zodat ze eigenlijk verplicht naar links moet kijken. Haar hoofdje draaien, zowel wakker als in haar slaapt werkt ook niet, ze draait bijna gelijk weer terug naar rechts. Wie heeft evt een gouden tip
Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding. Wij hebben ervoor gekozen om een zijligkussen te gebruiken (icm fysio). Van de fysio goeie tips gekregen vooral. Zijn we 2x met hem geweest. Dat zijligkussen vonden wij erg fijn.. ene keer zn hoofd de ene kant op, andere keer de andere kant..
Zijligkussen kopen dat werkt het beste dan kunnen ze niet meer op de voorkeurkant gaan liggen. Waarom wil je Fysio voorkomen?
Lastig is dat he! Mijn zoontje had dit ook maar nog geen plat koppie. Ben met hem naar de osteopaat geweest, was eigenlijk voor zijn darmpjes en boeren maar Ze nam dit ook mee. Dit hielp bij hem we. Het scheelt ook dat hij een buikslaper is dus dan voorkom je een plat koppie. Misschien kun je het bedje aan een van de lange kanten hoger zetten? Als je kindje dan het hoofdje wil draaien en 'tegen de bult op moet' zal dat misschien niet fijn liggen en draait hij de andere kant op n
We hadden een zijliggingkussen maar dat vond ze 3x niks. en ik wil haar niet overal mee naartoe zeulen aangezien ze heel erg prikkelbaar is.
Hier kwam de kinderfysio gewoon aan huis. Dus geen gezeul. Ik zou gewoon even bellen dan weet je of ze ook aan huis komen. Tips die wij kregen - andersom op het aankleedkussen, zodat wij links van haar stonden - andersom vast houden (nee niet ondersteboven ) maar dat ze met haar rechterkant tegen ons aanzat en dus naar links moest kijken om iets te zien. - op de arm dragen met haar hoofd naar links. Lastig om het zo uit te leggen, een fysio kan het zo even voordoen en tips geven.
- Andersom op het aankleedkussen neerleggen. - Andersom vasthouden, zodat ze de andere kant op gaat kijken. - Speeltjes aan de andere kant leggen/hangen. Eigenlijk bij alles even nadenken of het ook zo kan dat ze de andere kant op kijkt. En sommige kinderen zijn gewoon heeeeel eigenwijs. Hier hadden we er ook zo één. Bij ons is het vanzelf goed gekomen, zonder fysio.
Haha die van mij is ook eigenwijs. Alles wat je opnoem doen we maar mevrouwtje gaat gewoon tegen de draad in haha. Ga er wel vanuit dat het goedkomt hoor maar op dat soort momenten denk je even het tegenover gestelde
Hey, als je het zijligkussen gebruikt voor de lange slaapjes thuis in bed en de andere tips gebruikt denk ik dat het wel goed zou komen. Toch raad ik je aan een Fysio in te schakelen.
Alles links doen. Links voeden, Aankleedkussen andersom, over links rollen met oppakken enz. Ik zou wel een fysio inschakelen. Dochter had een sterke voorkeur en met 8 weken was haar hoofdje helemaal scheef en zaten we op het randje van een helmpje. Haar oren staan scheef en haar hoofdje is nu met 1 jaar wel wat bijgetrokken maar nog steeds scheef.
Zoals gezegd word alles links doen en raad je aan een fysio in te schakelen die kan je tips geven. Hier een sterke voorkeurshouding na links. Wij doen alles rechts. Kinderfysio komt hier aan huis dat is wel zo fijn. Hier word strikt 2x per dag geoefend met de oefeningen. Constant hoofdje recht leggen of naar rechts in de box of op de buik. Zelfs in de nacht. Hij heeft een iets scheef hoofdje maar wij zien hier al resultaat dat hij beetje bij beetje naar rechts kom. Zijliggings kussen kan je ook proberen. Hier was dat helaas geen succes hij krijste moord en brand.
Als mijn zoontje slaapt draai ik zijn hoofdje naar links. Ik rol een stevige deken lang op en plaats deze achter zijn rug, daarbovenop leg ik een rolletje van se hydrofiele luier die dan precies in zijn nekje en langs zijn hoofd ligt. Ook een zijligkussen, vond hij ook niks. Maar als ik wil dat hij daarin gaat, dan we dat. Dus telkens in het kussen en zo'n gruwelijk lelijk ding wat geluid maakt ect voor zijn neus. Hij hield vanzelf op met Mopperen en gaat er nu zonder protest in