Hallo meiden! Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen verschaffen. Aankomende dinsdag heb ik mijn eerste echo. Omdat ik nog niet wil dat mijn werkgever het weet, heb ik gezegd een afspraak te hebben in het ziekenhuis. Volgens hen moet ik hiervoor uren opnemen, omdat dit niet opgenomen is in de CAO. Hoe gaat het dan zometeen als ik voor de andere controles naar de vk moet? Dan zijn ze wel op de hoogte uiteraard... Volgens meerdere sites moet een werkgever jou de ruimte geven om naar de vk te gaan. Betekent dit dan dat de werkgever verplicht is jou tijd te geven in de baas zijn tijd? Hoor het graag...
Ik heb ook cao GGZ,...in ben zwanger geworden door hormoonspuiten, IUI etc..en moest om de dag naar het ziekenhuis voor echo's. Omdat het niet in de CAO staat, moest ik dit in eigen tijd doen, of de uren terug werken die ik weg geweest was. (vond dat overigens heel kinderachtig! maar gelukkig heb ik een team die daar goed mee om ging en ik uiteindelijk gewoon vrij heb gekregen). Ik plan de bezoekjes voor de VK ook in eigen tijd in. Ik werk onregelmatig, dus er is tot nu toe altijd wel wat te plannen. Bezoekjes bij de vk, duren maar ongeveer 5 minuten.
Is inderdaad bij wet geregeld dat je werkgever je de mogelijkheid moet geven om tijdens werktijd de verloskundige og gynaecoloog te bezoeken voor de noodzakelijke zwangerschapsonderzoeken. Maargoed als je het nog niet wil vertellen, wordt het toch lastig je hier op te beroepen en zul je dus vrije uren in moeten leveren..
Ik heb ze tot nu toe ook in eigen tijd gedaan. Werk ook onregelmatig en GGZ CAO. Ik wist echter ook niet dat je dit evt in de "baas" zijn tijd mag doen. Vond het al zo'n lastig idee al voor mensen die van 9 tot 5 werken....
hier ook de GGZ CAO, volgens collega moet er wel wat in terug te vinden zijn dat er in het eea tegemoet moet worden gekomen. Hier ook vruchtbaarheidsbehandelingen gehad dus veelal onder werk naar ziekenhuis toe, geen probleem, koste me geen uren. kon gaan wannee rik dat wilde. Ligt ook aan mijn baas denk ik maar spit het even goed uit en overleg ook eens met de arbo hoe en wat zij weten je vaak meer te vertellen dan zo'n CAO.