Ik zit nu halverwege m'n zwangerschapsverlof en nou krijg ik een uitnodiging voor m'n fg. Deze zou plaats vinden terwijl m'n zwangerschapsverlof nog niet is afgelopen. Wat moet ik hiermee? Gewoon mee instemmen of bellen of dit verplaatst kan worden naar een moment dat ik weer terug ben van verlof?
Ik zou even bellen. Misschien is het een foutje? Soort van geautomatiseerde uitnodiging ieder jaar of zo.
De brief is wel netjes ondertekend door m'n leidinggevende... maar goed, dat kan ook op de automatisch piloot zijn gegaan, want ik ben niet de enige met wie er een fg gehouden moet worden.
Ik zou bellen om het te verzetten. Waarschijnlijk is er niet bij stil gestaan dat je dan nog verlof hebt.
Je hoeft tijdens je verlof niet te werken, dus je kunt het gewoon verzetten. Al zou ik het geen punt vinden om het dan te doen. Dan hoeft het niet tijdens een werkdag waardoor er weer dingen blijven liggen. En tijdens mijn verlof vond ik zulke 'uitjes' wel gezellig.
Even bellen om het te verplaatsen ik zou zeker niet in mijn verlof een functioneringsgesprek hebben en ook niet in de week als ik terug ben. Zeker een maand mee wachten. Het is niet alleen jou functioneren die je bespreek maar ook die van je leidinggevende. Als je dit in de week na je terugkomst al moet bespreken en dan moet je heel goed terug graven hoe het ook alweer was met je leidinggevende. Bij ons kijken leidinggevende nooit naar brieven, worden gewoon ondertekend zonder het te lezen.