7 wk zwanger Wel of niet tijdelijk hogere functie aannemen. Vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door garnaaltje2, 21 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. garnaaltje2

garnaaltje2 Actief lid

21 aug 2016
    114
    0
    16
    Meiden, ik zou graag jullie mening willen over een dilemma waar ik mee zit.

Ik heb een vast contract en ik ben vorige week aangenomen voor een hogere functie binnen hetzelfde bedrijf waar ik al 4x eerder op gesolliciteerd heb maar elke keer net niet aangenomen werd. Maar het is wel een tijdelijke functie voor 10 mnden. Ik zou daar 24 uur gaan werken en nog 8 uur in mijn oude functie.
    Maar nu met mijn zwangerschap zou ik ergens juli met verlof gaan, dus maar ongeveer 5 mnden kunnen werken. En met mijn verleden van miskramen is het maar de vraag of het überhaupt goed blijft gaan.
    Ik weet wel nu al dat ze niet blij zullen zijn omdat het al ingewikkeld is met alle aanpassingen in mijn contract en omdat ze dan weer vervanging moeten regelen, terwijl ik de vervanging zal zijn voor anderen.
    Wat zouden jullie doen? Zouden jullie überhaupt de baan aannemen? Zouden jullie nu al vertellen over de zwangerschap?
    Dilemma's en keuzes pfff HELP

2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik zou eerlijk zijn over dat je de functie heel graag zou willen, maar dat je wel pril zwanger bent.

Ik denk namelijk; mocht er ná je verlof weer ruimte komen, zou je opnieuw naar zon functie kunnen solliciteren.

In een goed daglicht staan lijkt me het belangrijkste. Ik zou als leidinggevende/werkgever, namelijk behoorlijk geïrriteerd zijn als je de helft van die tijd er niet zou zij .

3. Sunshine007

29 mei 2015
    82
    11
    8

+1. ☺

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit idd. Al had ik na een afwijzing nooit voor een tweede keer gesolliciteerd laat staan voor 4x. Als je de eerste keren niet goed genoeg was zou ik het risico niet wilen lopen. Je zal nu flink op je tenen moeten lopen om je te bewijzen en de vraag is of dat wenselijk is tijdens je zwangerschap.

5. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ik vind het een lastige hoor, vooral omdat je al een aantal miskramen hebt gehad! Misschien moet je kijken hoe comfortabel je zou zijn om het te vertellen als het misgaat? Als je dit absoluut niet wilt zou ik het persoonlijk niet vertellen. Maar het is zeker een lastige beslissing!

Succes met het maken van de beslissing, en gefeliciteerd met je zwangerschap (en promotie, of je hem nou neemt of niet, toch goed gedaan!)!

6. Pixxel

Pixxel Actief lid

25 sep 2016
    270
    16
    18
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Super leuk dat je het nu bent geworden! :) Maar wel een lastige situatie. Je kan namelijk ook even simpel gezegd je beide benen breken en niet in staat zijn om naar je werk te gaan, zo iets. Maar goed, je weet nu wel dat je zwanger bent en we gaan er gewoon vanuit dat dit goed gaat en je in juli met verlof gaat. Hoe loyaal is je werkgever? Heb je een goede band? Zijn zij goed voor jou? Ik zou ergens proberen af te wegen wat je keuze wordt.

7. garnaaltje2

garnaaltje2 Actief lid

21 aug 2016
    114
    0
    16
    Ik ga het denk ik maar wel vertellen. Ik snap dat het voor hen ook niet leuk is om weer vervanging te regelen. Plus dat ik me sinds een paar niet zo goed voel. Bij mijn vorige zwangerschap was het best pittig, vaak misselijk en beroerd. En ik zie nu weer dingen daarvan terug. Het is dan ook niet fijn om nog harder te moeten werken, want begin moet je inwerken en ik moet 2 banen combineren. Is geen probleem als je fit ben maar bij ziekte alles behalve prettig.

Ik wil het alleen wel graag persoonlijk vertellen maar mijn manager heeft komende dagen geen tijd, alleen telefonisch...en ze wilde het woensdag aan het team laten weten. Weer lastig probleem.

8. garnaaltje2

garnaaltje2 Actief lid

21 aug 2016
    114
    0
    16
    Super fijn trouwens alles reacties dames!

9. Pixxel

Pixxel Actief lid

25 sep 2016
    270
    16
    18
    Vrouw
    Toitoitoi! Volg je gevoel! :) En anders het telefonisch bespreken maar bijv. na werktijd, als je echt even de tijd voor elkaar hebt.

10. garnaaltje2

garnaaltje2 Actief lid

21 aug 2016
    114
    0
    16
    Inmiddels situatie veranderd. Ik heb deze hogere functie ook gedaan voordat ik bij deze organisatie kwam werken. Dus ik verwachtte minimaal het salaris wat ik toen verdiende. Maar zij komen met een lager salaris.
    Ik vind dat gewoon uitbuiting en ben erg kwaad over, dus wat mij betreft mogen ze het in hun r@#t steken. Sorry voor taalgebruik maar zo boos hierover.
    Toen ik hier kwam werken hebben zij mij ook flink onderbetaald, maar toen zat ik een zwakkere positie waarin mijn ww afliep. voel me nog steeds genaaid daardoor en dat laat ik niet nog eens gebeuren. Ik heb het neergelegd bij mijn vakbond of dit zomaar kan. Maar ik ben er eigenlijk al klaar mee.
    Dus het hele gesprek over mijn zwangerschap is nu even niet aan de orde.

11. Dennen

Dennen Lid

3 dec 2015
    78
    1
    8
    NULL
    NULL
    Pfff ik zou heet inderdaad niet doen.. ik zou ook hard onderhandelen.. met je zwangerschap komt de functie eigenlijk niet heel goed uit, dus ik zou het niet voor een laag salaris doen.. is het gelijk een goeden reden om je eigen functie te blijven doen...

12. garnaaltje2

garnaaltje2 Actief lid

21 aug 2016
    114
    0
    16
    Precies. Hoef ik ook niet meer druk te maken over wel of niet vertellen.

Deel Deze Pagina