Funda foto’s do’s en dont’s

Discussie in 'De lounge' gestart door zeilbootje, 21 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Aanstaande vrijdag worden er door een fotograaf van de makelaar foto’s gemaakt om ons huis op Funda te krijgen. Spannend! Hebben jullie tips om de foto’s zo mooi mogelijk te krijgen, qua spullen neerzetten of accessoires etc? Of andere do’s en dont’s?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    #2 Sado, 21 jan 2023
    Laatst bewerkt: 21 jan 2023
    Helpt de makelaar jullie daar niet bij? Wij hebben dat vooraf met onze makelaar doorbesproken.

Mijn ervaring is:
    Alles uiteraard netjes opgeruimd en schoongemaakt. Persoonlijke spullen (ook dingen als badmatten) zo veel mogelijk weg.
    De fotografe hielp ons met de puntjes op de i en heeft ook nog wat spullen verplaatst/weggehaald.

zeilbootje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Hier bij alle keren dat wij een huis hebben verkocht: wij werden hierin begeleid door een professional (of de fotograaf die verstand had van fotograferen en wat handig was of een fotograaf die zo iemand bij zich had). En de makelaar had het huis natuurlijk al gezien en had ook ook wat kleine tips (maar ieder zijn vak natuurlijk).

Maar zelf de basis doen inderdaad, dus vooral opruimen en zorgen dat het schoon en netjes oogt.

Heel veel succes!

zeilbootje vindt dit leuk.
  4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Snoeren wegstoppen, desnoods stekker uit stopcontact halen.
    Geen foto's.
    Jassen van de kapstok halen.

Vooral de ruimte laten zien dus veel opruimen

Precious03, zeilbootje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    - zoveel mogelijk vloer oppervlakte laten zien, alle kleine meubels weg;
    - wij hadden veel kleine spullen bij de buren gezet;
    - accessoires minimaal de grootte van een meloen;
    - geen losse spullen, ook bijv geen kapstok vol jassen, maar 2/3 jassen.

Ik had er veel tijd in gestoken 3 jaar geleden, 20 kijkers in 1 middag gehad (en met een goed bod verkocht).

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    Oja, snoeren weghalen. Dat klusje viel nog vies tegen hier:roflmao:

7. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.563
    3.899
    113
    Vrouw
    Geen te persoonlijke dingen zoals foto's, algemeen niet te veel spulletjes zetten overal
    Geen seizoensgebonden decoratie (vb duidelijk iets van kerst of winter), dan kan het lijken alsof het al superlang te koop staat vb begin van de lente
    Lakens netjes en strak, maar net uit te kast zie je teveel lijnen op, dat vond de fotograaf altijd lastig zei hij
    Alle lichten aan voor de foto's, ook nachtlampjes en sfeerlichten

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Ik had het beddengoed op bed zelfs gestreken:roflmao:

9. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Thanks! Wat goed om te lezen! De makelaar heeft inderdaad ook tips gegeven, maar toch merk ik dat ik sommige dingen hier nu lees die hij gezegd heeft en ik alweer vergeten was.
    En hoe kijken jullie naar vers fruit of bloemen? Is dat een aanrader?

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    Gevulde fruitmand raadde de fotografe aan om te laten staan, dus hebben wij gedaan.

Twee vazen met bloemen heb ik altijd in de woonkamer staan, die bleven gewoon staan.
    Ik zie dat eigenlijk ook altijd wel op Funda foto’s voorbij komen :)

11. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Loopt eventueel vast een keer je huis door met je telefoon en maak foto’s, ik schrok ervan hoe rommelig ruimtes dan nog konden ogen terwijl het rustig leek. Aanrecht leeg, badkamer leeg op enkel assecoire na, zo min mogelijk speelgoed (dus ook bijv een speelkeukentje weg halen uit de woonkamer) en natuurlijk bovenstaande tips! Succes met de verkoop!

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Ik had op de dag van de foto’s verse bloemen gekocht.

Nog een tip, bij mooi weer de kussens op de meubels in de tuin leggen en sowieso de tuin netjes aan kant.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Zo opgeruimd mogelijk.

Aanrecht zo leeg mogelijk. Voor de stopcontacten iets zetten, wij hadden er bijv ons peper en zout stel voor.

Zo veel mogelijk kinder meubels weg

In de badkamer geen zeep flessen etc.

Sprij op het bed, met wat kussentjes.

Wij hadden ook bloemen.

Persoonlijke fotos weg, kunnen ze ook blurren maar weg staat netter.

Bij ons kwam een interieur styliste langs, die heeft alles doorgenomen.

14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.563
    3.899
    113
    Vrouw
    Haha ja had ik ook beter gedaan
    Voor mijn gevoel werd ook half ons appartement nog verhuisd tijdens de foto's , ook al was het echt wel heel netjes opgeruimd.
    Oja ook zeker niks van huisdieren in het zicht laten staan.
    Geen kartonnen dozen, vuile was of strijk enz. (De droogkast is hiervoor een heel goede opbergplaats :p, of het wasmachine en dan een donkere handdoek vanvoor zodat het niet opvalt)

Als er mensen kwamen kijken zette ik geurstokjes appel kaneel klaar, ze zeiden van verse appeltaart te bakken maar daar had ik geen energie voor, dus dat was mijn plan b :roflmao:

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij ons praatte de fotograaf ons er helemaal doorheen. Van hem moesten we kleine meubels en dingen die de functie van een kamer onduidelijk maakten allemaal uit de kamer halen. We hadden eea bij een vriendin in de garage gestald en sommige dingen hebben we steeds uit beeld geschoven. We hadden wat dozen waar we per kamer dingen uit konden opbergen. Onze kinderen deelden toen samen 1 kamer, maar alles van de jongste hebben we uit zicht gezet , zodat het niet te vol stond allemaal.

Ik dacht vantevoren dat een fles olijfolie in de keuken of een flesje badolie in de badkamer best decoratief was, maar van de fotograaf moesten we echt alles alles helemaal leeg en clean opruimen. De fotos waren wel echt prachtig dus hij had gelijk:)

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    Check ff je voegen in je douche cabine, ik heb er al zo veel gezien die geel oranje uitgeslagen waren waar een voegenborstel best een heeeeel ander (frisser) beeld had kunnen opleveren.

Prachtige badkamer...keurig opgeruimd en dan "iew!"

17. Lavendel89

Lavendel89 Niet meer actief

- accessoires minimaal of weghalen
    - mooie verse bos bloemen op tafel
    - spullen onder bijv bed opruimen
    - handdoekjes in toilet enz weg
    - spiegels en glazen wand douche bijv goed schoonmaken
    - schoenen weg en kapstokken leeg
    - in badkamer bijv ook zeem , tandenborstels enz weg

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    - badmatjes enz. weg.
    - toilet alleen op de foto als die er ook echt goed uitziet.
    - groene aanslag van de tegels halen, anders denken mensen dat je daar zelden zon hebt.
    - goed de functionaliteit van ruimtes laten zien, dus geen rommelkamer, maar bijv. een werkkamer/logeerkamer.
    - bedden hotelwaardig opmaken.
    - tandenborstels, shampooflessen en losse meuk weg.
    - geen dierenspullen op de foto.
    - soms is het het wel waard om voor de verkoop nog even een muurtje te witten o.i.d.
    - als het ruimer toont, gewoon gordijnen weghalen (tip van een verkoopstylist), valt zelden iemand op in de praktijk.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    oh bah ja, of met een donkere vloer vol kalkaanslag. En nog viezer, er staat er nu eentje op Funda waarbij je onder het toilet de uitgebeten pisvlekken ziet. Tenminste, ik denk dat dat het moet zijn, je ziet het bij beide toiletten.

20. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Die groene aanslag op de tegels buiten is nog wel een dingetje… meestal doe ik dat met azijn, maar dat ruik je weken later nog als het niet regent dus met evt bezichtigingen niet zo handig. Is daar een reukloze oplossing voor te bedenken?

Deel Deze Pagina