Zijn heren (jogging)broeken van de H&M altijd zo kort?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 27 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Voor mijn zoon zijn we over aan het stappen op herenkleding en hij draagt meestal joggingbroeken. Nu verwachtte ik dat herenbroeken standaard lengtemaat 34 zijn, dus voor een gemiddelde man van 1m80-1m85. Ik had bij de h & m dus in de uitverkoop een paar joggingbroeken gekocht voor mijn zoon en die kunnen echt maar net qua lengte en hij is volgens mij nog niet eens 1m80. Ik vroeg me dus af of h & m herenbroeken altijd zo kort vallen, weet iemand dat? En welke (goedkopere, want hij zit in een groeispurt en ik verwacht dat hij nog zeker 10 cm gaat groeien komend jaar) joggingbroeken vallen wat meer gemiddeld qua lengte? Ik heb trouwens gezien dat kiabi joggingbroeken met lengtematen heeft en ook nog heel betaalbaar. Weet iemand hoe die zijn en of ik dan qua breedte een wat grotere maat nodig heb (ik begrijp dat kiabi smal valt, maar misschien is dat alleen bij kinderkleding?).
    Ik heb trouwens van c & a een aantal joggingbroeken in maat 182, dus het komende jaar kan hij nog wel redelijk vooruit, c & a valt alleen vrij ruim in de grotere kindermaten, dus ben toch ook wat meer op zoek naar herenkleding.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ik geloof dat de standaard lengte eerder 32 is. Voor mijn man prima, maar als je net wat langere benen hebt en niet een veel bredere taille best irritant.

NiekeKris en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  3. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.571
    3.904
    113
    Vrouw
    Standaard is 32, man heeft ook 34 en daar moeten we vaak toch wel achter zoeken of is er niet. Bij de WE slaagt hij wel vaak,en tegenwoordig ook Jack and Jones.

NiekeKris en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ah, ok, dat maakt het met joggingbroeken dan wat lastiger, want die hebben meestal geen lengtematen. Ik dacht dat dames standaard lengtemaat 32 was eigenlijk. Mijn man is 1m96, dus die heeft lengtemaat 38 (soms 36), dus ik ben niet echt op de hoogte van de standaard lengte. ;)
    Jack & jones is ook goed betaalbaar, dus dat is zeker een prima optie om wat van te proberen.

owly vindt dit leuk.
  5. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.026
    113
    Huh? Standaard is toch 34? 32 is wel erg kort voor een man en is idd de 'standaard' maat voor een vrouw. Iedere winkel heeft in principe gewoon lengtemaat 34 liggen toch? Tenminste, in de winkels waar ik kom wel ;) Daar hoeven ze echt niet voor naar achteren ofzo.
    Anders wordt het met lengtemaat 36. Die hebben veel winkels niet standaard in de winkel liggen.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    #6 suus1983, 27 jan 2023
    Laatst bewerkt: 27 jan 2023
    34 is niet de standaard hoor voor vrouwen volgens mij. Ik draag 34 en ben 1.78, dus dat lijkt me stug. 32 lukt ook vaak nog..

Maar h&m valt idd kort volgens mij, zoon heeft 1 joggingbroek in herenmaat en die valt goed bij hem, maar hij is pas 1.70.

Edit: verkeerd gelezen.

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, dat dacht ik dus ook dat 34 standaard was. Probleem bij joggingbroeken is dat ze meestal niet in verschillende lengtematen zijn, ik vroeg me dus vooral af of dat de ervaring is bij specifiek h & m, dat daar de standaard wat korter is. Bij c & a vind ik bijvoorbeeld dat de damesbroeken vrij kort vallen, meestal wel net lang genoeg voor mij (ik zit tussen lengtemaat 30 en 32 in), maar zeker geen lengtemaat 32. Terwijl ik bij andere merken de ervaring heb dat de standaard lengte vaak wel 32 is en soms net te lang voor mij (ik ben wel 1m72, maar heb vooral een lang bovenlijf en niet zulke lange benen).

Nee, voor mannen zegt ze dat 34 standaard is en dat zou ook logisch zijn, want de gemiddelde Nederlandse man is boven de 1m80 en heeft dan minimaal die lengtemaat nodig.

Maar je ervaring bij je zoon is wat ik zocht, dan valt h & m voortaan af voor broeken voor hem. Ik vind het maar ingewikkeld die overstap, haha, alles valt zo verschillend. Het zou een stuk makkelijker zijn als ik met hem zou kunnen gaan winkelen, maar dat is geen optie.

suus1983 vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    Het is ook echt heel ingewikkeld. Heb ook al eens gehad dat maat xs of s voor heren kleiner viel weer dan 176 jongens. Heel lastig. Zeker als ze van die lange benen hebben, dat is hier nog niet het geval. Man met 1.90 wel, die moet vaak 36 hebben.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    H&M valt niet lang over het algemeen inderdaad.

De overstap van kindermaten naar volwassen maten is volgens mij altijd een uitdaging en zoektocht. Ik zou gewoon bij een site als Zalando verschillende merken en maten bestellen, dan moet je vanzelf welk merk passend is.

Deel Deze Pagina