Even een vraag of iemand het herkent? Ik slik al jaren Venlafaxine. Ik heb er altijd veel baat aan gehad. Meer rust in mijn hoofd vooral. En rustiger en minder angstig. Nu alleen de laatste tijd heb ik opeens klachten die ook in de lijst staan van bijwerkingen van het medicijn. Hoe kan dat na al die jaren opeens? ik heb ook wat klachten die waarschijnlijk komen door andere klachten. Ik klem met mijn kaken Droge mond Door die hierboven vaker last van aften Ik drink meer dus ik moet ook vaker plassen (normaal kan ik zo heel weinig drinken omdat ik gewoon niet voel dat ik dat nodig heb) Slapeloosheid (erger als normaal) Onrustige benen (is wel beter geworden) Heb weer meer angsten en ben ook onrustiger daardoor Heb veel nachtmerries (dit staat niet op de lijst) Zweet meer als normaal en ruikt ook snel( ik zweet al snel. Kan het dat je het meer ruikt door gewenning deodorant?) iemand die weet iemand het kan dat ik nu opeens last heb van bijwerkingen?
Hoeft niet aan de medicatie te liggen. Er zijn nog tal van andere oorzaken.. Bepaalde tekorten van vitamines zoals vit d kunnen ook angsten, slecht slapen, nachtmerries, onrustige benen enz veroorzaken Overgang?
Ik slik vitamine d omdat ik dat tekort kwam. Maar toen had ik deze klachten nog niet. Slik voor de onrustige benen ook magnesium. Overgang heb ik ook aan gedacht, al zou dat wel vroeg zijn denk ik? Ben 40 nu. Mijn menstruatie verloopt ook nog gewoon goed.
En hoeveel slik je? Hoeveel is je vitamine d waarde nu? Deze moet boven de 80 zitten en liefste tussen de 100 en 150.en slik je ook vitamine k2? Die is echt noodzakelijk wanneer je vitamine d slikt..als je geen vit k2 neemt dan wordt de vit d niet goed opgenomen op de plekken waar dat nodig is en kan het bijv in je aderen terecht komen. Vit k2 zorgt ervoor dat vit d op de juiste plek terecht komt en goed opgenomen word.
Geen idee. Er staat vitamine D3 Costero 5.600 IE tabletten. Kun jij daar wat mee? Staat wel bij dat kinderen van onder de 18 het niet mogen slikken om de hoge dosis. Slik er 1 per week. k2 nog nooit van gehoord. Heeft de huisarts ook niks over gezegd. Kan ik dat bij de drogist kopen?
Veel dingen herkenbaar. Ben uiteindelijk gestopt met de Venlafaxine door het continue kaakklem-gevoel. Ook veel aften... Op welke dosering zit je? Ik zag op 300 mg per dag. Ook bij het afbouwen werd het niet minder. Dit is bij mij trouwens pas na een aantal maanden slikken, opgekomen. Ik ben overgestapt naar Clomipramine en heb er geen last meer van. Er zijn medicijnen tegen het kaakklemmen, weet ff de naam niet meer, maar die ontspannen je spieren (geen benzo). Zou je eens na kunnen vragen en kunnen proberen.
Slapen gaat bij mij trouwens al jaaaaaaaaren slecht, heeft niet persé met de Venla te maken. Voor het slapen (vooral doorslapen) heb ik al jaren Promethazine en dat werkt fantastisch. Is eigenlijk een anti allergie middel, met als bijwerking doorslapen Als ik een keer vergeten ben, lig ik tig keer per nacht wakker en kom dan moeilijk weer in slaap. Zweten ook herkenbaar maar niet bekend of dit door de antidepressiva komt. Dit heb ik ook al jaaaaaaaaaren. Bij het minste of geringste een zweet aanval. Bij de internist en alles ervoor geweest, ook gekeken naar vroegtijdige overgang etc, maar het is het allemaal niet. Tot nu toe nog geen oorzaak voor gevonden.
Zou dit gewoon even bespreken met degene die het voorschrijft. Verder kunnen ook veel klachten die je benoemt soms ook passen bij verhoogde stress. En idd eventuele tekorten. Maar omdat wij ook niet weten wat er verder speelt en of er nog andere Medicatie is kan je dit echt het beste met je behandelaar bespreken! Zou dit gewoon op tafel leggen wie weet kom je er verder mee!
Dank je wel. Ook herkenbaar dus. Ik herkende ook veel van de lijst van bijwerkingen. Ik heb wel andere medicatie geprobeerd voor Venlafaxine maar die werkten niet. Ik ben heel bang om te stoppen. Niet alleen voor het afkicken ervan maar ookhet opbouwen evt voor iets nieuws. Maar toch heb ik al eerder gedacht iets anders te willen proberen. Ik ga even kijken voor jou tip voor de spierontspanner. Of dat ik toch ga kijken naar een andere medicatie. ik zit nu op 275 mg. Slapen heel herkenbaar. Slaap al jaren slecht. Nu is het alleen nog slechter geworden helaas. ben echt blij dat ik geen werk heb (door mijn autisme) anders was het zeker niet goedgekomen. wat rot dat jij er ook ervaring mee hebt. Wat is promethazine voor medicijn? Mag je dat altijd slikken?
Ik vind het jammer dat ik niet meer bij het ggz zit. Die hebben het voorgeschreven destijds. Ik krijg nu gewoon een herhaling elke keer. Weet ook niet of ik naar het ggz kan voor alleen de medicatie? Zat er toen in therapie en de medicatie erbij. dank je wel voor je antwoord. Ik ga goed denken wat ik ermee wil. Wordt nl een grote stap wil ik overstappen op iets anders.
Ik zou de psychiater contacten die je dit heeft voorgeschreven en in overleg met hem/haar kijken naar de mogelijkheden. Je kan aangeven dat je enkel hulp nodig hebt bij de medicatie, normaal zouden ze je dan gewoon moeten helpen (tenminste bij mij). Promethazine en de kaakklem-medicijnen heb ik ook allemaal voorgeschreven gekregen van mijn psychiater, die me op dat moment nauw opvolgde en me elke week of 2 weken belde. Promethazine is officieel een anti allergie middel. Maar heeft als bijwerking doorslapen. Bij mij werkt het 1000% goed én het is een vrij onschuldig medicijn. Als Promethazine niet werkt kom je denk ik al snel op de benzo’s, maar die slik ik liever niet (alleen bij nood of medicijnswitch). Ik merk altijd weinig van opbouw en afbouw van een anti depressiva, maar weet dat veel mensen hier wél veel last van hebben. Maar ook dát zou ik in goed overleg doen met de psychiater. Als er dan iets is, kun je snel schakelen. Nooit zelf met dit soort pillen rotzooien…
Nee dat zou ik ook nooit doen. Ik merk het zelfs al als ik mijn tablet s morgens ben vergeten in te nemen. lik moet er even achter komen wie mijn psychiater was. Ik weet zijn naam niet meer. Misschien dat dat via de huisarts kan. Daar moet ik dan sowieso heen.hoop dat ze mij dan ook kunnen helpen net als bij jou. promethazine ga ik onthouden. heel erg bedankt voor je hulp.
De huisarts kan je juist wel om die reden weer een verwijzing geven. Of hij kan ook zelf overleggen met een psychiater om het zo bijv te doen. Maar je kan idd voor alleen medicatie verwezen worden!
1x per week 5600 ie is veel te weinig. Komt neer op gemiddeld 800ie per dag en daar krijg je een tekort niet mee weg. Advies bij tekort is rond de 5000IE per DAG te nemen. Icm magnesium en k2. K2 koop ik altijd van lucovitaal. 1+1 gratis bij Kruidvat. Van een vit d tekort kan je ook sneller last krijgen van stress, paniek, onrust, sneller overspannen/burnout enz. Mooiste zou zijn als je van de HA een doorverwijzing zou krijgen voor bloedprikken. Zou sowieso 1x per jaar moeten gebeuren wanneer je vitamine d bij slikt. Je weet nu helemaal niet of het überhaupt geholpen heeft.
Goed dat je het zegt. Ik weet idd niet of het wat doet. Wist niet dat je die klachten ook kon krijgen door vitamine d tekort.