Boeken met verhalen over de politieke geschiedenis

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 15 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ja een beetje vage titel. Ik ga proberen uit te leggen waar ik naar op zoek ben. Nav het overlijden van Ruud Lubbers heb ik een documentaire gezien over hem waarin heel mooi geschetst werd hoe de tijd was waarin hij premier was en tegen welke problemen men destijds aanliep.

Wie heeft tips voor boeken waarin dit soort verhalen staan. Ongeveer vanaf de tijd van Dries van Agt. Dus geen uitleg over termen maar echt op een verhalende manier.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet dat er niet veel met dezelfde interesse zijn, maar niemand een leuke tip?

3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    De kinderen van Pim
    De neergang van de PvdA

Bedoel je dit soort boeken? Heb ze overigens beide niet gelezen maar wel nog op mijn lijstje staan.

Niet over politiek maar wel de grootste Nederlandse bank: de Prooi van Jeroen Smit. Echt een aanrader!

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Misschien is er iets te vinden over de jaren 80, en dan wat meer in de algemene zin? Nederland in de jaren 80, zoiets? Heb je al bij de bieb geinformeerd? Ik zoek even met je mee.

5. Treez

Treez Niet meer actief

Het is breder dan enkel politiek, maar de eeuw van mijn vader van Geert mak. Ik vind dat op een mooie manier de geschiedenis van de 20e eeuw wordt verteld, waarin politiek in het boek een centrale rol speelt.

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
  7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Femke Halsema heeft een boek geschreven over haar tijd.
    Over Gerbrandy is ook een mooi boek geschreven (niemands knecht of zo). Mijn man leest dit soort boeken veel, dus ze slingeren nogal eens rond, maar ivm verbouwing zit er veel in dozen. Ik zal het nog eens vragen aan hem morgen.

8. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Langs de afgrond - 10 turbulente jaren in de geschiedenis van D66

9. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Wil je echt alleen nederlandse geschiedenis?
    Ik vond de biografie van Nelson Mandela erg interessant om te lezen namelijk.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Biografie van Gerbrandy, eigen meester, niemands knecht, schrijver Cees Fasseur. De schrijver heeft meer biografieen geschreven, onder andere over het koningshuis, dus als het bevalt kun je meer boeken van hem vinden.
    Van Jo Cals is een biografie, koopman en verwachtingen, die vond mijn man wel aardig.
    Over Joop den Uyl is een boek van Anette Bleick, die vond hij ook interessant.

11. tuc

tuc Niet meer actief

O wat fijn! Ik ga deze tips allemaal bekijken.

Deel Deze Pagina