Klopt van geen kant. Label wordt gebaseerd op satelliet beelden en grondwaterpeil. Is algemeen en totaal niet individueel per huis. Bij ons staat dat huis op palen gefundeerd moet zijn, dit is op staal.
Wauw, wat een reacties dames! Ik vind het nog steeds heel wonderlijk en best een domper voor mensen die al een koopwoning hebben waarbij het label slecht uitpakt zonder dat je dat weet en misschien is er wel helemaal niks aan de hand. Ik vond nog dit artikel : https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen/woningmarktexpert-nieuw-funderingslabel-gaat-eigenaren-geld-kosten Ik vind het best heftig. Ik had liever gezien dat ze bij woningen van een bepaald bouwjaar verplicht een bouwkundige keuring zouden moeten laten doen van de bank bij het kopen van de woning. Dat is nu meestal niet het geval.
Ja dat laatste idd. Kijk aan de ene kant is het logisch, maar aan de andere kant is het nogal wat als je een huis ineens een ton minder waard is, terwijl er nu nog niks speelt.
Ik heb ze toch eens even gemaild.. Wij wonen in een straat met 4 blokken huizen van 6 huizen aan elkaar. Allemaal dezelfde huizen qua grootte, enkel 4 hoeken zijn uitgebouwd (wij hebben ook een uitgebouwde hoekwoning). Wat mij opvalt is dat als ik alle huizen aanklik iedereen wel hetzelfde label heeft, maar iedereen een ander herstelbedrag heeft. Zo hebben wij met een hoek een herstelbedrag van € 22.400,- en de buren op de andere hoek met hetzelfde huis qua grootte "maar" € 16.100,-. Vraag me toch af waar dat verschil vandaan komt. Tevens als ik op het kaartje kijk waar de meeste meldingen vandaan komen qua verzakkingen, zie ik dat onze woonplaats wit gekleurd is en er dus geen of nauwelijks meldingen zijn van verzakkingen, maar we hebben wel label D met z'n allen. Ook die begrijp ik niet helemaal. Ben dus heel benieuwd naar hun uitleg hierover.
Wij hebben onze fundering vernieuwd omdat we wilden isoleren en vloer verwarming aanleggen en dat kostte idd 90.000 voor een vloeroppervlakte van bijna 120m2. Ik verwacht de volgende melkkoe na de asbest saneerder...
Nog even een update https://www.nu.nl/economie/6089409/testfase-funderingslabel-voorlopig-stopgezet-na-klachten.html
Dit hebben wij dus, het kwam 2 dagen voor de kijkdagen begonnen online. En wij hebben dus bieders verloren, en zou heel veel geld gekost gaan hebben. En het ergste is nog dat er geen reet van klopt, er stond een heel andere fundering dan we hebben met enorme kosten. We zijn nog in overweging om een klacht in te dienen. Maar onze kopers kregen de financiering niet rond en we moeten nu opnieuw in de verkoop en thank God kan je het niet meer opzoeken!!