Nog zo lang wachten??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Reintje85, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Hoi Dames,

Ik ben zoals jullie aan mijn banner kunnen zien nog heel pril zwanger.
    Ben er echt superblij mee maar iets in mij zegt elke keer: Niet te blij zijn, het kan nog mis gaan...
    Ik heb vandaag voor het eerste de VK gebeld en een afspraak gemaakt voor intake op 22 maart en de eerste (termijn) echo staat gepland op 6 april.
    Dit duurt voor mijn gevoel nog zolang... hoe gingen jullie hiermee om? Hadden jullie die zorgen ook? Ik wil zo graag genieten en er gewoon vanuit kunnen gaan dat alles goed is, maar er word zo vaak gezegd, hou een slag om de arm...

Komt dit een beetje bekend voor, of ben ik gewoon raar aan het doen?:)

xxx Reintje

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Komt heel bekend voor voor het overgrote deel van de vrouwen hier hoor!

Geduld hebben moet je echt leren en het komt je goed van pas als over 8 maanden je kindje er ook echt is. Daarnaast is het goed om vertrouwen te hebben in je eigen lichaam, op die manier kan je de komende maanden het meeste genieten van deze unieke gebeurtenis.

Sommigen kiezen er voor om vervroegd (pret)echo's te laten maken. Ik geloof daar niet zo in. Gewoon een termijnecho afwachten. In 9 van de 10 gevallen gaat het goed hoor dus dat moet ook indruk maken!

Je bent echt niet de enige en EEN manier om ermee om te gaan is er niet. Doe gewoon lekker je ding en dan vliegen de komende 3 weken echt voorbij!

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    #3 Kari37, Mar 1, 2010
    Last edited: Mar 1, 2010
    Hoi Reintje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Is heel herkenbaar hoor die mixed feelings van blij zijn tot onzeker en voorzichtig en in mijn geval is dat nog steeds zo.

Iedere keer leef je weer naar de volgende bevestiging, eerst de 1e termijnecho (zou alles goed zijn?), dan opnieuw nerveus voor de 20 weken echo (kindje zal toch wel in orde zijn?) vervolgens wil je die veilige grens halen van tenminste 26 weken (liefst meer natuurlijk) en als je daar weer overheen bent dan wordt je nerveus of alles wel goed zal gaan tot aan de bevalling, beweegt de baby nog wel genoeg? en over of de bevalling wel goed zal gaan!

Ik had begrepen van een aantal kersverse moeders dat wanneer de baby er dan goed en wel is er weer andere zorgen zijn.....

Probeer in ieder geval toch te genieten er worden nog iedere dag gezonde babies geboren, dus waarom niet bij jou?
    Je zal zien dat het toch best snel gaat allemaal.

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Bedankt voor je antwoord. Ik zat er ook over na te denken om al eerder een echo te laten maken maar de VK zei dat ze dit normaal niet doen, alleen bij Medische Indicatie of als vrouwen slechte ervaringen e.d. hebben. Het is echt de echo waar ik op zit te wachten. want ook bij het intakegesprek kan ze niet zien of het echt goed zit natuurlijk!

Vind het zo jammer! Dacht echt ver boven op een roze wolk te komen te zitten, maar helaas...

eigenlijk moet ik gewoon niet zeuren...
    xx

5. Seth

Seth Niet meer actief

herkenbaar hoor....
    ik zou mn eerste echo krijgen met ruim 11 weken.....

heb zelf een eerdere pretecho geregeld (9 weken) omdat ik iig wou weten of er uberhaupt wel wat zat en het hartje klopte....

Met mijn eerste was ik niet zo ongeduldig... maarja toen had ik nog geen vmk's meegemaakt,
    kreeg toen mn eerste echo met 14 weken

Probeer je dagen zo normaal mogelijk door te komen... zodat de tijd voor je gevoel iig beetje lijkt op te schieten
    Succes met wachten....!! het is zo 6 april.....!!!

(ik kijk trouwens ook naar die dag uit... heb ik pretecho :))

6. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    bedankt voor jullie lieve reacties! Nu weet ik in ieder geval dat ik niet alleen sta in deze gevoelens... Voelt een beetje als not-done om zo te denken: zo van, wat zeur je nou, je bent tenminste zwanger, hihi. Ben ook een beetje pessimistisch persoon hoor. Toen we aan het proberen waren, zei ik ellke keer tegen mezelf en mijn man.. we moeten maar afwachten of het ons gegeven is. Kan ook anders uitpakken e.d. en nu achteraf, blijkt dat mijn zorgen wat dat betreft onterecht waren en nu vind ik wel weer iets nieuws.
    Wij vrouwen zitten toch maar ingewikkeld in elkaar!

Seth, jij ook veel plezier 6 april, hoop dat het een mooie dag word voor ons!

xxx

7. Seth

Seth Niet meer actief

mannen ook, maar WIJ geven het iig toe...!!:D

bedankt....en hoop t..... zal aan je denken!!

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Meid, ik snap het heel goed...

Ik zou me precies hetzelfde voelen...dat ik dmv ICSI zwanger ben geraakt heeft 1 voordeel. Je krijgt eerder een echo.
    15 maart mogen wij voor de 1ste keer. Dan ben ik 6 weken en 4 dagen en zou je het hartje/de hartjes kunnen zien...

Toch hoop ik dat je kan gaan genieten, want het is echt een wondertje. En mis kan het altijd gaan, maar daar moet je niet vanuit gaan. Het gaat vaker goed dan fout!

En wat ik bijna vergeet: GEFELICITEERD!!!!

Liefs!

9. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

Feb 25, 2010
    424
    0
    0
    Hey!

Heeel herkenbaar!! Ik ben nu 6 weken en heb over 2 weken mijn eerste afspraak (15e). Ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is... (Afspraak vorige week gemaakt).
    En ik heb precies hetzelfde over dat je bang bent dat er nog van alles mis kan gaan!! Eigenlijk moet je gewoon van het positieve uitgaan :p, maar dat valt soms niet mee! Ik denk dat bijna iedereen er hier wel last van heeft..

10. leonieke

leonieke Niet meer actief

@ Reintje85,

Heel herkenbaar. Mag 1 week eerder voor 1e echo (31maart) maar zijn voor mij ook lange weken spanning!

Ga jij voor een pretecho voor je gemoedsrust? Of zou je daar juist ongeruster van worden? Weet het ook niet...
    xleo

ps. we lopen precies gelijk!

11. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Herkenbaar! Allereerst van harte :)
    De eerste echo hadden we bij 9.2 weken (vanwege voorgeschiedenis)
    Daarop een mooi cashewtje ;) te zien met een kloppend hartje.
    In de 13e week een pret-echo laten doen omdat ik zekerheid wilde na die 12 weken.
    Prachtig mini-kindje te zien.
    Toen kon het stressen voor de 20-weken echo beginnen ;)
    Die was ook helemaal goed.

En nu? Nu moet ik me 's avond bedwingen niet wat traantjes te laten dat het zooo snel gaat :)
    Ik kan de weken wel langzamer kijken als het kon, ik voel me zo goed en ik geniet er zo van.

Zwanger... wat een emotionele achtbaan :D

12. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Echt fijn om te lezen dat ik hier niet alleen in sta! Je hoort ook weleens dat vrouwen een soort voorgevoel hebben en dat het dan soms idd misgaat, ben hier erg bang voor.

Wat leuk dat we gelijk lopen Leonieke! Ik weet eigenlijk niet of ik eerder ga voor een pretecho. Vraag me af of er dan al iets te zien is eigenlijk.. Deelde mijn zorgen net even met mijn moeder en die vertelde me doodleuk dat een nicht van haar een pretecho bureau heeft! Had echt zoiets van: en dat vertel je me nu pas!!!! haha. Dus misschien dat ik er wel gebruik van ga maken maar wat ik al zei, weet niet of ze dan al iets kunnen zien. denk dat ze alleen bij een inwendige echo iets kunnen zien en denk dat ze dat niet doe bij pretecho's. Wellicht kunnen ze iets zien bij 8 a 9 weken, maar dan kan die week wachten er ook nog wel bij, hihi.

Klinkt misschien stom, maar hoop dat ik tegen die tijd al wat meer symptomen heb, zoals misselijkheid e.d. al heb ik wel al wat symptomen hoor, maar de ene dag meer dan de andere dag en dat baart me een beetje zorgen...

13. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat star-moon! Dat doet goed! Geniet er nog ff lekker van en je hebt al bijna een mooi kindje! wauw!!!

14. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Dank je :D

Nog 27 weken en dat zit je net zo ;)

15. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    hallo,
    voor mij was het in het begin heel onwerkelijk.
    pas toen we de nekplooi meting hadden gehad,en ik dat kleine wurmpje zag bewegen op die echo,toen had ik meer rust.....
    je blijft toch onzeker,dat zal iedereen wel hebben denk ik.
    rond de 20 weken voelde ik de kleine voor het eerst bewegen,had toen ook de 20 weken echo,en dat gaf echt de totlale doorslag om een zucht van rust te slaken...misschien komt dit voor sommige vreemd over,maar zo voelde ik het toen..

veel succes,en ik wil je toch meegeven om te genieten..

liefs peet

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Heel herkenbaar hoor!

Heb hier met 4wk en 5w5d echo's gehad (we liepen al in het ziekenhuis en m'n FA wilde niet geloven dat ik zwanger was :p). 2 weken geleden de laatste gehad, en over 2 weken dan weer.. En dát vind ik al verschrikkelijk lang duren, maar achteraf zijn de afgelopen 2 weken ook voorbij gevlogen..

De kans dat het niet goed gaat is echt zo veel kleiner dan de kans dat het gewoon wél goed gaat! En als het wel mis gaat, ja, daar kun je jammergenoeg niks aan doen. Dus probeer gewoon te genieten, en dan zijn die weken zo voorbij!

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik al 25 weken en 5 dagen zwanger, maar hoop nog steeds elke dag dat het goed gaat. Bij elk dingetje wat ik voel of niet voel (;)) denk ik van; als het maar goed gaat! En vanmiddag vroeg eeen collega "hoe lang moet je nog?" en toen dacht ik eigenlijk nog maar 14 weken :$ toen bedacht ik me toch wel dat ik meer moet genieten...

Maak je geen zorgen, het gaat vast allemaal goed komen met dat kleine wondertje van jullie!! xxxx

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hej meid,

komt heel bekent voor!!
    Ik denk dat (bijna) iedere aanstaande moeder hier wel bang voor is..
    Er waren ook zat mensen hier, vooral de wat oudere mensen, die je ook nog even vertelden dat het altijd nog mis kon gaan..
    Heel vervelend en pijnlijk om te horen..
    Op een gegeven moment MOEST ik de angst van het 'misschien misgaan' omzetten in genieten!!!

Ik hoop dat dit jou ook gaat lukken, want ook al is het pril, ik vond iedere dag van mijn zwangerschap heel speciaal.
    Misschien heb je hier wel niks aan, maar wil je toch even laten weten dat je echt niet de enige bent!!!

liefs

19. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    heel herkenbaar.. We konden niet wachten tot de eerste 12 weken voorbij waren haha.. Je doet er weinig aan, en het is lastig om er echt volop van te genieten want de angst is er toch.. Ben er nu achter dat het nooit over gaat haha.. vol spanning naar de 20/weken echo, dan naar de geboorte en nu maak ik me zorgen over L. zelf haha.. Heel cliché, probeer er echt van te genieten, het is zo voorbij

20. Mimi85

Mimi85 Actief lid

Jul 13, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd heel herkenbaar. Ik moest zelfs nog eerst op vakantie voor ik een echo kreeg. Nou je begrijpt... ik was wel zwanger volgens de CB test maar ik kon t maar niet geloven.
    Uiteindelijk toch gewoon gewacht op de termijnecho....want ik zat ook niet te wachten op een veelste vroege echo waarbij ze net wel iet zien of net weer niet of weet ik t.

Uiteindelijk is het idd zo.... nu maak je je zorgen om deze eerste termijn echo. Daarna de 20weken echo... en dan voel je je baby schoppen en denk je....schoptie wel genoeg? Ik heb em nog niet gevoeld vandaag...waar issie???

Mijn moeder zei ook tegen mij....geniet er nou maar van.... in het begin kan het idd misgaan maar het kan ook net zo goed bij 8 maanden misgaan. Je hebt nooit zekerheid, je weet niet hoe dingen lopen. Niet erg bemoedigend, i know.

En nu wacht ik op de bevalling, en ook dat duurt weer te lang natuurlijk :D
    Maar helaas kan ik die niet vervroegen zoals een echo!

Meis succes en laat je baby lekker groeien nu..... zodat je straks een super mooie echo hebt!!!

Share This Page