Hai, Na verwijdering van een verstandskies bij de kaakchirurg heb ik sinds vanmorgen een grote blaar of koortslip op mijn lippen. Heb echter nog nooit een koortslip of iets dergelijks gehad. Ik denk dus dat dit komt na het bezoek aan de kaakchirurg. Echter, een vriendin is dermatoloog en benoemde nadrukkelijk dat ik dit even in de gaten moest houden en evt. de huisarts moest bezoeken (omdat t herpesvirus vaker voorkomt bij zwangere vrouwen. Graag advies!? Moet ik hier iets mee doen? Gr
Hoi Nurse89, je antistoffen zouden eens getest kunnen worden om te zien of je het virus inderdaad nog nooit hebt gehad. Het is lastig vast te stellen of het inderdaad een herpes infectie is via een bloedtest omdat deze test niet heel sensitief of nauwkeurig is. Of in ieder geval minder dan een kweek van het het vocht uit het blaasje. Je zou morgen voor de zekerheid en de vk of de huisarts kunnen bellen of ze dit doen of dat ze het toch willen afwachten omdat het mogelijk een duidelijk oorzaak heeft (na behandeling bij de kaakchirurg). Groetjes Brigitte