Hebben jullie dat ook, veel verschil in de activiteit in je buik? De baby heeft soms een periode van dagen of weken dat hij lekker veel beweegt en ik hem eigenlijk de hele dag door voel, en dan opeens wordt het heel stil en voel ik hem dagen of weken alleen maar als ik echt op mijn rug ga liggen en dan zelfs soms niet. Hoewel hij dit eigenlijk al doet vanaf het moment dat ik hem voor het eerst voelde, vind ik die stille periodes altijd heel vervelend en maak ik me toch wel een beetje zorgen. Ik heb de vk in de vorige stille periode gebeld en mocht langskomen om het hartje luisteren, maar dit stelt me eigenlijk niet echt gerust. Ik ben niet zo zeer bang dat het hartje niet meer klopt, maar ik vraag me wel af wat er dan verandert in deze periode. Vorige keer was ik bijna 27 weken en zei ze dat het nog vroeg in de zwangerschap was en de baby zich nog kon "verstoppen". Maar na 28 weken zou hij hier te groot voor zijn....maar ja, nu heeft hij zich dus alweer een paar dagen "verstopt", blijkbaar....
Bij mij zit er ook veel verschil in de ene of de andere dag, en ik ben inmiddels 30 weken en heb dagen dat ik m maar amper voel en dagen dat hij heel druk is. Ik heb het idee dat het te maken heeft met hoe hij ligt, de ene plek is gevoelliger dan de andere.
Ja, ik ga er ook maar vanuit dat het zoiets is, maar voel je hem dan op rustige dagen ook op een andere plek bewegen? Als ik namelijk iets voel, is het wel gewoon op dezelfde plek als anders.
Ik snap precies wat je bedoeld. Ik voel mijn kleine man pas sinds week 23/24 dat was heel bijzonder. Voelde hem alleen als ik savonds naar bed ging en dan zo maar 10 minuten. Sinds 30 weken voel ik hem constant, soms zo erg dat ik voor de grap wel eens zeg "kan je geen 5 minuten stil liggen" Maar vorige week voelde ik hem bijna niet daar schrok ik heel erg van. Heb constant met mijn handen op mijn buik gezeten en een beetje zitten duwen om te kijken of ik hem wakker kon maken. Gelukkig voel ik hem nu weer alleen is het wel wat minder. Heb op het internet gelezen hoe verder je in je zwangerschap komt hoe minder ruimte hij heeft om te bewegen dus voel me nu wel weer wat rustiger. Misschien zijn het gewoon de zenuwen . Wel goed dat je de VK gebeld heb, daar zijn ze tenslotte voor hoor.
Het blijft toch vervelend als er opeens iets veranderd in bewegingen. Ja, ik had een paar weken geleden de verloskundige gebeld, omdat ik toen al een dag of drie helemaal niks voelde en ook geen reactie kreeg als ik hem probeerde wakker te maken, maar vk reagerde een beetje vervelend. Kwam er eigenlijk op neer dat ik hiervoor niet meer hoef te bellen. Ik vroeg me af wie ik dan zou moeten bellen, de tandarts weet er ook niet zoveel vanaf, volgens mij...
Heel herkenbaar hoor, hier soms slapeloze nachten van de schoppartijtjes maar nu ook n paar dagen een hele rustige baby. Ik ga altijd ff liggen en rustig voelen en dan voel je de baby welmaar soms gewoon iets minder krachtig. Mijn gevoel zegt als je het in een uur niet voel als je rustig ligt dan toch ff overleggen met de cm.... Gelukkig is het hier niet nodig geweest. Maar het is hun werk hoor dus gewoon bellen...
nee hoor, op zulke momenten gewoon de vk bellen. daar zijn ze voor. oké, vaak is het wel zo dat ze zeggen dat je tot 28 weken het kindje niet dagelijks hoeft te voelen, omdat het simpelweg te veel ruimte heeft om zich te kunnen bewegen. maar als je je zorgen maakt, gewoon de vk blijven bellen. de kleine hier heeft ook rust en drukte dagen. gisteren was ie vrij druk en vandaag wat rustiger. het heeft nu 'speelmomenten' inplaats van de hele dag af en toe bewegen. maar als het zo rustig is, ga je je inderdaad wel zorgen maken. zondag middag ben ik ook 10 min bezig geweest om het wakker te krijgen omdat ik al enkele uren geen beweging voelde (achteraf slechte set, het liet me toen de rest van de dag niet meer met rust)
Bij mij hangt het altijd samen met het groeien van mijn baarmoeder. Ik voel de kleine al sinds 18 weken elke dag. Maar de dagen voordat mijn baarmoeder weer een groeispurt maakt is ze altijd enorm druk. Tijdens de groeispurt is ze nog steeds druk maar iets minder druk. En na het groeien voel ik haar 1 of 2 dagen amper. En daarna komt weer een periode dat ze zich een beetje normaal gedraagt haha. Dus als deze dame weer superdruk is weet ik dat er weer een hoop bandenpijn aan zit te komen Gelukkig ben ik nu wel bijna uitgegroeid inmiddels...
Hier ook hoor, ik had al gauw door dat er een ritme in zat. Drukke dagen afgewisseld met erg rustige dagen. En het leuke is dat ik haar na de rustige dagen altijd weer sterker en beter voel dan voor de rustige dagen. Alsof ze die dagen een groeispurt maakte. Inmiddels maak ik me er niet zo druk meer om, over het algemeen is het ook een rustige baby, kan niet echt zeggen dat ik r heel de dag door voel. Meestal in de avond als ik op de bank lig. Pas sinds een week of 3 voel ik r overdag wat meer. Heb de placenta ook voorliggen, misschien dat die veel bewegingen opvangt..
Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben bij het nogal varieert. Zolang ik af en toe maar wat beweging voel, ben ik ook niet echt ongerust. Zouden best groeispurten kunnen zijn, mijn buik is meestal wel een maatje groter na een paar rustige dagen!
hier precies t zelfde .. ik weet dat t met dit termijn nog niet elke dag hoeft te voelen bewegen ,, maar soms is ze heel druk en vandaag bijvorbeeld helemaal niet
Zou het aan het weer liggen?!?!?! Ik heb dat dus ook vandaag......de afgelopen dagen een druktemaker van jewelste!!! Maar vandaag (gister ook wel) gewoon een stuk rustiger in m'n buik . Ik voel ém wel, maar gewoon minder vaak. Ben zo blij dat dit topic geopend is!!
Whahaha, altijd prettig om te lezen dat je niet de enige bent! Hier is 'is terwijl ik zit te tikken, opeens wakker geworden. Toch even lekker! Zo het idd het weer zijn? Ik zou zelf ook het liefst gewoon in bed blijven met de gordijnen dicht...
meiden, een tip Bij de eerste moest ik goed de bewegingen tellen omdat ik zw-vergiftiging had en de baby niet genoeg bewoog. Eerst een glas cola drinken en dan op je zij gaan liggen. Van de cafeine worden ze wakker en kan je tellen. Tip gaven ze me in het ziekenhuis
Ik begon de kleine steeds vaker te voelen. Sinds een aantal weken voel ik hem wel dagelijks, en ook best vaak ook. Ik weet eigelijk niet wanneer je de baby dagelijks hoort te voelen, is denk ik bij iedereen verschillend. Ik ben heel erg blij dat ik mn kleintje heel vaak per dag voel. Ik heb 2 weken geleden een operatie gehad waarbij mn galblaas eruit is gehaald en dat is mis gegaan en mn baarmoeder en vruchtzak waren doordboort... kans was groot op n vroeggeboorte maar met meneertje gaat alles gelukkig nog prima!! Ben dus blij dat ik hem zo vaak voel
Heb niet alle reacties gelezen, maar ik heb het ook wel... Maar als ik de kleine een dag niet voel, moet ik wel direct bellen?? Ik mag niet eens een paar dagen afwachten hoor... Als je je zorgen maakt zou ik gewoon eventjes een belletje er aan wagen
Gelukkig voel ik hem tot nu toe wel iedere dag even. Dus dan vind ik het ook niet nodig om te bellen, maar andere dagen dus de hele dag door. Ja, ik heb ook wel het idee dat een kopje koffie/ glaasje cola hem iets activeert, dan voel ik soms even een schopje, daarna. maar kan natuurlijk ook toeval zijn. Vanavond is 'ie weer actief, gelukkig. Kan ik weer een dagje vooruit...
Hoi murphy ik ben nu 25 weken zwanger. Heb een hele actieve baby. Maar nu was het 3 dagen bijna stil. Zh toch gebeld en moest meteen aan de ctg. Zelfs een nacht en ochtend moeten blijven omdat ze niet elemaal tevreden waren over de ctg. Na 2 herhalingen mocht ik vanmiddag naar huis. Dus met andere woorden is er echt een groot verschil in wat je gewend bent dan moet je gewoon bellen. Succes Xxx joyce
Dank je wel voor je reactie! Dus ook weer niet te snel denken dat het wel normaal zal zijn...was alles bij jou uiteindelijk toch goed? En beweegt de kleine nu weer goed? Ik vraag me af of mijn vk me wel zou doorsturen voor een ctg...ze laten je volgens mij alleen maar het hartje horen om je gerust te stellen dat de baby er nog gewoon is.