Sinds vandaag weten wij of we een jongetje of meisje krijgen, echter ik wil dat dit keer graag voor me houden en niet vertellen aan anderen (mijn man wil het opzich wel vertellen, maar omdat ik het niet wil, vertelt hij het dan ook niet). Bij mijn dochter hebben we het wel verteld. Alleen nu belde we m´n schoonmoeder om te vertellen dat alles goed was en die was volgens mij een beetje beledigd dat we het niet gingen vertellen...(echt niet? of mogen we het echt niet weten? maar ik wou nog een cadeautje kopen) Is het zo raar om niet te vertellen of je een jongetje of een meisje krijgt, terwijl je het zelf wel wist? Ik voel me eigenlijk schuldig dat ik het nu niet vertel... wat vinden jullie? zijn jullie ervaringen?
Nee hoor wij vertellen het ook niet! (Al kost het mij veel moeite me niet te verspreken) Bij ons wordt het gerespecteerd en mijn vader gaf meteen al aan het echt niet te willen weten. Maar het is jullie goed recht hoor. Zelf zal ik bij een evt 2e zeggen dat we het niet weten dat is makkelijker had in het begin wel veel "gezeur" van met name collega's
Hey Jo86, ik vind het helemaal niet raar om het niet te vertellen. Wij hebben het bij onze kleine meid ook gedaan. Wij wisten het maar de rest niet. Hier ook sommige beledigde mensen maar daar hadden wij schijt aan (om het zo maar te zeggen). Maar wij wilden het graag voor de rest een verrassing laten. Anders was er al weinig om te raden. Wij hebben met vrienden meegemaakt die bijna alles al hadden verteld. Dat ze een zoon kregen wat de naam werd enz. En doordat het een verrassing was voor de rest heeft het tot hilarische tafarelen geleid. Ik had alles ook zo neutraal mogelijk gekocht omdat ik daar van houd. In de babykamer heeft mijn zus 2 muurschilderingen gemaakt waar eentje een me2you beertje is die een voetbal vasthoud met een voetbalshirt aan. Deze kleur was zwart/blauw. Hier door associeerde iedereen gelijk een jongetje terwijl wij het plaatje hadden gekozen als uiting van onze gezamelijke passie. Konden alleen niet onze favoriete eredivisie club shirt op doen omdat we beide voor een andere club zijn. Dus toen het shirt van onze plaatselijke voetbalclub gekozen waar we beide voetballen. Dus groot was ook de verbazing dat de kleine meid geboren werd..... mijn vader heeft wel 3x aan mijn partner gevraagd of hij wel goed tussen de benen had gekeken. Maar ik vind dus dat een ieder moet respecteren dat jullie het geslacht geheim moet houden.
Oja nog een tip. Spreek niet over hij, hem, zij enz. maar steeds over de baby. Werkte heel goed. Dus als iemand vroeg: hoe is het met jullie? Dan zei ik altijd met mij en de baby gaat het goed. Zo heb je het minst kans op verspreken
Wij kiezen er wel voor om het te vertellen, maar vind het helemaal niet raar dat mensen dat niet doen (beetje laat nu, maar voor een volgende keer zou ik gewoon tegen iedereen zeggen dat je het zelf ook niet weet, heb je geen gezeur). Wij hebben dat ook heel erg met de naam gehad. Hier in Spanje is het heel normaal dat de naam al van te voren bekend is, wij hebben er voor gekozen die tot de geboorte geheim te houden, daardoor waren ook veel mensen beledigd. Gewoon doen wat jullie willen hoor, het is jullie zwangerschap en jullie kindje..
bedankt voor jullie reacties alvast! en goede tip om het over de baby te houden. bij m´n dochtertje zat ik al te twijfelen of het wilden vertellen nu had ik inderdaad zoiets van ja, jullie weten al zoveel (schoonouders wisten ook al heel snel dit keer dat ik zwanger was) en nu wil ik het gewoon lekker voor me houden. maar zijn echt beetje beledigd volgens mij...maar het is toch onze keus!? Komt denk ik ook omdat ze weten dat me man het wel zou willen vertellen dus ben ik de ´boosdoener´ tenminste, zo voelt het voor mij een beetje...
Ik vind het niet raar hoor, zelf wil ik het ook wel geheim houden maar ik wete dat ik dat niet kan, moet altijd alles vertellen.
Wij vertellen het ook niet hoor! Ik vind het leuk als het een verrassing is voor iedereen, na de bevalling! En ik vind het iets speciaals tussen ons tweetjes dat alleen wij het weten! Oppassen met verspreken is inderdaad aan de orde! Ik praat nog maar vaak over ' het kindje', maar sommigen kregen al wel een idee wat het geslacht was.. My lips are sealed!
Wij weten ook wat het wordt en vertellen dit niet verder. Wij vinden het heel leuk om nog een tijdje een geheimpje te hebben. Hier was mijn familie ook een beetje 'beledigd'. Mijn moeder zei zelfs: Ach, iedereen wil zich zo graag verheugen op wat het wordt! Nou ik vind het voor hun leuk genoeg dat ze zich kunnen verheugen op een baby! Gewoon doen wat je zelf leuk lijkt. Liefs van Miss. P.S. Wij zeggen wel steeds hij en hem, maar dat deden we bij de vorige zwangerschap ook. Mijn moeder dacht dat het zeker een jongen werd, want anders had ik me wel een x versproken. Niet dus!
gewoon lekker voor jezelf houden dan zijn ze maar beledigd het is jou zwangerschap en je moet doen waar je je goed bij voelt gewoon lekker genieten van jullie geheimpje!
ik vind het helemaal niet raar hoor dat jullie het voor jullie zelf willen houden.. dit is je eigen keus... ik zou in dat geval zeggen dat we t zelf ook niet weten zodat we niet de heletijd de vraag krijgen.. wij weten wel dat we een meisje krijgen en schreeuwen het van de daken maar vind dat iedereen dat helemaal zelf moet weten en niet zo moet doorzeuren om er dan achter te komen.. die kado's komen wel
Wij hebben het al 2 x zo gedaan, en nu weer. Alleen wij 2 weten het, verder NIEMAND. Vind het juist helemaal niet leuk dat de meeste mensen het al aan iedereen verklappen (laat staan dat sommigen zelfs de naam er al bij verklappen, helemaal bizar ). Laat de mensen maar raden en gissen, het is heerlijk om samen zo'n geheimpje te hebben
Ik vind het ook niet raar hoor, vind het wel knap. Wilde zelf nooit weten wat het zou worden, en manlief wel. Uiteindelijk weten we het dus wel, maar ik kan echt m'n mond niet houden dus iedereen mag het dan ook weten.
Is je eigen keuze, zie alleen het nut nooit zo. Snap niet wat het uitmaakt dat mensen het geslacht en de naam weten. Maar ja dat is persoonlijk, ik ben niet van de geheimpjes en onderonsjes. Mijn moeder werd zelfs een beetje boos dat ik vertelde wat het werd want dat wilde ze niet weten, je sorry ik ga echt maanden lang veel moeite doen om overal omheen te draaien omdat zij het spannend vind om niet te weten.
Ik vind het knap dat je het voor je kan houden, maar helemaal niet raar ofzo. Wij weten dus niet wat het wordt, dit vonden wij zelf veel spannender. Maar als we het wel zouden weten zouden we het ook niet willen vertellen. Iets moet toch een verassing blijven voor de buitenwereld Wij praten trouwens wel over hij en hem. Krijg je gelijk opmerkingen dat ze denken dat we het toch weten. Maar ik vind het niet prettig om al die tijd over 'de baby' te praten
Ik vindt het ook niet raar hoor.... bij de 1e heb ik het ongeveer van de daken geschreeuwd en bij de 2e en 3e weten alleen mijn schoonouders en mijn moeder het. maar voor de rest van de vrienden en familie houden we het ook stil! Ze horen het vanzelf wel als het geboren is, anders is de hele verassing eraf. Ik vindt het juist knap dat je het ook tegen je schoonouders stil kan houden! Ik zou dat echt niet kunnen
Wij weten ook wat het wordt, maar vertellen het lekker niet . Mag je toch zeker zelf weten of je het wel/niet vertelt?! Ik praat wel 'consequent' in de het/hij vorm en de baby. En als ze denken dat ze daar wat op uit kunnen maken, ze hebben 50% kans , bij de geboorte weten ze het zeker!
Heel normaal hoor als je het (nog) niet wilt vertellen. Doen wij ook niet. Wel opletten qua verspreken e.d. inderdaad, maar zo'n geheimpje van mijn man en mij samen voelt ook heel speciaal!
bij fynn hebben we het geprobeerd het niet te vertellen maar daar is echt ruzie van gekomen met de schoonouders omdat ik de boosdoender was.