Hoi, Ik had laatst al eens een "paniek" topic geopend nadat we erachter kwamen dat ik ongepland zwanger ben van de 3e met twee nog jonge kindjes (bij bevalling is de oudste 3,5jr). Vandaag eerste echo gehad, blijken er twee hartjes te kloppen... We zijn nog in lichte schok Volgende week afspraak bij de gynaecoloog. Maar de vk vond de scheiding tussen beide holtes dusdanig breed dat ze zich afvroeg of dat wel alleen maar vliezen waren, of dat ik wellicht twee baarmoederholtes heb Als ik daarop ga googlen slaap ik de aankomende tijd niet meer, dus daar ben ik maar mee gestopt; dat mag de gyn volgende week bevestigen en/of uitleggen. Maaaaar.... wie kan mij iets meer vertellen over wat we kunnen verwachten van een tweeling zwangerschap? Had nog gezocht naar een apart subforum over twee-/meerlingen, maar dat is er volgens mij niet?
Gefeliciteerd! Ik weet hoe die schok voelt Tweeling zwangerschap wordt als zwaarder gezien. Afspraak bij gyn zijn altijd incl echo. Hartje luisteren wordt lastig met twee kleintjes. Ik zie dat je uit arnhem komt, dus dat wordt naar rijnstate. Ik loop daar ook. Ik had eerst een intake (11wkn) bij een klinisch verloskundige en bij 16 wkn een afspraak bij de verpleegkundige + gyn. Daarna 20wkn echo gewoon bij esperanca, vanaf toen is het bij mij iets anders verlopen ivm een afwijking bij 1 van mijn kleintjes. Ik ben nog steeds onder strengere controle. Qua werk geeft de vereniging van arbo artsen het advies om tussen de 20-24 wkn halve dagen te gaan werken. Ik ben echter nu pas op dat punt belandt. Ga vanaf jan halve dagen werken. En de schok gaat weer over en dan ga je de bijzondere dingen zien van het krijgen van een tweeling.
Ja gelukkig woon ik echt om de hoek bij rijnstate, nog geen 3 min rijden, dus dat is wel fijn. Ik heb de eerste afspraak wel meteen bij een gynaecoloog ivm die baarmoeder. Zit me vooral ook om praktische zaken druk te maken; nieuwe kinderwagen/box/ledikant enz. We zullen ook wel echt het een en ander in huis moeten doen om de tweeling kwijt te kunnen, de babykamer is dusdanig klein dat er geen twee baby's in passen. En natuurlijk ook wel over eventuele complicaties, de drukte die het straks op gaat leveren. Maar vind het wel best bijzonder, en heel gaaf dat er straks 4 kinderen zijn met nog geen 3,5 jaar ertussen. De aankomende twee jaar zullen we gesloopt zijn, maar na de eerste periode wordt het alleen maar leuker natuurlijk. De kwaaltjes vallen me nog heel erg mee trouwens, was bij de eerste veel vermoeider. Dus dat scheelt vooralsnog.
Wauw wat een mooi bijzonder cadeau Praktisch flink wat geregel, maar dat komt wel goed. Een hele fijne voorspoedige zwangerschap !!!
Hoi Nyn, ik heb een tussenschotje in mijn baarmoeder... Volgens mijn gyn hoeft dat weinig problemen op te leveren... Gefeliciteerd met deze dubbele verassing, alles komt vast goed!
nyn gefeliciteerd met je zwangerschap en wat een schok he. eerst de zwangerschap en dan nu ook een tweeling, bij ons heeft het echt wel een paar weken geduurd voor wij er aan gewent waren dat het er 2 worden. maar nu zijn we 16 weken en kunnen we er van gaan genieten. en ik denk dat je nu veel beren op de weg ziet maar straks word dat ook een stuk minder. ik heb ook gemerkt dat er veel mensen zijn in je omgeving die je echt wel willen helpen met spulletjes en zo. ik weet verder niks over 2 baarmoeder holtes maar wens je daar succes mee, oho ja en er is een tweeling gedeelte hoor zwanger van een tweeling
Gefeliciteerd met je zwangerschap van een tweeling. Zelf ben ik ook zwanger van een tweeling, heb ook al 2 kinderen en straks ineens 4. Was voor ons ook een hele schok.maar zijn er nu al aan gewent.
Ten eerste: gefeliciteerd! Ten tweede: inderdaad niet meer googlen Wacht eerst maar het oordeel van de gynaecoloog maar af, wie weet maak je je anders alleen maar onnodige extra zorgen Heb zelf een dubbele baarmoeder en dat googlen levert inderdaad alleen maar de meest vreselijke verhalen op. Mocht toch blijken dat je een dubbele baarmoeder hebt dan mag je me gerust pb'en als je vragen hebt.
Bedankt voor alle felicitaties! Het is ook niet zozeer het feit dat dit er nu twee zijn, maar meer de combinatie met nog twee erg jonge kinderen, drukke banen, huidige slaapgebrek enz.. We komen er heus wel door, maar zal wel zwaar worden denk ik. Julia81, ik wacht inderdaad gewoon maandag af, mocht er iets uitzonderlijks zijn hoor je van me
Ik hoop dat ik niks van je hoor (in de zin van: dan heb je in ieder geval een zorg minder) Sterkte met wachten dit weekend en ik hoop dat je maandag een prachtige echo hebt
Allereerst gefeliciteerd! Ik herken de schok, en die hadden wij al bij nr 2 en 3. Ik ben nu 15,5 week zwanger van een tweeling, en mijn dochtertje is anderhalf en een pittige tante dus ook wij hebben een aantal weken aan het idee moeten wennen. Nu zie ik ook de leuke dingen, zeker nu we weten dat we een zoon en een dochter erbij krijgen! Wanneer heb je die afspraak bij de gyn? Is het een 1 eiige tweeling of 2 eiig? Ik ben zwanger van een 2 eiige tweeling en dan heb je dus 2 aparte holtes waar de baby's inzitten, dus misschien kan het dat zijn. Hoever ben je nu? De problemen qua ruimte/kinderwagen/auto, zijn hier ook onderwerp van gesprek, ineens veranderd alles en het brengt een hoop extra kosten met zich mee. Maar uiteindelijk komt alles goed en als ze er straks zijn kun je je niet voorstellen dat er 1 niet zou zijn geweest!