Eerste geboorte een keizersnede, tweede geboorte ??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door DanielleNaomi, 10 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DanielleNaomi

19 jul 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

Ik heb een vraag over geboorte na een keizersnede.
    Ik neig naar een keizersnede omdat ik bang ben voor complicaties en dat ik alsnog eindig in de operatiekamer.
    Hoe groot is de kans van slagen?
    Bij de eerste was het een noodkeizersnede, ik had infuus gekregen maar er kwam maar geen ontsluiting, ja 2 cm, na 5 uur dat infuus te hebben gehad. De weeen waren erg heftig en toen is alles stop gezet want de baby had er erg veel stress van. Die middag hebben ze besloten haar te halen met een keizersnede. Hoe groot is de kans dat je n normale bevalling weer fout ga op deze manier? Dat je geen onsluiting krijg.
    Ik horde achteraf dat ze ook al op weg was maar haar hoofdje naar achter lag...Ik moet er ook aan toevoegen dat mijn water al op een rare manier gebroken is, steeds beetje bij beetje...ik had het niet eens door...er was ook weinig water over in mijn buik wat het misschien ook lasting maakte.

groetjes Danielle

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Het is lastig om zo uit het verhaal op te maken of de kans op herhaling groot is. Je bent ingeleid en het kindje ervaarde teveel stress, waardoor het noodzakelijk was om haar te halen. De kans is aanwezig dat indien jezelf weeën krijgt en met het kindje gaat het goed, je op een natuurlijke manier kan bevallen. Het is goed om met de gynaecoloog dit te bespreken. De gegevens van de vorige bevalling, kan door de gynaecoloog bekeken worden. Hij kan aangeven of de kans op herhaling groot is en of het verantwoord is een vaginale bevalling na te streven. Het kan dus ook zijn dat hij de voorkeur geeft aan een geplande keizersnede. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina