Hallo, Misschien kunnen jullie mij nou ja mijn neef een beetje helpen... Hij is 3 jaar geleden bij zijn vriendin ingetrokken, zij had al een huurhuis....Hij heeft nooit wat hoeven te betalen, althans daar hebben ze het nooit over gehad ze hadden gewoon allebei hun eigen rekeningen. Nu heeft zij het uitgemaakt en vreemdgegaan. Mijn neef woont nu dus weer bij zn ouders want hij heeft geen recht op het huis... Nu eist de moeder van zijn ex voor 30 mnd een flink bedrag voor de kosten van huur enzo die hij nooit betaald heeft Kan ze dat eisen? Ze hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook, zelfs bij de verhuurder niet aangegeven dat ze samenwoonde... ALvast bedankt...
Volgens mij Zolang er niet op papier staat dat hij evt zou betalen niet. Staat niks zwart op wit dus ze hebben beide geen poot om op te staan.
Hadden ze een samenlevingscontract? Zij kan dat niet eisen vind ik. Die meid heeft waarschijnlijk ook van de huurtoeslag kunnen teren.
Nee. Dat zijn mondeling gemaakte afspraken tussen hem en zijn ex. Zolang er niks zwart/wit op papier staat, heeft ze geen poot om op te staan.
Nee hoor Ze kan zelfs schuldig zijn als ze huursubsidie kreeg en hij niet op het adres staat ingeschreven Geen samenlevingscontract, niet als mede huurder ingeschreven, dus niet zijn huis. Lijkt me niet dat hij het hoeft te betalen Stel zij zou nu voor 4.000 schade maken in het huurhuis, dan draait hij er ook niet voor op, het is op papier haar huis
Nee ze kan het niet eisen. en als je het echt slecht wil spelen dan kan je neef haar nog als ''schuldig'' aankaarten aangezien zij een medebewoner in huis heeft gehad voor lange tijd en dit zover ik begrijp dus nergens aangegeven heeft ? Dat moet bekend zijn zowel bij de belastingdienst als de woningstichting en volgens mij zelfs iets met de verzekering, stel er is brand staat er 1 persoon ingeschreven zoeken ze naar 1 persoon ( zoiets heb ik eens ergens gelezen maar het fijne weet ik er niet van! )
Kan ze idd lekker alle huursubsidie terugbetalen (als ze dat kreeg)van de afgelopen 3 jaar omdat hij niet ingeschreven stond
hahaha dat is een goeie.. Die moeder kan van alles willen maar op wie z'n naam stond het? Op naam van haar dochter toch? (ex)Schoonmoeders...
gewoon zeggen prima dan doe ik even een belletje naar de belastingdienst dan houden ze zich vrij snel stil denk ik
Bedankt voor jullie reacties! Dat dacht ik namelijk ook! Alleen nu spreek ik hem net op msn, en nu zegt hij dat hij toen wel een kladje heeft getekend dat hij akkoord ging met die 30mnd.... Het is maar een kladje maar toch.....denk dat hij nu zichzelf in de vingers heeft gesneden
hmm, van dat kladje tekenen is niet zo slim natuurlijk. Maar hij kan die oplossing van het aangeven bij de belastingdienst wel als dreigmiddel gebruiken natuurlijk, zo van: als jullie mij aan die 30 maanden houden, bel ik wel even om te zeggen dat we daar steeds met zn tweeen gewoond hebben, i.p.v jij alleen. Als ze dat getekende kladje hebben, heeft hij er ook bewijs voor natuurlijk...ik denk dat ze het dan wel laat zitten
Fijn voor dat kladje dat zij heeft als hij de belastingdienst belt krijgt ze een hele mooie blauwe brief op de mat. Zou dat dus ook gewoon aan haar melden. Als zij zo flauw is kan hij het ook,toch? En stel ze heeft een bijstandsuitkering is ze helemaal jarig En ze heeft dus teveel zorgtoeslag gekregen en huurtoeslag
Die moeder spoort niet. Dus zij gaat vreemd en hij moet nu met terugwerkende kracht alsnog huur gaan betalen? Mot niet gekker worden. Ik zou als ik hem was een optelsommetje maken van alles wat hij heeft betaald en moet gaan betalen door allerlei kosten voor het nieuwe huis etc doordat zij vreemd is gegaan en dan zo rekenen dat hij nog geld van háár krijgt.
oh okee..een kladje maakt het wel iets moeilijker dan een echt huurovereenkomst/samenlevingscontract?
Ik zou idd keihard dreigen met de BD ga dan maar met terugwerkende kracht je huurtoeslag terug betalen En er keihard bij zeggen: Boontje komt om zijn loontje
nou ze heeft geen huurtoeslag gehad....en de zorgtoeslag hebben ze wel stopgezet....helaas toch nog een beetje slim nagedacht toen ze samen waren haa