Hallo meiden, Ik moet even mijn verhaal kwijt, want de laatste tijd zit ik er best wel mee. Ik ben een jonge meid van 22 en zoals jullie zien hoef ik nog maar een paar weekjes. Maar ik heb een soort schuldgevoel en zal jullie uitleggen waarom. Toen ik zwanger werd, w aren mijn vriend en ik niet bij elkaar. Waren al enige tijd uit elkaar en hij had zelfs een andere vriendin! Voordat het uitging tussen ons hebben wij 4 jaar gehad, echt al vanaf jonge leeftijd ook inderdaad. Maar eigenlijk in de tijd dat het uit was, waren we alsnog aaltijd samen bij elkaar te vinden. Ik ben in de tijd dat het uit was een lange tijd niet aan de pil geweest, en had toch sex met hem. Beetje stom inderdaad, maar we wisten het allebei en als het zou gebeuren zouden we er ook helemaal voor gaan. Uiteindelijk kreeg hij een nieuw vriendin en was ons contact een beetje minder. Hij heeft ruim een jaar met haar gehad, maar zij was niet niet wata hij zocht en de was de laatste paar maanden toen hij nog met haar ging heel erg vaak bij mij. Uiteindelijk ben ik toen aan de pil gegaan, omdat we ook weer sex met elkaar kregen. Ik wou niet dat ik zwanger werd, terwijl hij nog met haar ging. Nu is het dus zo, dat maandje voordat ik zwanger werd, ben ik dus niet aan de pil geweest. Heel stom inderdaad, maar heb er eigenlijk niet echt bij stil gestaan die maand. Had in die maand ook maar 2 keer sex gehad met hem. Ik schrok dus ook heel erg toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, want ik was er totaal niet mee bezig en had het ook totaal niet verwacht. Okkaay, ik had het natuurlijk enigzins wel kunnen verwachten, omdat ik onveilig sex had gehad. Maar niet verwacht dat het gewoon zo snel in 1 keer raak kon zijn, omdat het hiervoor in die lange periode dat ik niet aan de pil was geen 1 keer zwanger was geworden. Maar tot op de dag van vandaag hou ik nog steeds vol, dat ik door de pil zwanger ben geworden en het steekt me echt hel erg. Ook zijn hij en ik weer samen vanaf het moment dat ik hem vertelde dat ik zwanger ben, en dat betekend dus ook dat hij zijn vriendin van toen heeft verlaten voor mij. Het is allemaal zo raar gelopen en totaal niet mijn bedoeling geweest allemaal. Heb er alleen niet bij stil gestaan allemaal en ging er niet vanuit. Hij en ik hadden wel al plannen om bij elkaar te komen, maar dan zou hij het eerst rustig afkappen met zijn vriendin van toen en dan zouden wij rustig aan weer iets opbouwen. Heel veel denken ook dat ik het express heb gedaan om hem terug te krijgen of iets, maar dat is echt niet zo.. Heb er gewoon niet bij stil gestaan allemaal.. Kan het niet goed uitleggen.. Het is gewoon zo anders gelopen allemaal dan ik dacht en ik voel me er schuldig onder, omdat het toch mijn "schuld" is allemaal. We zijn super gelukkig samen en de baby is van hartre welkom en we hebben ook alles goed voor elkaar, eigen huisje en dergelijke, alles is er al helemaal klaar voor voor de dag dat onze kleine komt. Maar deze gedachtes steken me de laatste paar weken ineens. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Het gewoon vertellen of het zo laten zoals het is?
Als ik het goed begrijp weet je vriend niet dat je dus de maand voor je aan de pil ging zwanger bent geworden? Ik zou het gewoon vertellen. Ook zou ik dan uitleggen dat je niet verwacht had die maand zwanger te worden omdat jullie de andere periode ook gemeenschap hadden zonder dat je zwanger werdt. Ik denk zelf dat die schuldgevoel niet goed is voor jou. Dus dat het vertellen de beste optie is. En dan daarbij, of je nu zwanger bent geworden terwijl je net aan de pil was of net daarvoor.. hij heeft er ook aan meegewerkt he. De enige reden die ik kan bedenken wat hij misschien niet zo leuk zou vinden, is het feit dat je vanaf het begin gezegd hebt dat je door de pil heen zwanger bent geworden. Maar dit zal allemaal wel spaak lopen ddenk ik hoor..
Ja, ik was dus 4 maanden weer aan de pil, omdat hij en ik weer sex met elkaar kregen en wou dus niet zwanger worden omdat hij nog een vriendin had. De 5de maand dat ik dus weer met een nieuwe strip zou moeten beginnen was ik een week op vakantie met familie en was dus mijn strip vergeten. Toen ik terug kwam heb ik er verder niet meer bij nagedacht en wou dus weer beginnen bij mijn volgende menstruatie. Toen dat ik dus uiteindelijk ongesteld had moeten worden, werd ik dit dus niet en had 2 keer sex gehad met hem.. Dus 1 + 1 = 2 en was dus zwanger! Alleen ben zo bang voor reacties, omdat hij toen nog wel met zijn vriendin van toen ging en iedereen al denkt dat ik het expres heb gedaan, wat dus egt niet het geval is, ik heb er gewoon niet bij stil gestaan! Klinkt misschien een beetje raar, maar toch is het zo. Ik kan het gevoel niet echt uitleggen over me gedachtes van toen.
Nou ja, volgens mij begrijp ik het wel hoor. Ik zou gewoon eerlijk zijn. Je verwacht ook niet als je een maandje de pil overslaat dat je gelijk zwanger wordt. Ik zou me er niet al te druk om maken en hem gewoon eerlijk de waarheid vertellen.
ik zou het ook eerlijk vertellen, op die manier kan hij beslissen wat hij ermee wil, hij weet liever de waarheid dan niet ga ik vanuit, als je het gewoon net zo eerlijk verteld als je hier doet dan komt het vast goed, ennuh, hij gaat ook niet vrijuit he? een andere vriendin hebben en intussen ook sex hebben met jou, dat was ook zijn keus niet alleen die van jou.
Inderdaad, vertel het hem gewoon joh. Volgens mij maakt het weinig uit, jullie hebben toch allebei "schuld". Je hebt hem wel min of meer voorgelogen, dus misschien vindt hij dat moeilijk. Als je het hem eerlijk verteld en ook je hele schuldgevoel verhaal zoals je het hier schrijft, dan is er volgens mij geen enkel probleem. Ik vind het juist heel eerlijk en dapper van je als je het zou vertellen, en hij vast ook!
je moet het gewoon eerlijk zeggen. en je kan altijd zwanger worden ook als je wel aan de pil had gezeten en daarvoor hadden jullie ook gemeenschap en toen zat je ook niet aan de pil dus hij heeft geen reden om boos te worden vindt ik. aangezien hij met jou naar bed is geweest en een vriendin had ook niet erg handig. dus jij zit een beetje fout en hij ook. dus komt vast helemaal goed als je het gewoon verteld. hij is altijd van jou blijven houden denk ik anders had hij niet sex met je toen hij een vriendin had. dus meid gewoon eerlijk vertellen. horen we nog van je hoe het is gegaan? liefs
Misschien heel raar hoor, maar ik zou het niet vertellen. Straks gaat ie bij je weg omdat je hebt "gelogen" en denkt hij ook dat je het expres hebt gedaan. En je vriend is nou ook niet een super eerbaar mannetje want als ik het goed begrijp ben jij zwanger van hem geraakt terwijl hij een andere vriendin had.
Ik denk zelf dat het wel spaak loopt. Jullie hadden tenslotte voor die tijd ook al van als het gebeurd dan is het welkom... Denk niet dat het zover zou lopen dat hij weg gaat bij jou en zijn kindje. Hooguit zal hij boos zijn, maar dat gaat ook wel weer over.
Ik wens jullie heel veel geluk met z'n drietjes, het gaat echt helemaal goed komen! Ach meid, de hormonen gieren door je lijf en daar kun je emotioneel van worden. Zal er vast mee te maken hebben.
je kan t ook zo brengen: goh sgat ik zat een te tellen, toen ik zwanger ben geraakt was ik helemaal niet aan de pil, ik kwam toen net terug van vakantie , en was de pil vergeten daar mee naartoe te nemen. Dan lieg je niet en hij weet op een subtiele manier de waarheid
Ik zou het zelf nu niet vertellen..(dat stress en gedoe kan je nu niet gebruiken) Na de bevalling zou ik eerlijk met hem overhebben enne dan mag hij zelf beslissen wat ie wil...Enne je vriendje is zelf geen lieverdje omdat ie sex met jou had terwijl ie een andere vriendin had...
Ons eerste kindje maakten we toen we 2 weken bij elkaar waren. Ze was totaal niet gepland, en ik ben blij dat er een paar jaar vriendschap vooraf ging aan onze relatie! Zo'n ongeplande zwangerschap kán een relatie heel sterk maken, maar makkelijk is t niet... Wij zijn dichter naar elkaar toe gegroeid, uiteindelijk getrouwd en bezig met ons 2e kindje. Misschien heel cru, maar als je vriend bij jullie weg zou gaan omdat hij de waarheid niet wil horen, kun je er vergif op innemen dat hij alsnog later z'n biezen pakt. Lijkt mij tenminste, ik ken m natuurlijk niet maar dat is hoe t meestal gaat. Ik kan me voorstellen dat je bol staat van de hormonen en je suf piekert over van alles, dat hoort er bij. Zo lang je het niet vertelt blijft het je dwars blijft zitten. Ik zou het gewoon zeggen. Wedden dat z'n reactie 100% meevalt?
Misschien denk ik een beetje krom, maar waarom zou je het nu uberhaupt nog willen vertellen? Gedane zaken nemen geen keer, en daarbij: jullie zouden toch al weer bij elkaar komen, jullie hebben een aantal maanden samen bewust het risico genomen, en nu zou je hem dus willen vertellen dat je toen vergeten bent met je nieuwe strip te beginnen...? Ik zie de toegevoegde waarde niet van het vertellen, behalve dat jij je geweten zuivert. Verder verandert het helemaal niets aan de situatie. Toch?
ik ben zwanger geraakt toen we net een week iets met elkaar hadden. was gewoon aan de pil. af en toe hebben we wat onenigheden(maar wie heeft dat niet) maar voor de rest zijn we super gelukkig met elkaar (en de kleine straks) we gaan straks ook nog trouwen(wouden we al voordat ik zo ga bevallen maar ja (trouwen is zo duur-datgene wat wij willen dan)
JIJ voelt je schuldig? Meis wat hij heeft gedaan is toch wel minimaal 20x zo erg lijkt me. Gelukkig hebben jullie het nu goed, hopelijk flikt hij jou niet hetzelfde als zijn vorige vriendin en zijn/worden jullie gewoon gelukkig samen. En als je je toch schuldig blijft voelen, tja de enige oplossing is het dan toch 'opbiechten' denk ik.