Toiletten in Roemenië 1 keer zo’n houten hokje met een plank en een gat. Was bij mensen thuis op het platteland. Hang je boven het gat hoor je opeens tok tok tok, zit er een kip naast je De andere ervaring was bij 1 of ander klooster. Je moest iets betalen. In ruil daarvoor een vies hurktoilet, een teiltje water om je handen in te wassen (en niet voor 1 persoon!, gewoon algemeen gebruik) en 2 velletjes wc papier Een keer de nachttrein van antwerpen naar utrecht. Geen tijd om te plassen meer op station dus maar in de trein. Tref ik een sexend stelletje aan. Ik mompelde ehm sorry en deur weer dicht gedaan.
Voor de volgende "gebruiker" misschien?.... Wij waren op vakantie in Australië en hadden de avond ervoor Pizzahut gegeten. Iedereen ziek de volgende ochtend Maar goed, we moesten terugvliegen naar Nederland en op het vliegveld moest mijn (ex) schoonbroer weer naar de wc. Helaas was hij te laat maar ging hij alsnog naar de wc. Toen hij terug kwam vroeg hij mijn zus (zijn ex vrouw) of ze schone onderbroeken in de handbagage had ingepakt. Blijkbaar heeft hij zijn vieze onderbroek gewoon in het hokje van de wc gelaten
Ik weet niet of ik het echt een vreselijke ervaring vond. Mede omdat de jongen in kwestie niet kon mikken en we ons al regelmatig afvroegen of er überhaupt nog wat ín de wc belandde als hij geweest was. Ik was dus al wat gewend. Sowieso wist die jongen dingen te presteren waarbij ik me echt afvraag hoe je het voor elkaar krijgt. Ik woonde op een woongroep en moest op een gegeven moment naar de wc. Kom ik daar aan, zat er een enorme veeg ontlasting op de buitenkant. En dan niet op de wc-bril ofzo. Maar echt halverwege de buitenkant van de pot. Op zo'n plek die met alleen zwaartekracht moeilijk te raken is. En je dan haast meer sporen zou moeten vinden op de grond bijvoorbeeld. We vermoeden dat de jongen in kwestie of zijn broek al deels had volgescheten, of op de een of andere manier flink wat aan de buitenkant had zitten wat erlangs is geveegd.
Afgelopen zaterdag tijdens het stappen in Alicante, in een soort kleinere discotheek. Het stond al behoorlijk naar urine op de gang, maar ik hoopte die stank van de mannen toiletten zou komen. Maar ik trok de deur open van het toilet en ik ging bijna van mijn graadje! De wc zelf zat ook onder de gele en bruine sporen op de binnen en buitenkant, een doorspoelknop was er niet, en wc papier ook niet... Op de bovenkant van de prullenbak zat een smerig maandverbandje geplakt. De vloer was ook bedekt met een natte substantie waarvan ik niet wil weten wat het was. Ik ben dus zo snel mogelijk naar een andere bar gelopen om daar te gaan plassen, dit was zo smerig!
Mijn eigen wc een jaartje of 10 a 15 geleden. Ik had voedselvergiftiging opgelopen en had met een enorme kracht lopen overgeven... De stukken zaten overal en ik had niet de kracht om het op te ruimen. Ben mijn bed weer in gegaan en de volgende ochtend de schade bekeken... Ik kon wel janken, want ik voelde me niet alleen als een vaatdoek, maar ik heb ook flink moeten schrobben om alles schoon te maken voordat ik überhaupt kon plassen.
Als je je kleding maar droog gehouden heb. Heb al een een flinke sprong moeten maken omdat het water in de pot toch wel heel hoog kwam. Sta je daar met je broek op je knieën op je werk. gelukkig een dubbele deur.