buikslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marike, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Mijn.zoontje is nu bijna 5 maanden en heeft hetdraaien van de rug naar de buik helemaal door...dit doet hij alleen ook in bed.we kunnen hem niet meer op de rug neer leggen.meneertje draait zich steeds om.ik vind het eng om hem o zijn buik te laten liggen.hij kan namelijk nog niet zelf terug draaien...en ben bang dat hij niet zijn hoofd draait en daardoor stikt.is deze bezorgdheid terecht? Hoe kun je dit voorkomen? Ik wil hem het liefst ook niet vast leggen in bed.ook bang dat hij verstrikt raakt in zijn slaapzak...heeft iemand tips wat ik kan doen?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik snap je angst, maar je kindje zal niet snel zn neus in het matras duwen. Als hij zn hoofdje goed omhoog kan houden, dan kan hij s nachts ook zn hoofdje draaien.
    Ik heb dit ook eng gevonden hoor, en liep om de 5 min naar zn kamer om te checken, maar naar een paar dagen kreeg ik er vertrouwen in. En als ze t zat zijn op hun buik, dan "melden" ze zich wel. Mijn zoontje deed dit ook. Inmiddels kan hij ook terug rollen sinds een week of 4, dus maakt er een spelletje van in bed. En wat betreft de slaapzak, die rolt gewoon mee ;)

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom is iedereen zo ontzettend bang voor buikslapen?

Een gezond kindje zal echt zn gezicht niet in het matras duwen hoor! Is je kindje sterk genoeg in zn nek om zn hoofdje op te tillen en naar de zijkant te draaien? Dan laat je hem toch lekker slapen? Hier ook een buikslapertje die zodra ze 't draaien door had, op dr buik ging liggen. Hoofdje draait ze van de ene naar de andere kant.

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Buikslapen is een risico voor wiegendood. Dat zit jou ws dwars.
    Het is ook een risico voor wiegendood als je kindje (minimaal) de eerste zes maanden niet op de ouder-slaapkamer slaapt.

Wist je dat?

En ga je dat nu veranderen, met de kennis die je nu hebt?

5. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt al vanaf dag 1 op zijn buik. Keuze was niet slapen of op de buik slapen dus ja. Hij draait zijn hoofd zelf om. Mij is verteld dat het grootste gevaar van buikslapen is dat ze hun warmte minder goed kwijt kunnen dus goed opletten met aankleden!

6. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Inderdaad niet te warm aankleden in bedje.
    Mijn beide kinderen zijn buikslapers, de jongste al vanaf de eerste dag.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook eng toen mijn dochter in bed steeds op haar buik ging liggen. Na een paar dagen kreeg ik er vertrouwen in dat er niets gebeurde. Dat gebeurd bij jou vast ook!

8. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Idd is warmte stuwing de grootste oorzaak, dus koel aankleden. Gezonde kindjes kunnen het wel af hoor. Fleur heeft in het begin overdag veel op buik geslapen, anders sliep ze nauwelijks. Nu slaapt ze altijd op haar rug, ze slaapt vanaf begin o rug snachts.

9. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn dochter slaapt vanaf dat ze 3 maanden was op haar buik......daar sliep ze eindelijk rustig van. Ik vond t ok eng en ging vaak kijken terwijl ze sterk genoeg was met haar nek en ze heeft een aero sleep matras dus als ze met d'r gezichtje op t matras komt dan kn ze door blijven ademen. Maar kreeg er al snel vertrouwen in.
    Ze slaapt nog steeds op haar buik

10. hier ook 2 buikslapertjes.

bij dochterlief hebben we t 8 weken tegengehouden met als gevold drama met slapen. vaanf t moment dat ze op de buik sliep sliep ze goed.

zoonlief heeft vanaf dag 7 op zijn buik geslapen. toen de kraamhulp weg was hebben we hem omgedraaid en je zag een stuk meer rust.

de eerste dag kijk je 100 keer maar na een paar dagen groeit dat vertrouwen.

11. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Het gaat al stukken beter....Toch maar een aerosleep matrasje gehaald. Dit voor onze gemoedsrust. Die nacht heb ik ook beter geslapen :)...Nu heb ik zoiets als hij lekkerder slaapt op zijn buik dan laat ik hem ook zo slapen. Alleen bij andere vind ik het nog spannend, maar inderdaad hij is sterk genoeg en mag ik er vanuit gaan dat hij niet zomaar zijn gezicht in het matras drukt en hem zo houd.
    bedankt voor de tip van niet te warm aankleden...

12. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    In andere landen mogen ze zelfs niet opde rug slapen maar moeten ze op de buik omdat als ze spugen kunnen ze erin stikken. Dus dan is er met allebei wel gevaar ;) ons 2e dochtertje was/is ook een buikslaper, je kon haar wel duizend keer om draaien maar altijd trof ik haar weer op haar buik aan. Heb het toen opgegeven en ben gewoon elk halfuur gaan kijken of alles goed ging :)

Deel Deze Pagina