Zwemmen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kimonootje, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Hoi,
    Misschien rare vraag, maar mag je nog zwemmen tijdens de zwangerschap?
    Zoja, ook de gehele zwangerschap?
    En mag je in bubbelbaden?
    Ik heb namelijk gehoord dat je in het begin niet in bubbelbaden mag i.v.m. een bacterie, en later in de zwangerschap niet meer mag omdat dat vroegtijdige weeën kan veroorzaken.
    Als dit zo is: tot hoeveel maanden wordt 'het begin' gezien, en na hoeveel maanden wordt 'het eind' gezien?
    Hopelijk kan iemand me helpen! Alvast bedankt!
    Liefs Kimonootje

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zolang je vliezen niet gebroken zijn, kun je in principe nog zwemmen.

Bij heel warm (bubbelbad/thuisbad) water kunnen er vroegtijdige weeen ontstaan. Hetzelfde effect als je als zwangere zou hebben bij hoge koorts. Of in de sauna als je dat niet gewend bent. Dus daar moet je even mee oppassen. Volgens mij wordt dat afgeraden tijdens de gehele zwangerschap.

Bubbelbaden zijn wel berucht qua bacteriegroei, omdat het water altijd lekker warm is. Daarvan weet ik niet precies hoe het zit in het begin. Zolang de vliezen dicht zijn, kan er niks bij je baby komen denk ik. Misschien dat iemand anders dat weet.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd zolang je vliezen heel zijn kun je gewoon zwemmen en in het bubbelbad.
    Als je je in het bubbelbad gewoon aan de tijd houd (dacht dat dat 15 to 20 min is) dan is het ook goed. Zou er geen 10 keer achter elkaar ingaan.

Sauna mag ook gewoon als je zwanger bent als je t gewend bent. Als je nog nooit bent geweest is t niet handig dit nu uit te testen.

Ook een warm bad mag gewoon alleen goed naar je eigen lichaam luisteren. Veel vrouwen hebben t bad nu wat koeler staan omdat ze t zelf sneller warm hebben

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt gewoon zwemmen tot je vliezen gebroken zijn.
    Met warmte baden (waaronder het bubbelbad) goed kijken naar hoe je je voelt (dat geldt voor thuis ook).

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Overigens zijn de meeste bubbelbaden in (gewone) zwembaden tussen de 34 en de 36 graden. Terwijl je thuis meestal alleen al doucht onder 38 graden. De temperatuur van de meeste bubbelbaden is dus aangenaam, maar nog wel onder je lichaamstemp en dat is belangrijk, dat het niet te warm wordt.

En zwemmmen mag inderdaad gewoon, ik ken meerdere dames die tot 1 dag voor de bevalling meegedaan hebben met de zwemlessen voor zwangeren ;)

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vond het heerlijk om te zwemmen.
    ik ging 1x per week naar zwangerschaps zwemmen.
    ik heb het gedaan tot ik 36+4 dagen zwanger was de volgende dag braken mijn vliezen

7. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Ik ga het binnenkort dan toch proberen en inderdaad goed in de gaten houden hoe mijn lichaam reageert!
    Liefs Kimonootje

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Hey Kimonootje,

Ben vanavond voor het eerst wezen zwangerschaps zwemmen en vond het heerlijk....Ben wel helemaal af nu, maar t'is echt lekker je lijf weegt natuurlijk bijna niks in het water...

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Lijkt mij ook heerlijk, en als ze het hadden bij ons in het zwembad hier, was ik zeker heen gegaan :)

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind het zwemmen ook heerlijk nu. Alleen het water uitkomen, moet mezelf dr echt uit sjorren, zo zwaart voelt mn lichaam dan aan.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bubbelbaden weet ik niet maar zwemmen maag zeker wel.

heb zwangerschapszwemmen gedaan en het was heerlijk..heb dat tot week 36 gedaan toen konik niet meer want kreeg erge last van maagzuur tijdens het zwemmen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga elke week nog zwemmen met Eva, nu zwemt Eva meer dan ik omdat het dreumeszwemmen is bedoeld voor haar, maar ik probeer toch ook stukjes te zwemmen. Ik vind het ook erg lekker, al zwem ik meer omdat Eva het leuk vindt ;), en straks kan het zeker eventjes niet meer. Ik hoop het nog wel lang vol te houden, het zwemmen gaat echt wel prima, alleen het aankleden van Eva wordt wel erg zwaar. Maar goed, het is maar 1 keer per week. Ik hoop het gewoon tot de bevalling te kunnen doen :)

Deel Deze Pagina