al 4 weken dichte neus.. wat nu

Discussion in 'Gezondheid' started by Anitaaaxxx, Mar 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    #1 Anitaaaxxx, Mar 30, 2013
    Last edited: Mar 30, 2013
    Hallo dames,

Vanaf 4 maart ben ik verkouden (althans dat denk ik). Ik kan echt alleen maar door mijn neus ademen en beide neusgaten zitten dicht! Stomen gaat niet en snuiten ook niet (er komt echt niets uit).

Nu ben ik afgelopen week weer maar huisarts geweest en kreeg nu wel neusspray maar mag ik absoluut niet langer dan 7 dagen per week gebruiken. Ik vind het allemaal maar troep dus gebruik het max 2 x per dag. Maandag is mijn laatste dag dat ik het mag gebruiken.

Nu heb ik dus geen last gehad van hooikoorts in het verleden maar is dit iets wat daar op lijkt voor mensen die daar wel last van hebben?

Symptonen bij mij:
    - dichte neus (echt potdicht)
    - brandende ogen
    - heel veel niesen
    - erg moe (denk dat dat voornamelijk door het ademen door de mond komt)

Ik ben inmiddels 15 weken zwanger en ook lees ik hier en daar op internet dat je neusslijmvliezen dan opzwellen. Als dat zo is, mag ik dan iets nemen wat je wel heel je zwangerschap mag gebruiken en wat ook nog helpt?

Ik denk overigens dat ik ook maar ga vragen of ze kunnen checken of het geen allergie is op iets.

Woensdag naar de KNO-arts want ik heb het dus echt heel benauwd. Eten lukt bijna niet omdat ik dan echt zo benauwd wordt met mijn mond dicht.

Hoop dat er nog een beetje hoop is door ervaringen van anderen.

2. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt gewoon als de verkoudheid die er heerst hoor :)
    Heb er momenteel ook last van! Wat goed helpt is van die damp creme op je borst en in je nek smeren voor je gaat slapen :)

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Ja is zo maar ook dokter gaf aan dat er dan wel snot zou moeten zitten. Dat zit er dus niet. En al 4 weken super benauwd zijn heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk. Het enige wat ik nu wil is dat de kno arts is voorschrijft wat ik dan wel continue mag gebruiken. Die neusspray werkt perfect met xylometazoline dat is ook het gevaar ervan denk ik.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,572
    113
    beconase mag wel. heb ik tijdens zwangerschap gekregen toen ik een voorhoofdholteontsteking had.
    heeft dezelfde werking als een pufje voor je longen.
    de steroiden zorgen dat de zwelling minder wordt.

5. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Dank je wel! Kan je dat overal kopen of alleen op recept

6. roos85

roos85 Bekend lid

Dec 6, 2012
    537
    3
    18
    Heb je al eens geprobeerd om je neus te spoelen?
    Dus water met zoutoplossing door je ene neusgat, je mond open houden, dan komt het er door de andere neusgat uit.
    Hielp mij na m'n neusoperatie

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Spoelen inderdaad. Zit zelf ook al n paar weken met een verstopt hoofd en 3 dagen spoelen met zoutoplossing, 4 x per dag, en het gaat al stukken beter.

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    En wat homeopathische druppels/medicijnen om je weerstand op te krikken?
    Echinaforce oid.?

Hier ook al weken verkouden... Net of ik net niet over het hobbeltje van die verkoudheid heen kom :(

9. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Ik ga inderdaad maar spoelen! En morgen naar dokter /kno. Ik lees veel dingen over nasonex oid. Zat aan xelametazoline troep maar de week is nu voorbij en mag ik niet meer. dus mss is dat beter voor mij en baby. Morgen eens vragen ben het goed zat om het zo benauwd te hebben.

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik ben in december 4 weken verkouden geweest, toen ook voorhoofdsholteontsteking gehad en een antibiotica-kuur voor gekregen.

Toen is het 2 weken weggeweest en sindsdien zit ook mijn neus een beetje dicht. Als ik overeind ben kan ik wel door mijn neus ademen, maar merk dat het niet helemaal vrij is, en 's nachts is het al helemaal irritant.. Ik heb geaccepteerd dat dit door de zwangerschap komt, heb al van alles geprobeerd maar helpt toch niet..

11. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Ik ben vanmorgen bij dokter geweest. Nieuwe neusspray gehad die ik wat langer mag gebruiken beclometason + een antibiotica voor een eventuele ontsteking. Ik krijg zowel zittend als liggend echt geen lucht. Continue het gevoel of ik onderwater zwem zeg maar. Eten is een drama dan kan ik namelijk helemaal niet ademen. Ik hoop zo dat dit door de zwangerschap komt en het daarna over is. Het zou al fijn zijn als 1 neusgat open is. Blijf hoop houden misschien dat het helpt.

12. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Anitaaaxxx
    weet je zeker dat je geen allergie heb ontwikkeld tijdens je zwangerschap?

ik heb namelijk sinds week 8 zwanger ook verstopte neus 24/7. Soms meer soms minder maar er valt niks aan te doen ik heb ermee leren leven... kan ook lastig slapen vooral maar overdag gaat het beter en sinds we luchtreiniger hebben gaat het 50% beter.

succes!!

13. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    Gebruik nu sinds dinsdag de antibiotica en merk dat het beter wordt. Het is zeker nog niet weg en neus zit nog steeds dicht. Maar heb nu het gevoel of ik door een rietje inadem en niet meer potdicht. Wacht even af tot de kuur is afgelopen. Blijft het dan dan moest ik naar kno.

Wat betreft de allergie; daar dacht ik ook aan. Zou het dan na de zwangerschap over moeten zijn? Ik zou toch gek worden als ik voor altijd met dichte neus moet leven .

14. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    ik heb ook onwijs last van de verkoudheid. heb vannacht voor et eerst een ui naast mijn bed gelegd en heerlijk geslapen. krijg je echt meer lucht van alleen stinkt vervolgens heel het huis er naar maar dat heb ik er wel voor over.

15. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Anitaaaxxx
    mijn gyn. zei van wel dat het tijdens zwanhergschap gewoon anders is en meestal 9 van 10 keren alle kwaaltjes weg na de bevalling binnen paar weken...
    ik hoop dat mijn neus dichtheid ook weg zal zijn... want omdat ik per se geen medicijnen wil gebruiken moet ik mij gewoon daar bijleggen en ermee leven... het is soms iets beter soms slechter maar ik heb geluk dat het is eigenlijk nooit 2 neusgaten tegelijkertijd dicht dus als ik slaap kan ik op 1 of andere kant draaien steeds... en elke keer neus leegmaken.. heb ook een hoop bloed erin soms echt grote klonten droge bloed die erg dip zit..

16. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    @ Piccolina... ja ik wilde eerste instantie ook echt geen medicijnen. Maar na 5 weken snachts niet slapen omdat beide neusgaten dichtzaten kon ik niet anders. Rust was voor mij ook erg belangrijk. Het gaat nu beter. Het is zeker niet over, maar heb nu nog maar 1 dicht neusgat. Dat vind ik geen probleem. Net wat je zegt gewoon continue draaien 's nachts en dan kom je er wel door. Laat het zonnetje maar gewoon komen, wie weet helpt dat ook wel!

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ben deze periode ook bijna doorlopend verkouden. Nu sinds een paar dagen weer helemaal verstopt en dan vooral 's nachts. Ik ben al gewoon moe van de zwangerschap, maar doe nu ook nog eens geen oog dicht door die neusverstopping. Ik werk fulltime en mijn man in ploegen en ik ben inmiddels écht gesloopt. Zout water doet ook niet veel en zittend slapen is ook niet écht fijn. Ik hoop er snel vanaf te zijn want nog een paar weken zo ga ik niet volhouden

Share This Page