uitslag urine en suiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loe, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ik doe t even middels een nieuw topic in de hoop dat mensen hier misschien ervaring hebben met verschillende bactierien......:(

Ben net gebeld door de gyn, dat mijn suiker goed is (7.4 niet nuchter is ok) maar mijn urine had erg veel witte bloedcellen, ontstekingscellen. ik heb dus een blaasontsteking. Gekke is dat ik vorige week urine heb ingeleverd bij de huisarts en ze niks zagen.:(.

Nu zeggen ze: het kan een bacterie zijn die gevaarlijk is voor jou en de baby, dus we willen een kweek. Een nieuw potje urine dus inleveren morgen ochtend en wel direct starten met antibiotica. Ze wilde niets zeggen over wat voor bacterie dan en wat de gevolgen waren....:$ is dus ook niet zeker dat dat het is, maar heeft iemand hier weleens van gehoord, misschien een idee wat dat evt. zou kunnen zijn dan, die bacterie?

Lekkere situatie wel, loop nu minstens zes weken met dat vele geplas......

2. Loe

Loe Niet meer actief

aha denk dat ik toevallig net wat vind........ zouden ze dit bedoelen?

Groep B streptokokken, verkort GBS, zijn zeer gevaarlijke bacteriën die vaginaal kunnen verblijven zonder dat de toekomstige moeder hier last van heeft. Voor de pasgeborene is het echter levensgevaarlijk, ze kunnen er ernstige infecties door oplopen tijdens de bevalling.

3. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    ik heb dit ook gehad, niets ernstigs hoor als het goed behandeld word :)

liefs es

4. Loe

Loe Niet meer actief

Nare is wel dat ik er dus zeker wel 6 weken al mee loop. Kan dat extra kwaad?

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    In ieder geval goed dat ze het onderzoeken en er dan preventief iets mee doen. Dat is dan weer een hele geruststelling. (Het kan nl heel fout aflopen voor de baby.)

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Volgens mij alleen bij de geboorte, maar ik weet het niet zeker.

7. Loe

Loe Niet meer actief

Ik lees dus hier ook bij ziekenhuis van Gent dat je een infectie in de baarmoeder NU kunt krijgen. Gatverderrie zeg.

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Dit gaat inderdaad over streptokokken B bacterie.
    Op zich kan dit op dit moment geen kwaad.
    Ze willen alleen zeker zijn dat als je een blaasonsteking doormaakt in je zwangerschap dat dit niet door deze B bacterie komt.
    Deze kan je namelijk tijdens de bevalling doorgeven aan je baby.

Lees dit verhaal even dat is zeer duidelijk en kan je weer gerustgesteld zijn.
    Ik heb ook meerdere blaasonstekingen gehad en vanmorgen gehoord dat ik geen GBS drager ben.
    Ik zal rustig de kweek afwachten en je verder nog nergens zorgen over maken..

9. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Dat is naar wat ik gelezen heb alleen bij langdurige gebroken vliezen.

10. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb achteraf 15 weken met een blaasontsteking gelopen die dus na een gewone AB kuur niet was weggegaan, ging om dezelfde bacterie als hier al genoemd is. Na een zwaardere kuur bleek dat de bacterie alsnog wel weg was gekregen.

11. misa

misa Niet meer actief

Ik zou even afwachten wat er uit de test komt. Want op internet kan je zoveel vinden, dus dat maakt je nog onzekerder..!
    Hou vol en ik duim dat het niets ernstigs is!

12. Loe

Loe Niet meer actief

dank je wel.

Canna, heb jij amoxicilline gehad? Ik krijg morgen amoxicilline.

13. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Voordat je in paniek raakt, eerst maar eens de uitslag van de kweek afwachten.
    Mocht het idd om de GBS gaan, dan is er nog steeds geen man overboord. Het is dan juist goed dat je het nu al weet, dan kunnen ze er bij de bevalling rekening mee houden. Je kunt dan vlak voor/tijdens de bevalling antibiotica krijgen.

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    he wat vervelend allemaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je van slag bent en je zorgen maakt!!

Zelf weet ik niet wat voor bacterie dit is en dit is wel een reden waarom mijn gyn elke 6 weken een urine en bloed test wil...Ik vind het wel erg raar dat ze je niet vertellen welke bacterie...het is nogal belangrijk voor de soort antibiotica je gaat slikken! Bovendien moet je altijd ff checken of de antibiotica echt niet schadelijk is. Er bestaan antibiotica die niet schadelijk zijn voor de beeb.

Een kweek heb ik wel eens laten doen maar uiteindelijk had ik niets (ik plas al de hele zwangerschap flink hoor!!!!) Ze wilden de kweek omdat ze 'iets' vonden in m'n urine...Mijn gyn zei dat ik de test wel goed moest uitvoeren (wat ik nooit deed!!) omdat ze anders van alles vinden wat uiteindeijk niets is...

je doet een urine test goed als je je eerst van tevoren heel goed van onderen wast zodat er geen andere bacterie mee kan komen zeg maar. dan plas je eerst wat uit zonder het op te vangen. Dan stop je even en vang je de "middenstraal" op en het laatste beetje doe je weer in de wc-pot...Altijd een schoon en nieuw urinebakje gebruiken!

Dit even ter info...

Sterkte (maar gelukkig ben je er optijd bij ALS het idd een blaasontsteking is!!) en laat even weten...

15. Loe

Loe Niet meer actief

Er waren zoveel witte bloedcellen gevonden dat dat er iets gevonden is, dat daar geen twijfel over bestond. Er dreven ook allerlei vlokken in mijn urine. Ik weet dat je midstream urine moet gebruiken, maar als je zoals ik nu met blaasontsteking zit, moet je vaak hele kleine plasje en ik moest t ook direct inleveren. Omdat ik 's nachts ook telkens moet, heb ik dus ook geen ochtendurine. Heb in het ziekenhuis wel eerst mijn handen gewassen en goed afgeveegd van onder voordat ik inhet potje plaste. Denk dus dat dat wel goed zit.

Amoxicilline kun je veilig gebruiken in de zwangerschap gelukkig.

Silkie, dank voor je pb. Zal je binnenkort snel een berichtje terugsturen. Wat fijn dat jullie zo'n fijne gyn hebben!

Nou, morgen kijken of alles ok geregeld is en zometeen bij de dienstapotheek nog maar even een plaspotje halen.

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hm ja, dan zal het wel een betrouwbare tesrt zijn, maar idd met een kweek kan je pas echt zeker zijn of en wat voor soort bacterie...gelukkig is deze antibiotica niet schadelijk! je bent er optijd bij, dus maak je niet al teveel zorgen, het komt goed!!! Bovendien gata het goed met jullie kindje toch? dat geeft misschien wat zekerheid (anders kan je misschien een extra echo vragen omdat je je gezien de omstandigheden zorgen maakt??)

Echt ik denk ook dat mocht het idd zijn wat het lijkt te zijn, je er optijd bij bent en dan komt het zeker goed!

17. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja klopt. De eerste keer had ik ook wel iets gehad dat daarop leek, maar het was of net niet goed of niet sterk genoeg. Dat weet ik even niet meer.

Ik kreeg er wel vreselijke schimmelinfectie van, maar goed, alles beter dan een blaasontsteking (die, dat wist ik ook niet) ook nog eens een bevalling kan opwekken, ongeacht hoe ver je bent.

18. Loe

Loe Niet meer actief

Vanmorgen plasje ingeleverd (er dreven nu trouwens weer geen troebele dingen in). En voor vijf dagen amoxicilline gekregen.

oja, ben teruggebeld door de echo dame zostraks. Ze ontkende dat ze snuf had opgemeten.:$:$:$ Ik dacht: dan maar ruzie, potverdorie. Dus ik zeg: nou ik lag erbij ik weet echt wel wat er gemeten is. Ja maar dat doen we niet meer na dertien weken.:$. Jawel hoor, maandag dus nog. Na vijf minuten konden we eindelijk verder met het gesprek. Einde is dat ik heb uitgelegd dat het een rommeltje is, en dat ik geen hartje hoef te horen ter geruststellen, maar dat we de GROEI willen weten, of dat goed is. En dat we nooit weten wat ons te wachten staat bij een afspraak. Hmm, dat was wel minder ja zei ze. Maar vanaf 28 weken vonden ze t pas weer interessant om de groei bij te houden. :( Eerder werden de aanstaande ouders er alleen maar ongerust van. Ik zei nou wij niet, ik word nu onrustig omdat er nergens naar gekeken word.:x

Morgenmiddag half vier hebben wij een nieuwe echo (geen idee weer wat dan dus bekeken word). Op eigen verzoek werd erbij gezegd. Ja da's goed .....

Deel Deze Pagina