Hoi meiden, Ik lig nu lamlendig op de bank, dit berichtje typend met mijn laatste energie. Vroeg me af of jullie hier iets in herkennen: Ben nu 21 weken zwanger en de afgelopen twee weken een flinke griep gehad. Ben nu wel weer beter maar zo ontzettend futloos. Heb nergens zin in. Loop de hele dag make-uploos in mijn joggingpak door het huis. Mijn, normaal altijd goed aanwezige, eetlust is spoorloos. Heb echt nergens trek in.. Voor mijn griep voelde ik me echt top! (met uitzondering van de eerste drie maanden) Nu heb ik nergens zin in, doet mijn lichaam pijn, baal ik van mijn borsten die zo ontzettend zwaar worden... Iemand herkenning? Of tips?
Ja hoor, ik herken dit. Naast het feit of ik wel of geen griep heb, heb ik ook eenmaal van die dagen dat ik gewoon echt niet op gang kan komen. Moe, futloos enz. Soms geef ik er gewoon aan toe en soms vecht ik ertegen (en als het me lukt, lucht het wel op als ik toch wat gedaan heb) Maar als je ook nog eens griep heb (of heeft gehad) het schijnt dat als je zwanger bent, je veel langer over doe om beter te worden. Dit komt omdat al je gezodeheid naar de baby gaat. Dus je afweersysteem, vitaminies enz zijn grotendeels voor de baby en je houdt voor jezelf veel minder over. (dit heeft mijn vk mij vertelt toen ik in het begin van mijn zw 2x echt ziek ben geweest) Beterschap en sterkte.
Ben minder ver dan jij (nu zestien weken) maar ik herken het wel. Heb ook van die dagen dat ik niet vooruit te branden ben, alleen maar op de bank kan hangen en zelfs de koelkast of de wc ofzoiets al te ver lijkt te zijn. Als ik een dag vrij ben, ben ik soms echt niet van de bank af te slaan, hooguit omdat ik toch iets moet eten, ook al heb ik daar geen zin in... Overigens, als ik mezelf eroverheen probeer te zetten, (dus even douchen, aankleden, en iets nuttigs gaan doen) gaat het vaak wel weer. Maar voor ik zover ben.. Ben ook net hersteld van een licht griepje en het is nu inderdaad erger. Denk Loes1980 wel gelijk heeft, dat je langer nodig hebt om te herstellen na een griep omdat een heel groot deel van de energie rechtstreeks naar de baby gaat. Het is irritant, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen!
Ik ben iets verder als jullie, maar ik herken het heel erg! Mede ook door mijn rug en bekken klachten, maar het woord nestel-drang en alles moeten schoonmaken, dat herken ik HE-LE-MAAL niet! Ik ben nog te lui om mijn glas van tafel te pakken! Ik doe wel netjes mijn kleren aan en maak me op, want als ik blijf hangen met mn joggingbroekie en tshirt, dan kom ik de hele dag de bank niet meer af! Maar gelukkig heb ik een man die heel goed mee zwangerd, want hij heeft schijnbaar het nestel-drangsyndroom te pakken! Hij moet alles piccobello in orde hebben voordat de kleine man komt!
Enorm futloos doe t liefst niks en alles doet pijn... Had niet verwacht dat een zwangerschap zoveel van mijn lichaam zou vergen. Normaal vlieg ik de dag door en ben ik een bom van energie, herken mezelf soms echt niet meer gelukkig werk ik nu 4d van 6u ipv 8u dat helpt al veel tips? Minder werken en júist wat gaan doen even ergens een bakkie of savonds 10 min buiten lopen daar krijg je weer energie van