fles snel leeg en hoeveelheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door rijtjes, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hallo,

Mijn dochtertje is morgen 2 weken oud. Nou is zij al vanaf het begin een goede eter geweest. We hebben een week borstvoeding geprobeerd, maar al vanaf dag 1 bij moeten voeden met de fles. Na deze week totaal overgegaan op de fles. We waren begonnen met een avant flesje, maar die was echt in 3 minuten leeg. Een paar keer ook uitgespuugd, volgens mij van het gulzig drinken.

Nu heb ik de difrax flessen. Ik haal hem er vaak uit en laat haar ook tussen door boeren (erg boos meisje tot gevolg) en dan houd ze hem goed binnen.

Nu zit ik alleen een beetje met de hoeveelheid. Ze woog afgelopen dinsdag 4020. Werd geboren met 3990. Nu geef ik sinds dinsdag 100 cc per voeding en dat 6 keer. Er zit dus iedere keer 4 uur tussen, met een nacht voeding erbij. Maar ik krijg het idee dat ze wil gaan doorslapen want de nachtvoeding komt ze steeds later voor. Ook heb ik het idee dat ze niet genoeg heeft. Misschien komt dit door het snelle drinken, maar dat vind ik zo moeilijk te zeggen. Zou ik haar meer mogen geven? En hebben jullie misschien een tip tegen het snelle drinken? Want ze verslikt zich heel erg soms en je hoort echt kloek kloek kloek wanneer ze drinkt.

Bedankt alvast!

groeten Marije

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Marije,

Een kindje haalt voldoende verzadiging uit de voeding wanneer er ongeveer 20 minuten gedronken wordt over een flesje. Je kunt de voeding eventueel ook iets dikker maken met nutriton. Mocht je kindje dan nog niet helemaal tevreden zijn, kun je in overleg met je consultatie bureau de hoeveelheid voeding waarschijnlijk ook iets ophogen.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina